کد خبر: ۳۷۵۵۲
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۸۴ - ۱۲:۰۳

ابراز نگرانی طیف علامه تحکیم از متشکل نشدن اعتراضات و مطالبات دانشجويان

آفتاب‌‌نیوز : به گزارش خبرنگار دانشجوئی آفتاب نويسندگان اين بيانيه با اشاره با برخوردهاي صورت گرفته با دانشجويان نسبت به خاموش کردن نهاد آزاديخواه دانشگاه و جنبش دانشجويي و جلوگيري از انسجام فعاليت‌هاي دانشجويي و ممانعت از متشکل شدن اعتراضات و مطالبات دانشجويان ابراز نگراني كرده و خاطرنشان كرده‌اند كه نبايد صورت مساله را پاک کرد و به جاي پاسخگويي به خواست بر حق دانشجويان اصل مطالبات و پيگيري آن را زير سوال برد و حذف کرد. 

صادر کنندگان این بیانیه معتقدند اين بيانيه برخورد با جنبش دانشجويي در سطح افراد متوقف نشده و به نهادها و رسانه‌هاي دانشجويي نيز سرايت کرده است. 

در ادامه این بیانیه ضمن تاکید برسابقه انجمن‌هاي اسلامي دانشجويان و نقش‌آفريني آن‌ها د‌ر فروپاشي استبداد و پيروزي انقلاب 57 آمده است : برخي انجمن هاي اسلامي را به عنوان تشکل دانشجويي آزاديخواه و تحول طلب در درون دانشگاه برنمي‌تابند و با دخالت در امور داخلي‌شان و مانع تراشي بر سر انتخابات آن و يا با تعليق فعاليت برخي از آن‌ها مستقيما فعاليتشان را متوقف مي‌کنند که از جمله آنهانشريات دانشجويي به عنوان يکي ديگر از نهادهاي دانشجويي هستند که تحت فشار قرار گرفته‌اند. 

 طیف علامه تحکیم تاكيد كرده است: تنها راه جلوگيري از بسته شدن فضاي دانشگاه‌ها فعاليت اجتماعي ومدني دانشجويان درون دانشگاه‌هاست. نهادهاي دانشجويي اعم از تشکل‌هاي سياسي، صنفي و فرهنگي و نشريات دانشجويي مي‌توانند با اتحاد حول محور دفاع از آزادي هاي آکادميک، کمربند ايمني حول دانشگاه ايجاد کنند تا دانشگاه همچنان دژ مستحکم آزاديخواهان باقي بماند و علاوه بر نقش نظارتي ديده بان جامعه مدني، نقش حفاظت و پاسداري از جامعه دانشگاهي را نيز ايفا کنند. دفتر تحکيم وحدت دفاع از جامعه دانشجويي را وظيفه خود مي‌داند و به حاکميت و مديران آموزش عالي کشور نسبت به تداوم روند فعلي هشدار مي‌دهد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین