کد خبر: ۳۷۵۶۹۰
تعداد نظرات: ۱۴ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۰
گزارش «آفتاب‌نیوز» از مانور اصولگرایان بر ردصلاحیت احمدی‌نژاد

چرا اصولگرایان علاقه‌ای به محاکمه احمدی‌نژاد ندارند؟/دلواپسان منتظر منجی

برخی اصولگرایان به عنوان حامیان اصلی دولت‌های نهم و دهم مدام بر طبل ردصلاحیت او می‌کوبند و هربار تاکید بر آن دارند که احمدی‌نژاد به هیچ قیمیتی حق حضور مجدد در انتخابات را ندارد. جالب آنکه در این اصرارشان علاقه‌ای به محاکمه احمدی‌نژاد ندارند و در عین آنکه می‌خواهند احمدی‌نژاد به سبب فسادهای کلان مالی و اداری از رسیدن به قدرت محروم شود ولی هیچ علاقه نسبت به بررسی این مفاسد و اتهامات ندارند.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس سیاسی- «نگران بازگشت احمدی‌نژاد نیستیم.» این حرف خیلی از بزرگان اصلاح‌طلب است که نه تنها نگرانی بابت بازگشت چرا اصولگرایان علاقه‌ای به محاکمه احمدی‌نژاد ندارند؟/دلواپسان منتظر منجیشخص احمدی‌نژاد ندارند که حتی برای او حق قانونی قائل می‌شوند که نه فقط احمدی‌نژاد بلکه تمامی چهره‌های سیاسی طبق قانون می‌توانند در انتخابات حاضر شده و در نهایت این مردم هستند که با رای خود انتخاب می‌کنند چه کسی بر کرسی قدرت تکیه زند یا از رسیدن به آن ناکام بماند. 

به گزارش آفتاب، برخی اصولگرایان به عنوان حامیان اصلی دولت‌های نهم و دهم مدام بر طبل ردصلاحیت او می‌کوبند و هربار تاکید بر آن دارند که احمدی‌نژاد به هیچ قیمیتی حق حضور مجدد در انتخابات را ندارد. جالب آنکه در این اصرارشان علاقه‌ای به محاکمه احمدی‌نژاد ندارند و در عین آنکه می‌خواهند احمدی‌نژاد به سبب فسادهای کلان مالی و اداری از رسیدن به قدرت محروم شود ولی هیچ علاقه نسبت به بررسی این مفاسد و اتهامات ندارند. غافل از آنکه آمدن و نیامدن احمدی‌نژاد به انتخابات زمانی می‌تواند برای مردم توجیه‌پذیر باشد که دلایل ردصلاحیت یا تایید صلاحیت او به روشنی پاسخ داده شده و مشخص شود که بین حامیان محمود احمدی‌نژاد و همچنین مخالفان احمدی‌نژاد حق با کدام است؛ موضوعی که شاید شاه کلید ماجرای حمایت اصلاح‌طلبان از حضور شخص احمدی‌نژاد به عنوان یک سیاستمدار سابق در انتخابات و نیز اصرار اصولگرایان بر ردصلاحیت او است.
 
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در مصاحبه اخیر خود با اشاره به موضوع بازگشت احمدی‌نژاد دقیقا اشاره به همین موضوع اختلاف‌نظر بین اصلاح‌طلبان و اصولگرایان پرداخته است. آنجا که رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام به روزنامه قانون گفته است: «‌نسبت به بازگشت محمود احمدی‌نژاد در انتخابات نگران نیستیم، چون مردم آگاه هستند و از عملکرد آن جریان در آن 8 سال در همه ابعاد خبر دارند. اما در عالم سیاست و در این کشور، به کرات شاهد اتفاقاتی بودیم که با معادلات عقلی و منطقی غیرقابل تحقق بود. من که غیب و پیش‌بینی ندارم، براساس محاسبات و آگاهی مردم از گذشته، نباید نگران بود.»
 
این سخنان آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی دقیقا منطبق بر سخنان چند ماه قبل سعید لیلاز تحلیلگر اقتصادی و سیاسی حزب کارگزاران است که گفته بود: «در یک نظامی که به‌صورت کامل و جامع دموکراسی بر آن حاکم است، مردم هستند که در فضای آرام سیاسی تصمیم می‌گیرند. این تصمیم اگر آقای احمدی‌نژاد باشد به همان اندازه محترم و مقدس است که این انتخاب آقای سید محمد خاتمی باشد. اما اشکال کار آنجایی است که بعضاً و ازجمله در رابطه با آقای احمدی‌نژاد رانت وجود دارد. همچنین بعضی از دستگاه‌ها و نهادهای متعلق به بخش عمومی و حاکمیتی به این بروز و ظهور مجدد رسانه‌ای آقای احمدی‌نژاد بخواهند کمک کنند. این به معنای دخالت حاکمیت در دموکراسی بوده و آن را نقض می‌کند.» به گفته او،«اشکال کار برخلاف آنچه این روزها گفته می‌شود اصلا به فعال بودن آقای احمدی‌نژاد نیست. چون این حق طبیعی، قانونی و انکارناپذیر آقای احمدی‌نژاد است، اما این حق بقیه رقبا و فعالان سیاسی نیز است که بتوانند رقابت کنند و در یک فضای آزاد رسانه‌ای، سیاسی و اجتماعی مردم تصمیم می‌گیرند.»
 
این در حالی است که برخی اصولگرایان در تفکری کاملا متفاوت از اصلاح‌طلبان مدام از بازگشت احمدی‌نژاد انتقاد کرده تا همچون گذشته آن را از خود ندانند. از یک طرف حسین کنعانی مقدم‌، گفته است‌: «‌بعید می‌دانم که اصولگرایان از احمدی‌نژاد حمایت کنند و اصلا موضوع حمایت اصولگرایان از احمدی‌نژاد منطقی به نظر نمی‌رسد و بعید می‌دانم که صلاحیت ایشان به تایید شورای نگهبان برسد. از طرف دیگر احمد کریمی اصفهانی دبیرکل جامعه اصناف و بازار گفته بود که «‌احمدی‌نژاد پس از سوار شدن بر موج آرای مردم و اصول‌گرایان چنین اظهاراتی را مطرح کرد و امروز که متوجه شده است میان اصلاح‌طلبان و اصولگرایان واقعی محلی از اعراب ندارد با شگردهای جدیدی وارد عرصه شده است.حال آنکه مردم به قدر کافی از عملکرد آنها مطلع هستند و شورای نگهبان نیز باید به گونه‌ای عمل کند که این عده دیگر نتوانند مردم را فریب دهند.»
 
اینکه برخی اصولگرایان هربار بر ردصلاحیت احمدی‌نژاد اصرار داشته و حتی احتمالی برای حضور مجدد او در انتخابات ولو به ظاهر قائل نیستند‌، سوالی است که صادق زیباکلام در پاسخ به آن گفته است‌: « اصولگرایان به نحوی می‌خواهند اولا اشتباهات گذشته خود را قبول نکنند و ثانیا به شکلی مترصد آن هستند که تمامی مشکلات و اتفاقات دولت دهم را منحصر به دولت دهم و شخص احمدی‌نژاد کنند تا ضمن حفظ مواضع قبلی خود به نوعی خود را در برابر افکار عمومی و در فاصله یک سالگی تا انتخابات ریاست‌جمهوری توجیه کنند. بنابراین طبیعی است که چنین رفتارهایی داشته باشند، در حالیکه مردم در این خصوص بهترین قضاوت را خواهند داشت.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱۴
سامی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۹
7
16
متاسفانه سیاست و تزویر وجود دارد.قاعدتا و بنا به تجربه آقای احمدی نژاد نباید حتی یک عدد رای را بیاورد(البته بجز خود او ).ولی چه باید کرد ، زیرا با وجود اینهمه فساد و اینهمه بی قانونی که از او و اطرافیانش سر زده است ، اینهمه شاهد و پروندهای مکتوب ، نتوانستند حتی برای چند دقیقه او را به دادگاه بکشانند و از دید بعضی ها ، این یعنی : بیگناهی ایشان ، و باید شرم کنند کسانی که در روز روشن و با اینهمه فساد دولت های نهم و دهم ، باز هم به لجاجت به دنبال چراغ میگردند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۰
دلبازان هم منظر باشند
ناشناس ف جانباز 60 درصد
| Netherlands |
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۰
احمدی نژاد خودش نه دزدی نه و نه اختلاص . ولی به دزدان و اختلاص گران کمک و یاری کرد . دست آنها را باز گذاشت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
جناب ف جانباز: حامي خطاكار از خود خطاكار مجرم تر و گناهكارتره و مستوجب لعن الهي.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۹
2
7
جرات ندارند جلوی احمدی نژاد را بگیرند ..یک متر ارتفاع پرونده ازشان موجوده
زارعی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۹
2
10
باور بفرمایید اگر عملکرد این دولت به همین منوال ادامه پیدا کند حتما احمدی نژاد رای خواهد اورد.دولت تدبیر و امید بایستی به فکر جوانان،بازار کار،مسکن،ازدواج، استخدامی،رکود و ........ باشد.چیزهای که تاکنون در این 2سال حرکت زیادی از دولت ندیده ایم.حیف است که جناب دکتر روحانی دوباره رای نیاورند.ولی بنده ریزش آرا ایشون را دارم میبینم.
Naser
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۰
1
0
ظاهرا دلواپسی اصلاح طلبان از اصولگرایان بیشتر است و از حضور احمدی نژاد به لرزه افتاده اند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۰
2
3
قطعا دلواپسان در تاراج ۱۴۰۰میلیارد دلار توسط احمدی نژاد شریکند . شک نکنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۰
1
3
اخرش او را 8 ميليون جريمه ميكنند پس بهتر است محاكمه نشود
پاسخ ها
ناشناس ف جانباز 60 درصد
| Netherlands |
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۰
دلت خوشه ها . 8 میلیون ؟؟؟ نه بابا آخرش میگن برو 7 ریال بریز به صندوق خزانه مگه موتضوی نبود که با تمام جنایاتش 200 هزار تومن جریمه شد الانم راس راس داره میگرده و به ریش ما میخنده .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
8 ميليون يا 800 هزار تومن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۰
0
0
با این کاراتون احمدی نژاد نیاز به ستاد تبلیغاتی و هزینه کردن نداره

شماها دارید مفت و مجانی براش تبلیغات میکنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۰
0
0
اگر محاكمه كنند خب
Aftab
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
0
1
تفاوتی که میان دکتر روحانی و دکتر احمدی نژاد در اینیکه دکتر احمدی نژاد درو باز گذاشت هرکی هرکی هرچقدر دلش خواست برداره
3 هزار میلیارد و ....
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین