کد خبر: ۳۷۶۶۰۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۰

قاتل کودک ۱۰ساله‌ای که یک سال پیش جلوی درخانه‌اش سربریده شد، دیوانه است؟

خانواده سپهر کوچولو، قربانی پرونده جنایت هولناک خیابان وحدت اسلامی با حضور در دادسرای جنایی تهران به رأی پزشکی قانونی درباره جنون قاتل اعتراض کردند.
آفتاب‌‌نیوز : ظهر دهم شهریور سال گذشته، سپهر 10 ساله برای خرید از خانه خارج شده بود، که مورد هجوم مرد 35 ساله‌ای به نام اشکان قرارگرفت و به شکلی فجیع به قتل رسید. این جنایت به قدری هولناک بود که یکی از تلخ‌ترین جنایات سال‌های اخیر به‌حساب می‌آید.

به گزارش ایران، مادر و خواهر سپهر که در آخرین لحظات جان دادن پسرک بالای سرش بودند بعد از این حادثه دچار آسیب‌های شدید روانی شدند و تنها امیدشان به مجازات عامل این جنایت هولناک بود. اما قاتل که معتاد و کارتن خواب بود و سه روز پس از جنایت بالباس‌های خونین در یک بوستان درجنوب تهران دستگیر شد در جلسات بازپرسی هرگز جزئیات قتل را بازگو نکرد و در پاسخ به سؤالات مدعی شد هیچ چیزی به یاد نمی‌آورد.

به این ترتیب قاتل، برای بررسی سلامت روانی‌اش به پزشکی قانونی فرستاده شد و با اینکه کمیسیون اول با اکثریت آرا رأی به سلامت روانی قاتل داد اما کمیسیون دوم که هفته گذشته با حضور 5 کارشناس تشکیل شد، به اتفاق، رأی به جنون قاتل داد و اشکان با دستور بازپرس منافی آذر به بیمارستان روانی فرستاده شد.

در شرایطی که پدر سپهر در زندان به سر می‌برد، مادر داغدار این کودک که بعد از این تراژدی هولناک در وضعیت روحی اسفباری قرار دارد، صبح دیروز با مراجعه به دادسرای جنایی تهران و حضور در دفتر قاضی شهریاری ریاست دادسرای جنایی تهران به رأی کمیسیون 5 نفره پزشکی قانونی اعتراض کرد.

لیلا که لحظات آخر زندگی جگر گوشه‌اش کابوس هر لحظه زندگی‌اش شده گفت: «از دیروز(دوشنبه) که در رسانه‌ها درباره رأی به جنون قاتل پسرم خوانده‌ام حسابی به هم ریخته‌ام. به همین خاطر صبح سه‌شنبه به دادسرای جنایی و نزد بازپرس منافی آذر رفتم و پس از مشورت با قاضی شهریاری رئیس دادسرای جنایی تهران روی پرونده اعتراض گذاشتم. آن‌طور که به من گفته‌اند این اعتراض به دادگاه ارائه می‌شود و طی مدت یک ماه زمان تشکیل کمیسیون 7 نفره تعیین خواهد شد. امیدوارم در آن کمیسیون رأی طوری باشد که خون پسرم پایمال نشود. آن‌طور که من شنیدم اشکان بعد از درمان آزاد می‌شود و این موضوع به هیچ عنوان برای جامعه هم خوب نیست. چون این فرد همان‌طور که به بهانه جنون پسر مرا کشت ممکن است هر لحظه کودکان و افراد دیگر را نیز تهدید کند.» مادر داغدیده با چشمان اشکبار ادامه داد: «بعد از این اتفاق من و دخترم و دیگر نزدیکان‌مان در شرایط بسیار بحرانی قرارداریم و پدر سپهر هم اوضاعش چندان خوب نیست. او با اینکه از ما دور بود اما هر روز از زندان با بچه‌ها صحبت می‌کرد اما بعد از این اتفاق مدام گریه می‌کند و در وضعیت روحی بدی قرار دارد و شرایطش بشدت نگران‌کننده است.»

قاضی شهریاری رئیس دادسرای جنایی تهران نیز گفت: «با توجه به اینکه برای متهم پرونده قرار منع تعقیب صادر شده است، اعتراض خانواده مقتول در دادگاه کیفری بررسی خواهد شد. چنانچه قضات دادگاه کیفری منع تعقیب را نقض کنند، متهم بار دیگر به کمیسیون بالاتر پزشکی قانونی خواهد رفت.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
0
4
خوبه دیگه یارو میاد بچه مردم جلو درب خانه اش سر می برد بعد چهار نفر بی مسئولیت به نام کارشناس رای به دیوانه بودن کسی قبلا سلامت او تایید شده می دهد ......... خدایا خودت قضاوت کن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
0
2
خداوند به اين مادر صبر بدهد. حتي تصور چنين جنايتي تلخ است.انشاا... خانه عدالت واقعا عادلانه رسيدگي كند تا اذهان مردم به اين مجموعه عريض و طويل بيش از اين بد بين نشود.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین