کد خبر: ۳۷۷۲۵۶
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۲
علی‌ خرم در گفت‌وگو با «آفتاب‌نیوز» پیش‌بینی کرد:

روحانی دوباره رئیس‌جمهور می‌شود، اگر ...

ایران به سمت نفت در برابر غذا حرکت می‌کرد، تحریم‌ها می‌رفت که کمر ایران را بشکند و ایران را در آستانه حمله نظامی قرار دهد/در دوره تحریم کشور در فساد اداری و مالی غوطه‌ور شد /قاچاقچی‌گری در ایران راه افتاده بود و پول بیت‌المال و خزانه را بالا کشیدند/هنر آقای روحانی بود که این روند را متوقف و با یک مذاکره دیپلماتیک آن‌را تبدیل به یک دستاورد بزرگ کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس سیاسی- علی خرم کارشناس مسائل سیاسی و روابط بین‌الملل در گفت‌وگو با خبرنگار «آفتاب‌نیوز» درباره عملکرد دولت روحانی دوباره رئیس‌جمهور می‌شود، اگر ...یازدهم گفت: در این رابطه چیزی که می‌توانم بگویم این است که در زمینه سیاست خارجی آقای دکتر روحانی بزرگترین گامی که می‌توانست بردارد را در این مدت سه سال برداشت و این یک گام تاریخی بود.

به گزارش «آفتاب‌نیوز»، وی با اشاره به اینکه ایران به سمت نفت در برابر غذا حرکت می‌کرد، تصریح کرد: تحریم‌ها می‌رفت که کمر ایران را بشکند و  ایران را در آستانه حمله نظامی قرار دهد این چیزی بود که در مواد ۴۱ و ۴۱ منشور سازمان ملل متحد پیش‌بینی شده بود و می‌خواستند ایران را در این مسیر پیش ببردند.

خرم افزود: هنر آقای روحانی بود که این روند را متوقف و با یک مذاکره دیپلماتیک آن‌را تبدیل به یک دستاورد بزرگ کرد که از یک طرف صنعت هسته‌ای ایران محفوظ ماند و از طرف دیگر ایران توانست در زمینه لغو تحریم‌ها و در زمینه به دست آوردن بازارهای جهانی مجددا به روز اولش بازگردد به ترتیبی که الان صادرات نفتی که قبل از تحریم‌ها داشت را مجدداً انجام می‌دهد و این دستاورد بزرگی بود.

این کارشناس روابط بین‌الملل با تاکید بر اینکه گام اصلی روحانی دور کردن سایه جنگ نظامی نظامی بود، ادامه داد: سایه یک درگیری در منطقه با آمریکا و متحدانش در منطقه از بین رفت. همچنین با برداشته‌شدن تحریم‌های سیاسی و اقتصادی روابط متداول ایران با تمام کشورهای جهان برقرار شد؛ به طوری که می‌بینیم  رهبران کشورهای جهان برای رایزنی مرتباً به ایران سفر می‌‌کنند و یا آقای روحانی و دکتر ظریف به کشورهای مختلف برای پیشبرد سیاست‌های خارجی سفر می‌کنند.

خرم در ادامه به تاثیر نامحسوس رفع تحریم‌ها در از بین رفتن فساد اشاره کرد و گفت: شاید آثار ناپیدای رفع تحریم‌ها بر فساد بود زیرا همانطور که عراق در دوره تحریم به فساد اداری و مالی مبتلا شده بود ایران نیز داشت به تدریج در این زمینه غوطه‌ور می‌شد و همانطور که دیدیم در مورد فروش نفت نوعی قاچاقچی‌گری در ایران راه افتاده بود که پول بیت‌المال و خزانه عمومی را بالا کشیدند و چه خوب شد این روند متوقف شد و امروز فروش نفت ایران ایران شفاف و بدور از هرگونه فسادی داره انجام می‌شود.

خرم‌ در واکنش به سوالی درباره ارزیابی‌اش از انتخابات ۹۶ گفت: به نظر من آقای روحانی دستاوردهای خوبی داشته و اگر تندروها چهره اجتماعی را عوض نکنند و اگر تلاش نکنند به زور افکار مردم را شستشو دهند؛ مردم رضایت کامل دارند که دولت روحانی چهار سال دیگر هم این روند را ادامه بدهد تا بتواند سیاست‌های خود در زمینه‌های  داخلی و خارجی را ادامه دهد.

این کارشناس سیاسی با اشاره به اینکه روحانی از سوی اعتدالگرایان و اصلاح‌طلبان در انتخابات ۹۶ حمایت خواهد شد، گفت: مستقل از نگاه حزبی همه یک نگاه دارند و آن اینکه همه می‌خواهند دولتی بر سرکار باشد که که شفاف باشد و دولتی که واقعا خدمتگذار بدور از شعار و افراط باشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
8
18
درود بر آقای روحانی / اگر آقای روحانی و رهبر عزیزمان اجازه بدهند ما مردم ایران این تندر روها رو از ایران عزیزمان پاکسازی میکنیم>

جانم فدای رهبر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۶
موافقم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
6
12
یکبار در شورای شهر تهران و عدم شرکت میلیونها واجد شرایط رای دادن, کلاه سرمان رفت و نقشه شرکت حداقلی مردم باعث پیروزی افراد بی وزن دلواپسان می گردد. ولی بهتر است خودشان را خسته نکنند که عمرا بتوانند ملت را از شرکت حداکثری مایوس کرده و به اهداف خود برسند. سناریو دیگری نیز ندارند و واقعا دستشان خالی است. و از بعضی حرکت دلواپسان ملت از خنده روده بر می شوند. بدانید دکتر روحانی محبوب, با 35 میلیون رای پیروز خرداد 96 ( تکرار می کنم با 35 میلیون رای پیروز خرداد 96)
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۶
3
0
هه هه 'ابن چه تحلیلیه که ایران به سمت نفت در برابر غذا میرفت!!!!! واقعا خنده دار ترین تحلیله'''
احتمالا ایشون از کویر لوت بیرون نیامده'' یه سر جهت گردش بیا جاهای مختلف ایران و ظرفیت های تولید غذا رو ببین
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین