کد خبر: ۳۷۷۳۳۲
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۶

مواضع متفاوت اعضای کمیسیون امنیت ملی درباره اتوبوس سربازان

پیگیری ابعاد حادثه سقوط اتوبوس سربازان، در حالی قرار است در دستور کار کمیسیون امنیت ملی مجلس قرار بگیرد که هنوز، میان اعضای آن نگاه واحدی در بررسی این موضوع وجود ندارد.
آفتاب‌‌نیوز :
 در سانحه سقوط اتوبوس مسافربری که بعد از ظهر روز سه شنبه در شهرستان استان فارس رخ داد؛ 19 تن (۱۳ نفر سرباز، ۳ نفر شامل راننده، کمک راننده و شاگرد و ۳ نفر از اتباغ افغانی) در گذشتند. اين حادثه با واکنش های متعددی از سوی چهره های سیاسی و مقامات مسئول از جمله نمایندگان مجلس دهم همراه بود که ضمن تسلیت، به تحلیل و بررسی ابعاد این موضوع پرداختند.

عمق این حادثه دردناک تا حدی بود که بررسی ابعاد مختلف آن در کمیسیون های مختلف مجلس از جمله کمیسیون حقوقی و قضایی، امنیت ملی و عمران، امری ضروری به نظر می رسید و طبق گفته برخی از نمایندگان در دستور کار این کمیسیون ها قرار گرفت. اما از آنجا که ماجرا مربوط به "سربازان" بوده، کميسيون امنيت ملي، مرتبط ترين کميسيون مجلس براي بررسي اين موضوع به نظر مي رسد. کميسيوني که اظهارات اعضايش حاکي از عدم نگاه واحد به اين موضوع است. چه آنکه برخي بر تسريع بررسي آن و مجازات مقصران تاکيد دارند، برخي به انفعالشان در بررسي ماجرا انتقاد دارند و برخي هم ترجيح مي‎دهند از اين مساله به عنوان مستمسک ديگري براي نقد دولت و تسويه حساب هاي سياسي بهره ببرند.

شهروز برزگر از اعضای کمیسیون امنیت ملی و خارجه مجلس در گفت و گو با خبرآنلاین پیگیری و بررسی این موضوع  را در کمیسیون امنیت ملی با وجود مهم و ضروری بودن آن رد کرد و گفت: کمیسیون تا کنون در این خصوص کاری نکرده است و جلسات آن به دورهمی خاتمه می یابد!

اما محسن علوی دیگر عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس پیگیری عملکرد نهادهای ذی نفع و مرتبط  با حادثه را از لحظات ابتدایی وقوع آن، از اقدامات کمیسیون امنیت  ملی برشمرد.

مقصر راننده اتوبوس بود يا دولت؟

حسین رضازاده دیگر نماینده ای بود که نسبت به واژگونی اتوبوس حامل سربازان واکنش نشان داد و با تاکید براینکه مجلس موضوع حادثه سقوط سربازان را پیگیری می کند، گفت: ما تلاش داریم کمیته تحقیق و تفحص در این خصوص را تشکیل دهیم. وی اما در توضیح جزئیات این حادثه به موضوعاتی دیگری نیز اشاره کرد و از حمل کالای قاچاق(سیگار) و همچنین چند تبعه غیرمجاز خارجی (افغان) در اتوبوس حامل سربازان خبر داد و یادآور شد: احتمال اینکه ظرفیت اتوبوس به لحاظ وزن آن و به خاطر وجود مسافر اضافه، کالای قاچاق بیش از حد مجاز بوده، وجود دارد.

این افشاگری رضازاده در حالیست که حسین نقوی حسینی، عضو دیگر کمیسیون امنیت ملی مجلس و از چهره های نزدیک به جبهه پایداری از اين حواشي ابراز بي اطلاعي کرد. او در گفت و گو با خبرآنلاين، همچنان بر طبل مخالفت با دولت کوبید و مسبب اصلی این حادثه را به طور تمام و کمال وزیر راه و شهر سازی معرفی کرد! 

وی همچنین با بیان این موضوع که با حقوق‌های نجومی برخی مدیران دولتی می‌توان تعداد قابل توجهی از اتوبوس‌های مسافربری را بهسازی و تجهیز کرد از تشکیل جلسات پیگیری ابعاد مختلف این سانحه در کمیسیون امنیت ملی در آینده نزدیک خبر داد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین