آفتابنیوز : پس از حادثه تلخ مرگ سربازان در اثر واژگونی اتوبوس در محور سیرجان ـ نیریز، برخی به جای بررسی عوامل اصلی بروز حادثه، دوباره با ربط
و بی ربط هجمهها به اقدام وزارت راه و شهرسازی در خرید هواپیما را آغاز کردند و این حادثه غمبار بهانهای شد تا دوباره موجی از انتقادها به تشریفاتی بودن خرید هواپیما و لزوم توجه بیشتر به جادهها راه بیافتد. این افراد استدلال میکنند که به جای خرید هواپیما باید جادههای کشور نوسازی میشد. این در حالی است که هواپیماهای مسافربری که قرار است به کشور وارد شوند به تدریج و تا سال 2025 به ناوگان هوایی کشور ملحق شده و پولی که برای خرید آنها لازم است، به صورت قسطی از منبع درآمدی خود هواپیما پرداخت میشود.
به گزارش آفتابنیوز، بدون شک باید در مرحله اول علت این سانحه که باعث شد خانوادههای چندین نفر از سربازان وطن داغدار شوند بررسی شود در همین رابطه، سرهنگ حمیدی رئیس پلیس راه گفت: راننده در گردنه نرسیده به نیریز با ترمزهای پی در پی سبب میشود تا ترمز اتوبوس عملکرد خود را از دست بدهد. وی افزود : همیشه عامل انسانی بیشترین سهم را در بروز تصادفات داشته است.
همچنین ایرج حریرچی قائم مقام وزارت بهداشت در رابطه با این حادثه گفته است: راننده به جای این که 40 سرباز را سوار کند 45 سرباز سوار کرده بود ضمن این که 8 نفر مسافر قاچاق نیز داشته که این مسافران قاچاق در کنار باک و صندوق اتوبوس جایگیر شده بودند.
وی افزود: یکی از سربازان که زنده است می گوید راننده پیرمردی 70 ساله بوده وقتی اعتراض کردیم که چرا تند میروی به ما توهین کرده است. تا اینجا مشخص است که مقصر اصلی در این واقعه ناگوار عامل انسانی بوده و وقوع این حادثه به علت تخلفات راننده اتوبوس صورت گرفته است.
در ادامه شروع دوباره هجمهها به خرید هواپیما و اختصاص میلیاردها دلار از منابع ارزی کشور برای بروزرسانی ناوگان هوایی، عنوان شد که این سرمایه گذاری باید در جادهها انجام میگرفت.
صد البته که بهبود وضعیت جادههای کشور باتوجه به حجم تردد در آنها لازم و ضروری است، اما نکتهای که فراموش شد اینجاست که خرید هواپیماهای مسافربری، از طریق فاینانسهای بینالمللی صورت میگیرد و طبق گفته اصغر فخریه کاشان، قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور بینالملل، دولت تضمین مالی برای خرید هواپیما نمیدهد.
هواپیماهای مسافربری که قرار است به کشور وارد شوند به تدریج و تا سال 2025 به ناوگان هوایی کشور ملحق شده و پولی که برای خرید آنها لازم است، به صورت قسطی از منبع درآمدی خود هواپیما پرداخت میشود، پس اینکه گفته میشود میلیاردها دلار از منابع ارزی کشور صرف خرید هواپیما شده، یک ادعای نادرست است.
پس بهتر است به جای سیاسیکاری در حادثهای که باعث داغدارشدن نه فقط خانوادههای آن سربازان عزیز وطن، بلکه کل ایران شد، کمی واقعبینانه برخورد کنیم و اگر در جایی هم کم کاری صورت گرفته آن را با بخش دیگر مرتبط نسازیم و فراموش نکنیم در سالهای گذشته صدها نفر از هموطنان عزیزمان به فجیعترین شکل ممکن در سوانح هوایی که یکی از عوامل آن سن بالای ناوگان هوایی است جان باختند.
منبع: ایسنا
آیا نمی توان اتوبوس را هم قسطی خرید
در ضمن مگر چقدر از مردم توان سوار شدن به هواپیما را دارند
درهمه ابعاد مشکلات روی هم تل انبار شده ، اسم افتخاری هم تبلیغ کردیم تحریم تخریب کننده نبوده .
اشتباه از هرجا و از هر زمان پیشرفتش متوقف شود . افسوس غفلت گذشته ......
فقط فرسوده بودن ناوگان هوایی کشور نیست مساله فیش های حقوقی ، فرار سربازان از پادگان ها و وضعیت بد معیشتی مردم همگی این وضعیت اقتصادی را تشدید کرده است ......
متاسفم .
خودرا به تریبون حامیان دولت سابق تبدیل نکنید جریانی که پایگاه مردمی خودرا از دست داده عده ایکه مشاغل نان و آبدار خودرا از دست داده یا نگران از دست دادنش هستند بفرض آنکه دور هم جمع شوند و بقولی اطاق فکر هم تشکیل دهند شما بزرگ نکنید چون مشروعیت خودرا از دست داده و پایگاهی در میان اقشار تاثیر گزار نخبگان تحصیل کردگان و فرهیختگان ایرانی ندارند . درج اخبار این جماعت یعنی بها دادن به ایشان .
فكر نمي كنيد با اينكار شما هم ناخواسته در راستاي آنچه كه بدخواهان مي خواهند عمل مي كنيد؟؟؟؟؟
مطمئناً همونطور كه دولت محترم جناب آقاي دكتر روحاني با مديريت و توانايي والايشان ناوگان هوايي را نو كردند، ان شاءالله به ياري خدا اتوبوسها و بقيه وسايل حمل و نقل را هم نو خواهند كرد. گر چه در هر حال، مرگ و زندگي انسانها دست پروردگار عالم است و بس.
دلواپس چقدر عوام فریبی
کمی به حرفهای مسئولین عالی نظام بعد از برجام نگاهی می انداختید ببینید حرف وبیان
قرارداد خرید هواپیما به چه زمانی برمیگردد
بعد رحلت سربازان مظلوم که چند روز پیش اتفاق افتاده رابه خرید هواپیما از ایرباس و بویینگ ارتباط میدهید
خجالت وشرم داره واقعا