کد خبر: ۳۷۸۶۳۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۰
7 میلیارد‌دلار سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی طی 5 ماه اخیر در کشور انجام شده

نوبخت: هر‌روز برای دولت یک‌‌مساله ایجاد می‌کنند/7هزار واحد‌صنعتی فعال می‌شوند

دبیرکل حزب اعتدال و توسعه با اشاره سفر بیش از 10 رییس‌جمهور و 18 وزیر امور خارجه و 5 رییس مجلس سنا و نخست‌وزیر به ایران در دولت یازدهم اظهار کرد که بالغ بر 7 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی طی 5 ماه اخیر در کشور انجام شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
محمدباقر نوبخت، دبیرکل حزب اعتدال و توسعه در مراسم افطاری این حزب که شب گذشته برگزار شد، با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس سخنگوی‌ دولت: هر روز برای دولت یک مساله ایجاد می‌کننددهم اظهار کرد: اگر چه این توفیق را نداشتم که در شکل‌گیری مجلس مستقیما در کنار اعضای حزب اعتدال و توسعه باشم اما در حاشیه نظاره‌گر بودم و مباهات می‌کردم.

به گزارش آفتاب‌نیوز، وی با اشاره به راهیابی تعدادی از اعضای حزب اعتدال و توسعه به مجلس دهم افزود: به اعضای حزب تبریک میگویم؛ چرا که آنچه از جمع منتخبین مجلس مشاهده می‌کنیم این است که انسان‌هایی فهیم و شایسته وارد مجلس شده‌اند. این کار تسهیلی برای دولت در جهت تطمیع و تکمیل فعالیت‌هایی که دولت یازدهم شروع کرد، فراهم کرده است.

نوبخت در ادامه به بیان تفاوت‌های حزب متبوعش با سایر احزاب کشور پرداخت و خاطرنشان کرد: یکی از تفاوت‌ها بین حزب اعتدال و توسعه با اغلب احزاب داخل کشور آن است که ما حزبی برخاسته از یک دولت نیستیم بلکه امروز دولتی برخواسته از یک حزب مسئولیت و ماموریت امور اجرایی کشور را بر عهده دارد.

دبیرکل حزب اعتدال و توسعه با اشاره به انتظارات این حزب از دولت یازدهم خاطرنشان کرد: با توجه به نظارت‌هایی که در حزب وجود داشت، انتظار این بود که دولتی که برخاسته از مجموعه اعتدال و توسعه است، بتواند نسبت به رفع مشکلات مردم اقدام کند.

سخنگوی دولت ادامه داد: ما از همان ابتدا با چالش بزرگ رکود عمیق رشد منفی 6.8 درصدی مواجه بودیم. در کنار آن نیز نرخ تورم بالای 40 درصد قرار داشت، در این شرایط دولت مصمم بود که اقدامات خود را در شرایطی انجام دهد که سایه سنگین تورم تحت عنوان تحریم بر روی اقتصاد ملی وجود داشت را از اقتصاد کشور بردارد.

نوبخت تاکید کرد: دولت باید هم زنجیرهای فشار و تحریم را از پیش پای اقصاد کشور برمی‌داشت و هم در این شرایط شاخص‌ها را تغییر می‌داد.

وی با اشاره به حصول توافق بین المللی ایران با 1+5 و حصول برجام، تدبیر دولت، حمایت های مردم و هدایت‌های مقام  رهبری را عامل اصلی لغو تحریم‌ها دانست.

دبیرکل حزب اعتدال و توسعه همچنین با تاکید بر لزوم استفاده بهینه از فرصت‌های ایجاد شده در دوران پسابرجام، به حضور هیات‌های تجاری و اقتصادی و مقامات بلندپایه کشورهای مختلف در ایران اشاره و اظهار کرد: در شرایطی که‌ روزی کشورهایی آمدن رده‌های مدیر کل سیاسی به بالاتر را به ایران را تحریم کرده بودند و کسی از ایرانیان را نمی‌پذیرفتند، امروز شاهدیم که تاکنون بیش از 10 رییس‌جمهور و 18 وزیر امور خارجه و 5 رییس مجلس سنا و نخست‌وزیر به ایران سفر کرده‌اند و آثار سرمایه‌گذاری‌های آنها حداقل در دو بخش، 41 طرح با ارزش بالغ بر 3میلیارد و چهارصد و هجده میلیون دلار سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی ظرف 5 ماه گذشته بوده است. همچنین دو هفته قبل نیز بیش از 4.2 میلیارد دلار روی 5 هزار مگاوات انرژی الکتریکی سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی انجام شده است.

سخنگوی دولت با بیان اینکه مشاهده آثار این سرمایه‌گذاری‌ها نیازمند زمان است، خاطر‌نشان کرد: طرح کوتاه‌مدت دولت تا پایان سال جاری این است که بتوانیم حدود 7 هزار و پانصد واحد راکد و نیمه‌فعال در اقصی نقاط کشور را با اعتباری معادل 16 هزار میلیارد تومان فعال نماییم.

نوبخت با تاکید بر اینکه همه این اقدامات به عنوان حسن‌ختام دولت یازدهم در سال پایانی این دولت انجام می‌شود، به برخی حواشی ایجاد شده در روزهای اخیر درباره فیش‌های حقوقی تعدادی از مدیران اقتصادی اشاره کرد و گفت: اصلا برایمان مهم نیست و از پیش هم طراحی کرده‌ایم و با این طراحی آشنایی داریم که هر روزی برای دولت یک مساله ایجاد کنند. الان ممکن است در چند بنگاه وابسته به دولت که برخی از آنها حتی دولتی هم نیستند، مانند سال‌های گذشته یکسری اتفاقاتی بیفتد؛ گرچه دولت با همه آنها قویا برخورد می‌کند و در طی هفته‌های آینده نیز نتایج این برخوردها مشاهده خواهد شد، اما با وجود همه این مسایل از الان می‌دانیم که تا پایان این دوره هر دم ازین باغ بری خواهد رسید و ما یک موضوع را حل می‌کنیم آن‌ها موضوع دیگری را مطرح می‌کنند.

وی در پایان با بیان این که باید اعتماد بنفس داشته باشیم و بدانیم که با «برجام» چه فرصت بزرگی را در کشور ایجاد کرده‌ایم، تصریح کرد: در شرایط پسابرجام باید نهایت استفاده را در جهت شکوفایی‌های استعدادهای اقتصادی در کشور داشته باشیم.

به گزارش ایسنا، در مراسم افطاری حزب اعتدال و توسعه با حضور جمعی از اعضای دفاتر استانی و اعضای شورای مرکزی این حزب برگزار شد.

محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مرتضی بانک معاون کل‌سرپرست نهاد ریاست جمهوری از جمله شرکت کنندگان در این مراسم بودند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۱
0
2
برای آنکه یک ساعت خوب کارکندباید چرخها وچرخه های معیوب از آن کنار گذاشته شود.وگرنه خواب ببینیم که ایرانمان امن آرامش برای نسلهای بعد بشود.
حسین
|
United States of America
|
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۲
0
0
سلام.اقای نوبخت نگران نباشید

ملت شریف ایران معنی دولت پاکدست و بلا هایی که سرمون آورده را بیشتر درک خواهند کرد
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین