کد خبر: ۳۷۹۱۵۲
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۵

رئیس سازمان نظام پرستاری: درآمد پرستارها حداکثر 3میلیون است؛ درآمد بعضی پزشکان 580میلیون

به گفته رئیس سازمان نظام پرستاری بعد از طرح تحول نظام سلامت، اعلام شد پزشک باید درآمد بیشتری داشته باشد و تعرفه‌ها تا ٣٠٠درصد افزایش پیدا کرد. مثلا اگر قبل از طرح تحول، پرستار ٣٠٠‌هزار تومان و پزشک ٣٠‌میلیون تومان دریافتی داشتند؛ بعد از این طرح جدید، کارانه پرستار ٩٠٠هزار تومان شد و کارانه پزشک به ١٠٠‌میلیون تومان رسید.
آفتاب‌‌نیوز : اینجا اعتراضات پرستاری بیشتر شد. وی می‌افزاید: «خصوصا از سال ٩٣ اعترض‌ها پررنگ‌تر شد و البته کسی هم گوش نکرد. به‌هرحال نهایتا ما هم به‌عنوان مسئولان صنفی، به هر دری زدیم تا صدای پرستاران را برسانیم اما هیچکس به حرف ما گوش نکرد.

به گزارش شرق ، الان جراح زنان در یک شهر مرزی ٥٨٠‌میلیون تومان کارانه گرفته است. یا مثلا خانم دکتری در شهر دیگری ماهانه ٣٥٠‌میلیون تومان کارانه گرفته است. جراح زنانی داریم که ٩٠ درصد کارش به عهده ماماست و ماهانه ٢٠٠‌میلیون تومان می‌گیرد، اما همان ماما، ماهانه ٥٠٠‌هزار تومان دریافتی دارد».

وی در پاسخ به این سؤال که درحال‌حاضر دریافتی پرستاران چقدر است می‌گوید: «ما یک حقوق داریم که دریافتی مستمر است و یک‌سری هم دریافتی‌های غیرمستمر داریم. حقوق مستمر پرستارها که طبق فیش می‌گیرند بین یک تا‌سه میلیون تومان است. خود من که با بالاترین حقوق بازنشسته شده‌ام، حکمم سه‌میلیون تومان و دریافتی‌ام دو‌میلیون‌و ٧٠٠‌هزار تومان است. حداقل حقوق یک پرستار در بخش خصوصی هم ٨٠٠‌هزار تومان است. به‌طور متوسط حقوق پرستاران یک‌میلیون‌و ٦٠٠‌هزار تومان است اما حقوق پزشکان متفاوت است. حقوق پزشکان هیأت‌علمی معمولا از پنج تا ١٥‌میلیون تومان است. این حقوقی است که طبق فیش حقوقی دریافت می‌کنند. در این مقیاس هم دریافتی حقوق پزشکان ١٠برابر پرستاران است. اما بحث ما اصلا حقوق نیست، بحث ما کارانه‌هاست. در اینجا پرستاران ما دریافتی حدود سه‌میلیون تومان دارند، اما دریافتی پزشک ٣٠٠‌میلیون تومان است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۷
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۳
21
4
خب پرستارها هم عمل پیوند کلیه و قلب و ....انجام بدن.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۳
4
3
چرا كسي نيست كه به داد علوم آزمايشگاهي هاي بدبخت هم برسد، سخت ترين كار و كم ترين حقوق و مزايا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۴
6
1
در جراحی
این همه درس و لیاقت و ضریب هوشی و اخلاق برای این است .

۱_ تشخیص برای جراحی درست باشد ( متخصص داخلی هر عضو بدن شایستگی علمی منطقی بیشتر ،
برای تشخیص جراحی دارد) که در جراحی تجاری اجرا نمی شود .( در بیمارستان دانشگاه موثر نبودن درمان دارویی لازم است مستند باشد به عبارتی اجرا می شود )
۲_ دریک عمل جراحی بیشترین سرمایه را انسان بیمار می گذارد ، که جانش تحت عوامل محیطی و ترفندهایی
که درمانگر در سر راهش می گذارد ، تن به جراح میدهد . ( متاسفانه دقت کنید ، در مراکز جراحی بخش
آموزش بیمار قبل از جراحی وجود ندارد که بیمار از راه غیر جراحی در ما نش اطلاع داشته باشد ، و نسبت به سلامت عضو بیمارش آگاهی داشته باشد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۴
1
2
منشا زیاد خواهی خیلی گروها از دریافت فاصله ای جراحان کم تعداد در وزارت بهداشت است
سینا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۲
2
15
ی پزشک چون چهار هزار رتبه کمتر از ی پرستار اورده و پزشک شده باید تا اخر عمر خق کارانه پرستارارو بخوره؟ ی پرستار هم رنبه خوبی میخواد که قبول شه هم باید تحصیل بکنه هم تو بیمارستان سخترین کارارو سخت ترین شیفتارو بره هم تحصیل کنه تا کارشناسی ارشد هم سخترین کارای روحیو جسمیرو انجام بده اخرشم همه کارانه رو پزشکه ببره انصاف نیست این اگه فقط تحصیلکرده بودن و کارشون اسون بود حقووقشون کم بود عیبی نداشت اگه سواد نداشتن کارشکن فقط یخت بود حقوقشون کم بود عیبی نداشت اینا هم درس میخونن هم کارو شیفتای یخترو بهشون میدن اخرشم بجا دستت درد نکنه بهشون اینجوری پاداش میدن و حقوق کم تو کل دنیا تفاوت پزشکو پرستار سه برابره تو ایران به صد برابرم میرسه حتی
نمیدانم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۸
1
10
در حق پرستار ها ظلمی شده که فقط خدا میداند و بس
هم سخترین کار هارو انجام بده و از طرفی کمترین حقوق رو دریافت کن ههه واقعا خنده دار تر از این همه جکی داریم؟
مهرداد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۹
1
4
ایران کشوری هست که در زمینه استخدامی و حقوق و مزایا خیلی بد عمل میکنه.
فوق لیسانس مکانیک با این همه بدبختی درس بخون تو دانشگاه مثلا خوب ایران!! حالا هم راننده تاکسی شو!!
ولی کلا هرچه ربط داشته باشه به وزارت درمان و پزشکی و ... حداقلش بیکار نیستند.
...
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین