کد خبر: ۳۸۰۰۵۱
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۸

آیت‌الله جوادی آملی: بسیاری از نخبگان علمی از ایران خارج می‌شوند

مرجع عالی‌قدر جهان تشیع با بیان اینکه ثروت کشور باید همچون خونی در جامعه گردش کند، گفت: نفت‌فروشی نوعی خام‌خواری است.
آفتاب‌‌نیوز :
آیت‌الله عبدالله جوادی‌آملی ظهر امروز در دیدار با وزیر نفت، استاندار تهران و فرماندار شهرستان دماوند، ضمن تبریک عید سعید فطر و آرزوی قبولی عبادات اظهار کرد: امیدواریم خدمات صادقانه خدمت‌گزاران به مردم موجبات رضایت خداوند متعال را فراهم آورد.

وی افزود: در جهان امروز اقتصاد را اصل می‌دانند، چراکه به زندگی پس از مرگ اعتقادی ندارند اما اسلام اعتقاد را اصل می‌داند و مرگ را نپوسیدن؛ بلکه از پوست به در آمدن می‌داند، بنابراین ما باید اعتقادمان را حفظ کنیم تا اقتصاد به دنبال آن بیاید.

این مرجع عالی‌قدر جهان تشیع با تشریح انواع اقتصادهایی که در دنیا حاکم است، گفت: در نظام سوسیالیستی شرقی ثروت در دست دولت‌ها و در نظام کاپیتالیست غربی ثروت در دست سرمایه‌داران است و به همین جهت دولت‌ها و سرمایه‌دارها در جهت حفظ این قدرت هستند.

جوادی‌آملی تصریح کرد: ثروت جامعه فقط مربوط به سرمایه‌داران و دولت‌ها نیست، بلکه باید برای بهره‌مندی همه مردم آن جامعه همچون خونی در تمام بدن دور بزند و اگر این خون به همه اعضای آن جامعه نرسد، بدن را دچار فلج می‌سازد.

وی خاطرنشان کرد: اسلام می‌گوید ثروت مملکت همچون خون است و باید در کل جامعه گردش کند که اگر اینگونه نباشد، کشور دچار فقر به معنای شکستگی ستون فقرات می‌شود و وقتی اقتصاد اینگونه شد، نمی‌تواند برابر تهیدات مقاومت کند.

این استاد حوزه علمیه قم، برآوردن نیازهای اولیه مردم و حفظ آبروی آنان را در اولویت کارها دانست و بیان کرد: آنچه مردم می‌خواهند حفظ آبرو و امکانات اولیه زندگی است و باید با مردم با صدق گفتار و عمل صالح رفتار کرد که این زبان مشترک بین همه مردم دنیا است.

جوادی‌آملی نفت‌فروشی را نوعی خام‌خواری دانست و افزود: نفت و گاز جزو سرمایه‌های کشور است به همین دلیل نباید تنها به دنبال خام‌فروشی نفت باشیم، بلکه باید از نفت کالاهایی را تولید و با قیمت بالاتر صادر کنیم.

به گزارش فارس، وی سرمایه بالاتر از نفت را جوانان این مرز و بوم عنوان و تصریح کرد: بسیاری از نخبگان علمی از ایران خارج می‌شوند؛ ما برای تولید ثروت در اقتصاد نیازمند وجود این سرمایه‌های علمی هستیم و آنچه باعث حفظ آنان می‌شود، رعایت عدل و اخلاق است.

این مرجع عالی‌قدر جهان تشیع حفظ انقلاب را بسیار مهم دانست و تأکید کرد: ما با انقلاب اسلامی و حرکت بزرگ امام خمینی (ره) از فرش به اوج آسمان‌ها رسیده‌ایم و باید قدردان این نعمت بزرگ باشیم؛ چراکه عزت، امانت الهی است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین