کد خبر: ۳۸۰۹۸
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۸۴ - ۱۴:۴۸
سفير ايران در روسيه عنوان کرد:

واکنش شدید مردم در صورت ارجاع پرونده ايران به شوراي امنيت

آفتاب‌‌نیوز : «غلامرضا انصاري» تاكيد كرد: عكس‌العمل دولت ايران در اين صورت، اجراي مصوبه مجلس شوراي اسلامي است كه تمام همكاري‌هاي ما با آژانس بين‌المللي انرژي اتمي را قطع مي‌كند.

اظهارات انصاري در پاسخ به خبرنگار روس بود كه پرسيد با توجه به تصميم اخير اروپا و آمريكا براي همراه كردن چين و روسيه، كشور شما تا چه اندازه آماده رفتن به شوراي امنيت است؟

مجري برنامه همچنين گفت: اروپا بعد از مذاكرات لندن از تحريم بعنوان فشار مستمر و تهديد عليه ايران استفاده مي‌كند و اين در حاليست كه وزارت امور خارجه ايران كشورهاي اروپايي را به برگشت به ميز مذاكرف فراخوانده است.

سفير جمهوري اسلامي ايران گفت: هرگونه ارجاع پرونده ايران به شوراي امنيت مي‌تواند عواقب ناگوار و غيرمترقبه‌اي براي منطقه داشته باشد.

گزارشگر برنامه با اشاره به مصاحبه اخير مجله آمريكايي نيوزويك با محمد البرادعي، مديركل آژانس بين‌المللي انرژي اتمي و ابراز ترديد وي درباره برنامه هسته‌اي ايران، پرسيد آيا ايران برنامه اتمي نظامي دارد؟ سفير ايران در روسيه ضمن رد اين مطلب، گفت: تمام مقامات دولتي و غيردولتي و نيز روحانيون ايراني عقيده راسخ دارند كه سلاح اتمي در منافع ملت ما جايي ندارد و همه مخالف داشتن چنين سلاحي هستند.

مجري برنامه گفت: اروپا و آمريكا، برگشت به روند مذاكره باايران را منوط به تعليق همه فعاليت‌هاي هسته‌اي كرده‌اند، آيا ايران به تعليق باز مي گردد؟
انصاري گفت: ما معتقديم بايد همه مسايل هسته‌اي ايران از طريق گفت‌وگو و مذاكرات سياسي در بسترهاي قانوني حل شود و براي حل مشكلات بايد آينده را ديد نه گذشته و ما براي حل اين موضوع آماده گفت‌وگو هستيم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۷:۳۸ - ۱۳۸۶/۱۲/۰۸
0
0
به نظر من ارجاع پرونده هسته ايران به شوراي امنيت هيچ وجاهت قانوني و حقوقي ندارد. و مردم ايران به شددت با آن مخالف هستند ايران كشوري قدرتمند و مردم آن باهوش هستند و كشورشان را دوست دارند اين . پيشرفت علمي حق طبيعي آنان است و زورگويان نمي توانند با ابزار كهنه شوراي امنيت كشوري چون ايران را تسليم كنند.
با تشكر
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین