کد خبر: ۳۸۰۹۹
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۸۴ - ۱۵:۰۸

ديدار رييس‌جمهور تاجيكستان با رييس مجلس شوراي اسلامي

آفتاب‌‌نیوز : رييس جمهور تاجيكستان با ابراز خرسندي از حضور در بناي تاريخي مجلس شوراي اسلامي گفت: خوشبختانه دو كشور نسبت به توسعه روابط پارلماني توجه خاص دارند، زيرا سهم مجالس در گسترش روابط بين‌المللي دولت‌ها به‌خاطر تصويب موافقتنامه‌ها در زمينه‌هاي مختلف بسيار زياد است.

وي ابراز اميدواري كرد با توجه به تجربيات بسيار زياد مجلس شوراي اسلامي در امر قانونگذاري، مجالس تاجيكستان بتوانند از آن به‌خوبي استفاده كنند.

وي همكاري‌هاي تجاري و اقتصادي را عامل مهمي براي توسعه روابط در ساير زمينه‌ها دانست و ابراز اميدواري كرد پس از افتتاح تونل انزاب در سال جاري در كشور متبوعش كه توسط جمهوري اسلامي ايران در حال ساخت مي‌باشد شاهد ساخت نيروگاه سنگ توده توسط متخصصان ايراني باشند، زيرا انجام اين پروژه كمك بسيار بزرگي به مردم تاجيكستان است.

حدادعادل نيز در ادامه اين ديدار ضمن ابراز خرسندي از حضور امامعلي رحمانف رييس جمهور تاجيكستان در مجلس شوراي اسلامي گفت: تاجيكستان يادآور عظمت فرهنگي و تاريخ دو كشور است و خوشحاليم كه پس از استقلال هويت گذشته خود را بازيافته است.

وي يادآور شد جمهوري اسلامي ايران در سال‌هاي گذشته پيوسته در تلاش كرده است كه صلح و ثبات در تاجيكستان برقرار شود و قويا از اين مساله حمايت مي‌كند.

حدادعادل خاطرنشان كرد ما علاوه بر صحنه‌هاي داخلي در عرصه‌هاي بين‌المللي نيز از تاجيكستان پشتيباني و حمايت مي‌كنيم.

رييس مجلس شوراي اسلامي ضمن ابراز خوشحالي از فعاليت‌هاي عمراني و سرمايه‌گذاري جمهوري اسلامي در تاجيكستان پيشرفت كار‌ها را رضايت‌بخش توصيف كرد و گفت: از سرمايه‌گذاري شركت‌هاي ايراني در تاجيكستان حمايت مي‌كنيم و اميدواريم با ايجاد صلح و امنيت كامل در افغانستان، راه عبوري بين سه كشور به اتمام برسد تا علاوه بر روابط دولت‌ها ارتباطات مردم با يكديگر نيز تقويت شود.

حدادحادل ابراز اميدواري كرد تا با حمايتي كه رييس جمهور تاجيكستان از فرهنگ و ادبيات فارسي به‌عمل مي‌آورد زمينه‌ي مناسب‌ براي آموزش و گسترش خط و زبان فارسي كه ميراث نياكان است در عرصه‌هاي مختلف تاجيكستان از جمله دانشگاه‌ها، مدارس، مكاتب و راديو تلويزيون به‌وجود آيد.

امامعلي رحمانف رييس جمهور تاجيكستان رسما از حدادعادل براي بازديد از كشورش دعوت به‌عمل آورد كه رييس مجلس شوراي اسلامي ابراز اميدواري كرد در فرصت مناسب از دوشنبه ديدار كند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین