کد خبر: ۳۸۱۰۳۹
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۱

۲۰ ترفند برای اینکه لاغر بمانید

بمب‌های کالری موذی همه‌جا پنهان شده‌اند، اما معنی‌اش این نیست که شما باید از بالا رفتن وزن‌تان رنج ببرید یا به رژیم های سخت تن بدهید.
آفتاب‌‌نیوز :
کری گانز متخصص ثبت‌شده‌ی تغذیه، که به مراجعان در نیویورک سیتی مشاوره می‌دهد، می‌گوید "کنترل نحوه‌ی خوردن‌تان هنوز در دست شما است. خیلی نگران زیاده‌روی‌های گاه و بی‌گاه نباشید. 

به گزارش آفتاب‌نیوز، کارهای کوچکی هست که می‌توانید هر روز انجام دهید تا در مسیر لاغری بمانید.” او درباره‌ی ترفندهای بسیار ساده‌ای صحبت می‌کند که به شما کمک می‌کند کم‌تر احساس گرسنگی کنید و از زمان صبحانه تا وقت خواب، چربی بیش‌تری بسوزانید.

در این نوشتار ما توصیه‌های غیررژیمی محبوب‌مان را گردآوری کرده‌ایم.

قبل از ظهر برای خودتان جشن بگیرید

این کار را بکنید تا ۳ بعد از ظهر به راحتی از کنار تنقلات پنیری خانگی هم‌کارتان بگذرید. پژوهشی در ۲۰۱۳ نشان داده‌است زنانی که از صبحانه‌ای کامل (فرض کنید ۷۰۰ کالری) لذت می‌برند، نسبت به زنانی که فقط ۲۰۰ کالری می‌خورند، کاهش بیش‌تری در میزان هورمون گرسنگی گرلین دارند.

یک دونات کوچک بخورید

حقیقت داشتن این توصیه خیلی شیرین به نظر می‌رسد، اما پژوهشگران پی‌برده‌اند شاید راز خودداری از هوس خوراکی در تمام روز، خوردن دسر در صبح (بعد از صبحانه‌ای با پروتئین بالا) باشد. زنانی که این کار را در طول یک دوره‌ی ۸ ماهه انجام داده‌اند، از کسانی که یک وعده‌ی صبحگاهی نسبتا کم می‌خوردند ۱۷ کیلوگرم بیش‌تر وزن کم کردند، شگفت‌انگیز است.

صبح زود ورزش کنید

می‌توانید پاداش تمام راهی را که در محله می‌پیمایید به‌دست بیاورید. پژوهشگران در آزمایشگاه عملکرد انسانی دانشگاه ایالت آپالاچی در کنپلیس واقع در کارولینای شمالی، پی بردند آدم‌هایی که ۴۵ دقیقه ورزش می‌کنند جهشی در سوخت و ساز را مشاهده می‌کنند که ۱۴ ساعت طول می‌کشد و ۱۹۰ کالری بیش‌تر می‌سوزاند.

وقت استراحتی به همراه قهوه داشته‌باشید

بر اساس پژوهشی در مجله‌ی امریکایی تغذیه‌ی بالینی، یک فنجان قهوه در کنار این‌که شما را پرانرژی نگه می‌دارد، ممکن است ماشین کالری‌سوزی بدن‌تان را به مدت ۳ ساعت تا ۱۲ درصد تحریک کند.

نهار با ادویه‌ی تند بخورید

مرغ کبابی را با پودر فلفل قرمز یا پاپریکا و سوپ فلفل قرمز امتحان کنید. براساس پژوهشی در مجله‌ی روان‌شناسی و رفتار، کپسایسین – ماده‌ای شیمیایی که طعم تندی به فلفل می‌دهد – دستگاه عصبی سمپاتیک شما را فعال می‌کند و ممکن است سوخت و سازتان را برای بیش‌تر از ۴ ساعت تسریع کند.

آب را جایگزین کاکائو کنید

شاید در ماه‌های سردتر هوس کاکائو کنید، اما به جای آن یک یا دو لیوان H۲O سرد بنوشید، بدن‌تان از این بابت از شما تشکر خواهدکرد. پژوهشی در آلمان نشان داده‌است نوشیدن کمی بیش از نیم لیتر آب سرد می‌تواند سرعت سوخت و ساز شما را به مدت ۶۰ دقیقه ۳۰ درصد افزایش دهد.

فراتر از رزماری بروید

به دنبال دستورالعمل‌هایی باشید که شامل شوید، ریحان، و پیازچه است. همه‌ی این‌ها حاوی کامفرول است، یک پلی فنول که تولید هورمون‌های تیروئید را، که تقویت‌کننده‌ی سوخت و ساز است، تحریک می‌کند.

حواس‌تان به ساعت باشد

شب هنگام قبل از این که چیزهایی را که هوس کرده‌اید، ببلعید؛ این نکته را در نظر داشته‌باشید: پژوهش‌ها حاکی از آن است که اگر ۸ صبح صبحانه می‌خورید، آشپزخانه‌تان باید ۸ شب تعطیل شود. موش‌هایی که کالری روزانه‌شان را در طول بازه‌ی زمانی ۱۲ ساعته دریافت می‌کردند در وزن مناسب باقی ماندند، در حالی که موش‌هایی که هر وقت دوست داشتند، می‌توانستند بخورند وزن اضافه کردند.

از کنترل تلویزیون به موقع استفاده کنید

وقتی روی مبل راحتی لم داده‌اید و در ماراتن تماشای فیلم شرکت می‌کنید، در طول پیام‌های بازرگانی کانال را عوض کنید، و سریع از شبکه‌ی خوراکی‌ها بگذرید. اخیرا پژوهشی نشان داده‌است دیدن تصاویر خوراکی‌های چرب هنگام خوردن نوشیدنی‌هایی با قند میوه‌ای بالا، مرکز اشتهای مغز را تحریک می‌کند و سبب گرسنگی می‌شود.

زود بخوابید

رابرت مورر، دارای مدرک دکتری، استاد علوم رفتاری در مرکز پزشکی سانتا مونیکا یوسی‌ال‌ای، می‌گوید: "وقتی خسته هستید، هورمونی که ولع کربوهیدرات دارد می‌تواند به شدت افزایش پیدا کند. دلیل دیگری که خواب را در اولویت قرار دهید: پژوهشی در ۲۰۰۷ نشان داده‌است وقتی آدم‌ها به مدت ۶ روز فقط ۴ ساعت بخوابند، نرخ پردازش کالری از گلوکز ۴۰ درصد افت می‌کند. چرت می‌زنید و برنده می‌شوید (حداقل در کاهش وزن).

برای مکالمه تلفنی از هدفون استفاده نکنید

شاید فکر می‌کنید اگر در فروشگاه هنگام خرید خاربار مشغول مکالمه‌ی تلفنی باشید، به نفع‌تان است. اما این کار به اندازه‌ی کافی حواس‌تان پرت می‌کند تا منجر به خرید آنی چیزهایی شود که بعدا پشیمان می‌شوید. (این آب‌نبات چه‌طور از کیف من سر درآورده‌است؟) بهتر است آهنگ‌های کیتی پری را گوش کنید: پژوهش نشان داده‌است آهنگ‌های تند باعث می‌شود آدم‌ها سریع‌تر خرید کنند، یعنی وقت کم‌تری را برای محصولات وسوسه‌کننده تلف می‌کنند.

انرژی خرید کردن را با شیرینی تامین نکنید

وقتی شرکت‌کنندگان پژوهش به عنوان تنقلات قبل از خرید یک سیب خوردند، ۲۵ درصد بیش‌تر از کسانی که کلوچه خورده‌بودند محصولات لبنی یا کشاورزی خریدند. خوراکی‌های سالم‌تر بخورید تا احتمالا سراغ خوراکی‌های تازه‌تر بروید.

همیشه عمده خرید نکنید

در این‌جا آماری هست که باعث می‌شود گرانولای بزرگ و مقرون به صرفه فورا کم‌تر جذاب به نظر برسد: وقتی آدم‌ها خاربار را ذخیره می‌کنند ۲ برابر سریع‌تر آن را مصرف می‌کنند. کری گانز، متخصص ثبت‌شده‌ی تغذیه، توضیح می‌دهد: "از نظر روان‌شناختی وقتی خوراکی‌های زیادی در خانه است، ممکن است خودتان را برای خوردن تحت فشار حس کنید. خریدهای عمده‌تان را به کالاهای اساسی برای آشپزی از قبیل روغن زیتون و تخم‌مرغ محدود کنید.

ظرف میوه را پر کنید

پژوهشی در آزمایشگاه خوراکی و برند دانشگاه کرنل نشان می‌دهد آدم‌هایی که این کار را می‌کنند از کسانی که این کار را نمی‌کنند، به‌طور متوسط ۶ کیلوگرم کم‌تر وزن دارند. (ظرف را با سیب، موز، گلابی، و پرتقال پر کنید – هیچ کدام از این‌ها نیاز به نگه‌داری در یخچال ندارند.)

تنقلات‌تان را در کابینت پنهان کنید

همان پژوهشگران کشف کردند زنانی که یک پاکت چیپس سیب‌زمینی را روی پیشخوان می‌گذارند ۳.۵ کیلوگرم بیش‌تر از زنانی که این کار را نمی‌کنند وزن دارند.

بشقاب‌های کوچک‌تر را به پایین قفسه منتقل کنید

این‌گونه بیش‌تر احتمال دارد از آنها استفاده کنید و این خوب است: پژوهش نشان داده‌است وقتی آدم‌ها به جای بشقاب غذای ۱۰ اینچی، در بشقاب سالاد ۷ اینچی غذا می‌خورند، غذای کم‌تری را در بشقاب می‌کشند.

قابلمه را سر میز نیاورید

و دیگر به خاطر سرو آسان قابلمه را سر میز نیاورید. این درمورد ظروف بیرون‌بر غذا نیز صدق می‌کند. پژوهشی در ۲۰۱۰ حاکی از آن است که وقتی مجبور هستید چند ثانیه بلند شوید، احتمالا ۲۰ درصد کم‌تر می‌خورید.

یخچال را با محصولات کشاورزی و لبنی ماندگار پر کنید

برای آغاز آشپزی سالم باید مطمئن شوید همیشه سبزیجات در دسترس‌تان است. این را مارتا رز شولمن، نویسنده‌ی کتاب‌های آشپزی پرفروش می‌گوید. "کاهو، هویج، چغندر، کلم، و گل کلم حداقل یک هفته خوب می‌مانند.” و اگر تصمیم دارید سبزیجات را نیم‌پز کنید، بعضی از آنها تا ۴ روز خوب می‌ماند.

عوامل استرس‌زا را از بین ببرید

بر اساس پژوهشی در مجله‌ی گزارش‌های روان‌شناختی، آدم‌ها وقتی در محیطی آرام هستند ۱۸ درصد کم‌تر می‌خورند. آشپزخانه‌تان را برای یافتن محرک‌های اضطراب بررسی کنید (انبوهی از صورت‌حساب‌ها، یک فهرست کار طولانی) و آنها را به جایی دیگر متقل کنید.

تا جایی که می‌توانید از این ۶ تنقلات بدون پشیمانی بخورید

کری گانز، نویسنده‌ی تغییر کوچک در رژیم غذایی می‌گوید یک خوراکی نیم‌روزی انرژی‌بخش می‌تواند ضروری باشد، چون به سیری کمک می‌کند. اما این خوراکی باید تنقلاتی مناسب باشد – دارای پروتئین یا فیبر، و کالری کم‌تر از ۲۰۰. یکی از این ایده‌های مغذی طبیعی را امتحان کنید.

کامکوات: این مرکبات به‌طور کامل خورده می‌شود. پوست نازک و شیرین آن منبع مقدار زیادی مواد خوراکی زبر است.

ماست و سبزیجات: بی‌نهایت لذیذ است.

ذرت بوداده با روغن کنجد

کلم بروکسل

 ترجمه:تحریریه سایت کسب و کار بازده_مینا بنادکوکی

منبع:هلث/ترجمه از بازده
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین