کد خبر: ۳۸۱۰۵۸
تعداد نظرات: ۱۹ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۸
سخنگوی دولت در جمع خبرنگاران اعلام کرد:

۴۲۰۰میلیارد برای ترمیم حقوق‌کارمندان/13 مدیر عالی بخاطر حقوق‌های نامتعارف استعفا کردند/توضیح درباره یارانه‌ها و پاسخ به قالیباف

سخنگوی دولت گفت:‌ دولت ۴۲۰۰ میلیارد تومان برای ترمیم حقوق کارکنان دولت اختصاص داده است/دولت در زمینه پرداخت حقوق‌های نامتعارف فعالانه وارد عمل شد و ضمن عزل برخی مدیران این روند را وسعت می‌دهد و اجازه نخواهد داد عدم تعادل بین پرداخت‌ها و حقوق‌ها ادامه یابد.
آفتاب‌‌نیوز :
سخنگوی دولت با تاکید بر این که دولت موضوع فیش‌های حقوقی نجومی و پرداختی‌های نامتعارف را به صورت جدی پیگیری خواهد کرد، گفت: ۴۲۰۰ میلیارد برای ترمیم حقوق کارمندان/اقدامات دولت درباره حقوق‌های نامتعارفدولت در موضوع برخورد با دریافتی‌های نامتعارف به ابراز تاسف بسنده نکرده است بلکه در اقدامی عملی حداقل 13 نفر از مدیران عالی استعفا دادند و در پاره‌ای موارد برکنار شدند.

به گزارش آفتاب‌نیوز، محمد باقر نوبخت در نشست خبری سخنگوی دولت، با اشاره به اینکه دولت برای تامین حقوق کارکنان خود، با توجه به افزایش ۱۲ درصدی حقوق و تمرکز بر حقوق یک و نیم میلیون تومانی تا سه ماهه اول امسال ۴ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان به منظور ایجاد عدالت مضاف در پرداخت‌های گذشته اختصاص داده است اظهار کرد: ‌متاسفانه طرح موضوع فیش‌های حقوقی به اصطلاح نجومی تمام زحمات دولت را تحت‌الشعاع قرار داد.

وی در رابطه با اظهار نظر وزرای اقتصادی دولت در مورد انتشار فیش‌های حقوقی توضیح داد: افراد مختلف از داخل و بیرون دولت می‌توانند نظرات خود را در این مورد مطرح کنند اما نظر رسمی دولت توسط سخنگو بارها اعلام شده است. و دولت ضمن این که نسبت به این مساله حساس است و مسئولانه وارد عمل شده، علاوه بر ابراز تاسف و عذرخواهی، اقدامات عملی را نیز آغاز کرده است.

نوبخت خاطر نشان کرد: ‌برای جلوگیری از تکرار چنین اتفاقی تمام مستنداتی که در اختیار دولت بود در خصوص اختیارات شورای حقوق و دستمزد راه‌های گریز برای تکرار دریافت‌های غیر متعارف بسته شد. همچنین تمام قوانینی که برای تسهیلات بانکی در نظر گرفته شد در بودجه ۹۵ اصلاح شد.

سخنگوی دولت با بیان اینکه علت مقاومت دولت از مستثنی شدن دستگاها از قانون خدمات کشوری نیز جلوگیری از سوء استفاده‌ها بوده است گفت: استثنائاتی که برای برخی از دستگاه‌ها برای خارج شدن از ضابطه و قوانین در نظر گرفته می‌شد باید اصلاح شود که این موضوع در اصلاح قانون مدیریت و خدمات کشوری مورد نظر قرار گرفته و به مجلس داده‌ایم و در این راستا دولت اجازه گرفته است که در خصوص بنگاه‌های اقتصادی نیز زیر نظر نهادهای مختلف فعال هستند نیز ورود پیدا کرده و در همه مواردی که بودجه عمومی استفاده می‌شود بررسی‌های لازم را انجام دهد.

نوبخت در جواب سوالی در مورد اقدامات دولت برای اصلاح نظام بانکی گفت: انتقاد وارد به نظام بانکی این است که چرا به تولید کمک نمی‌کند که این موضوع دو دلیل دارد اول به خاطر برنگشتن سپرده‌هایی است که بانک‌ها داده‌اند و دولت نیز سهم قابل توجهی از آن دارد ودوم کافی نبودن سرمایه بانک‌ها برای تسهیلات دهیم.

وی افزود: دولت در راستای کمک به بانک‌ها و اصلاح نظام بانکی برنامه تسویه بدهی خود به بانک‌ها را دارد و همچنین موضوع کمک به افزایش سرمایهٔ بانک‌ها جهت تسهیلات دهی، را در برنامه‌های خود قرار داده است. همچنین در اقدام اصلاح نظام بانکی به دنبال شفاف سازی صورت مالی بانک‌ها نیز هستیم.

وی در پاسخ به سوالی در مورد نتایج برجام با توجه به نزدیک بودن سالگرد امضای آن خاطر نشان کرد: بعد از امضای برجام تندروهای آمریکا و رژیم جعلی صهیونیستی معتقدند که ایران پیروز میدان بودن است و از برجام استقبال نمی‌کنند.

نوبخت با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه برجام واقعیتی بوده است که بیش از حد نباید بر نکات مثبت یا نکات منفی آن متمرکز شد خاطر نشان کرد: ‌مذاکراتی بین ایران و ۶ قدرت بزرگ انجام شد و توانستیم از حقوق خود دفاع کنیم که در این راستا ۱. ۷ میلیارد دلار از ارقام بلوکه شده آزاد شد و مورد استفاده قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه عمده مسالهٔ طرح مذاکره تحریم‌های نفتی بود توضیح داد: قبل از مذاکرات ایران تنها اجازه صادرات یک میلیون بشکه نفت خام را داشت که امروز تولید ما به دو هزار و ۵۶۸ هزار بشکه افزایش یافته است. همچنین شاهد سفرهای بسیار سران کشورهای دنیا و کشورهای اروپایی به ایران هستیم.

نوبخت با تاکید بر اینکه از مواضع اصول‌یمان هم کوتاه نمی‌آییم خاطر نشان کرد: برجام دربارهٔ موضوعات هسته‌ای بوده است . ما با قدرت بر مواضع موشکی‌مان ایستادگی خواهیم کرد، از حقوق خود برای تقویت بنیهٔ نظامی استفاده می‌کنیم و هیچ محدودیتی را در این رابطه نمی‌پذیریم.

نوبخت به حجم سرمایه گذاری‌ها از دی ماه سال گذشته تا به حال اشاره کرد و گفت: برای اینکه نتیجه سرمایه گذاری‌ها برای جامعه قابل لمس شود نیاز به زمان داریم.

وی همچنین تاکید کرد: ‌در مورد نحوه اجرای برجام خوشبختانه نهاد نظارتی شورای عالی امنیت ملی فرایند اجرا را به دقت زیر نظر دارد و در صورت لزوم برخوردهای لازم را انجام خواهیم داد.

نوبخت در پاسخ به سوالی در مورد واکنش دولت نسبت به حمایت دولت فرانسه از گروهک تروریستی منافقین گفت: وزارت امور خارجه نسبت به این رخداد سیاسی موضع گیری داشتند و به طور کلی روی آوردن به یک گروه تروریستی منفور و مضمحل مثل سازمان منافقین، نشان از پناه آوردن به مردم دارد چرا که این گروهک تروریستی جسد مرده بی‌جانی است که نفس مصنوعی دادن به آن نشان دهندهٔ ضعف و ناتوانی است.

وی تاکید کرد: هر دولتی که بخواهد نسبت به این گروهک تروریستی اقدامات کمک دهنده داشته باشد محکوم می‌کنیم و سرنوشت صدام را در روی آوردن به این گروهک تروریستی را درس عبرتی برای دیگران می‌دانیم. بنابراین هر کشور اروپایی و هر کشور منطقه بخواهد از این گروهک بی‌آبرو حمایت کند جز خشم مردم را در پی نخواهد داشت و دولت نیز این حمایت‌ها را محکوم می‌کند.

وی در پاسخ به سوالی در مورد صحبت‌های اخیر صالحی در مورد برجام مبنی بر اینکه توطئه‌ای در راه است گفت: این موضوع در حال بررسی است و هیات ویژه‌ای در شورای عالی امنیت ملی تشکیل شده است، که همهٔ موارد را زیر نظر دارد، و هر جا اقدامی خلاف برجام صورت گیرد متناسب با آن عمل خواهیم کرد.

وی در مورد واکنش دولت نسبت به هجمه‌هایی که در یک سال باقیمانده از عمر آن از سوی مخالفان انجام می‌شود از جمله موضوع فیش‌های حقوقی گفت: تیم اطلاع رسانی دولت متناسب با موارد عمل خواهد کرد و شاید اطلاع رسانی به وقت بتواند بخشی از این اقدامات را خنثی کند. البته ما نظر سنجی کافی از جامعهٔ ایران داریم و جای خوشبختی است که مردم به دقت مسائل را تحلیل می‌کنند و در موضوع فیش‌های حقوقی نیز دولت برای مقابله با هر نوع فساد کاملا مهیاست و هیچ خط قرمزی را برای خود تعیین نمی‌کند.

سخنگوی دولت در مورد عضویت ایران در اف‌ای تی اف گفت: موضع جمهوری اسلامی ایران بسیار شفاف و روشن است و در احقاق حقوق خود نسبت به رخدادهای منطقه‌ای به هیچ وجه کوتاه نمی‌آید اما از هر فرصتی برای تبیین مسائل استفاده کرده و معتقدیم مذاکره و گفت‌وگو به جای درشت گویی و عدم مذاکره نتایج مطلوب‌تری خواهد داشت و بهتر می‌توانیم حقوق‌مان را استیفا کنیم. در موضوع اف‌ای تی اف نیز اگر قرار به تغییر باشد موضع غیر منطقی و غیر عقلانی طرف مقابلمان تغییر خواهد کرد.

نوبخت در مورد اقدامات دولت در رابطه با پیامک‌های تهدیدی که به خبرنگاران ارسال شد گفت: ‌وزارت اطلاعات در این رابطه موضع گیری کرده است و انتشار این پیامک‌ها را نفی کرده چرا که سیستم اطلاعاتی ما در کشور به قدری قوی است که می‌توانند چنین مواردی را شناسایی کرده و برخوردهای لازم را در جلوگیری از تکرار آن انجام خواهیم داد.

وی همچنین در مورد درخواست ۶۰ نفر از نمایندگان مبنی بر استیضاح وزیر کار گفت: حق نمایندگان است که نظرشان را بگویند و این اولین استیضاح نیست که مطرح می‌شود البته دولت از وزرای خدوم و زحمت کش خود دفاع می‌کند و استیضاح را فرصت مناسبی جهت تبیین خدمات وزرا می‌داند.

نوبخت در پاسخ به سوالی در مورد واکنش دولت نسبت به شکل گیری اتاق فکر علیه دولت در یک سال باقیمانده گفت: طبیعی است دولت منتقدان و مخالفانی داشته باشند اما ما قصد برخورد اطلاعاتی و امنیتی با آن‌ها را نداریم بنابراین ضمن اطلاع کامل از چگونگی شکل گیری آن ترجیح‌مان این است که به جای صرف وقت برای مقابله با این اقدامات به دنبال خدمت رسانی به مردم باشیم.

وی در مورد لایحه مدیریت خدمات کشوری نیز گفت: این قانون به صورت آزمایشی سال گذشته اجرا شده بود یعنی موفق شدیم سال گذشته آن را آماده کنیم و الان آماده تقدیم مجلس است اما با توجه به موضوعاتی که مطرح شد در بخش نظام دریافت‌ها و و رفاهیات بررسی دوباره‌ای خواهیم کرد و تا ماه آینده ان‌شاءالله به مجلس تقدیم می‌کنیم.

نوبخت در پاسخ به سوالی درمورد مصوبه دولت، مبنی بر اینکه وزارت کشور مسئول ارائه مجوز برای برگزاری کنسرت‌ها را دارد و نیروی انتظامی نباید در این زمینه دخالتی داشته باشد، پاسخ نیروی انتظامی در این رابطه چه بوده است؟ گفت: من بی‌اطلاع هستم که پاسخی رسیده است ولی اگر مصوبه‌ای در هیات وزیران به تصویب رسیده باشد منتظر پاسخ یک دستگاه نمی‌مانیم.

وی در پاسخ به سوالی در مورد اقدامات اخیر مجلس نمایندگان آمریکا برای جلوگیری از فروش هواپیمای بوئینگ به ایران گفت: هنوز مراحل قانونی این کار طی نشده است. سنا و دولت آمریکا نیز باید اظهار نظر کنند اما به طور کل آنچه بر خلاف توافق برجام اتفاق افتد حتما مورد بررسی قرار می‌دهیم و برای احقاق حقومان تلاش خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: برای تامین ناوگان هوایی کشور قراردادهایی با شرکت ایر باس نیز خواهیم داشت که در مراحل مقدماتی آن هستیم و از فرصت‌هایی که داریم برای نوسازی ناوگان هوایی استفاده خواهیم کرد و از کانالهای مختلف این موضوع را پیگییری می‌کنیم.

سخنگوی دولت در مورد احتمال تغییر تیم رسانه‌ای در یک سال باقیمانده از عمر دولت گفت: ‌در جلسات شورای اطلاع رسانی دولت شرکت می‌کنم. این شورا به صورتی فعال عمل می‌کنند و مسائل را به شکلی دقیق زیر نظر دارد و در موارد مختلف ان‌شاءالله متناسب عمل خواهند کرد.

وی در رابطه با اظهارات اخیر قالیباف مبنی بر اینکه دولت تا به حال حتی یک اتوبوس به شهرداری نداده است گفت: ما نوسازی ناوگان شهری را از بخش تاکسیرانی شروع کرده‌ایم و در  دراز مدت اتوبوس رانی و حتی خودروهای برون شهری را نیز در برنامه داریم.

وی همچنین در پاسخ به سوالی در مورد نظارت بر عملکرد شهرداری تهران و هزینه‌هایی که از بیت‌المال می‌شود گفت: اساسا قوه مجریه محدودیت‌هایی در این مورد دارد اما در رابطه با آنچه بر بودجه عمومی صرف می‌شود می‌تواند گزارش نظارتی بگیرد و کنترل لازم را داشته باشد.

سخنگوی دولت در پاسخ به این سوال که آیا در بودجه سال ۹۵ اصلاحیه‌ای برای حذف یارانه بگیرانه در نظر گرفته شده است، گفت: در بودجه ۹۵ آمده است دولت باید سه دهک درآمدی یعنی حدود ۲۴ میلیون نفر را از دریافت یارانه حذف کند، یعنی حتی اگر یک نفر دریافت داشته باشند به مثابه متصرف در اموال عمومی، مجرم شناخته شده و باید تحت پیگرد قانونی قرار بگیرد که به نظر این حرف غیرکارشناسی و غیر اجرایی است و درخواست حذف این عبارت را داریم. هم‌چنین در تبصره ۲۴ موضوع دو نرخی شدن بنزین مطرح شده است که با آن نیز مخالفیم.

نوبخت در مورد اعتراضات مطرح شده مبنی بر کاهش بودجه دفاعی کشور گفت: ‌در تبصره ۲۲ بودجه آمده است که ۱/۷ میلیارد دلار در سال گذشته برای بودجه دفاعی در نظر گرفته شده که این رقم وصول شده است اما با اشتباهات محاسباتی که رخ داده است رقم ۵ هزار و ۳۰۰ میلیارد دلاری مطرح شده که در واقع همچین پولی وجود ندارد و حرفی بی‌ربط است.

وی تاکید کرد: رسانه‌ای شدن برخی از مسائل دفاعی، خدمت به کشور نیست.

سخنگوی دولت در مورد خروج انگلیس از اتحادیه اروپا نیز گفت: ‌این تصمیم مردم و دولت بریتانیا بوده است و موضع خاصی در این رابطه نداریم.

به گزارش خبرنگار ایسنا نوبخت در ابتدای سخنان خود به ارائه گزارشی ازآخرین آمار تولید و خرید تضمینی گندم، چای بهاره، اعطای تسهیلات و فعال سازی ۷ هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی و هم‌چنین خارج نمودن تاکسی‌های فرسوده و نوسازی نواگان تاکسی رانی و آخرین وضع تاسیس طرح‌های عمرانی پرداخت و گفت: ‌ در تولید گندم تا تاریخ ۲۱ تیر نسبت به سال گذشته ۱۸/۴ درصد و هم‌چنین در میزان تولید چای تا بهار ۴۱ درصد رشد داشته‌ایم.

وی افزود: ‌ از سال گذشته به دنبال برنامه ریزی دولت برای خروج خودروهای فرسوده از ناوگان اقدامات خوبی انجام شده است و بر اساس گزارش‌ها تا این تاریخ ۵۷ هزار و ۶۱۲ خودرو ثبت شده که ۱۲ هزار و ۱۲۲ مورد برای ایران خودرو ارسال شده است.

نوبخت گفت: ‌ در مورد فعال کردن واحدهای تولیدی نیز ۲۹ هزار و ۵۹۹ واحد در استان‌ها برای گرفتن تسهیلات ثبت‌نام کردند و ۶ هزار و ۹۴۰ واحد تا به حال برای دریافت تسهیلات سرمایه در گردش به بانک‌ها معرفی شدند.

سخنگوی دولت خاطر نشان کرد: تا این تاریخ بالغ بر ۶ هزار و ۲۱۶ میلیارد تومان نیز برای طرح‌های عمرانی تخصیص داده شده است.

منبع: ایسنا

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱۹
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۲
2
30
پس چرا فکری به حال کارمندان قرارداد مشخصی که بیش از 5 ساله در دستگاهها و شرکت های دولتی با حقوق و مزایای کم مشغول بکارند نمی شود اکثریت هم تحصیلات فوق لیسانس به بالا دارند .
مجید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۲
0
25
تبعیض در پرداخت حقوق و مزایا و درامد های سالیانه به کارکنان قانون کاری و کارمندی دولت و شرکت های دولتی مشکل بزرگی است که میباست مورد توجه دولت قرار گیرد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۲
0
37
از ترمیم حقوق کارمندان فقط خبر خوندنش نصیب کارمندان شده'
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۲
درود بر نوبخت که خیلی کارهای مفید انجام داده
پوریا
|
-
|
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۲
0
23
4200 میلیارد تومان تقسیم بر 2 میلیون و 800هزار کارمند دولت می شود سالی 1 میلیون و 500 هزار تومان

یعنی ماهی 125 هزار تومان به صورت میانگین اضافه می شود . آیا واقعا با این مبلغ حقوق کارمندان ترمیم

میشه ! ؟
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۲
0
20
گر ملکی کند ز درختی سیبی، نوکرانش کن اند درخت ز بیخ
رزمنده بسیجی
|
United States of America
|
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۲
5
5
یک فکری هم بحال مصوبه مجلس مبنی بر کمک هزینه به رزمندگان شود که زمانی بدون چشمداشتی رفتند جبهه وهم شرایط رزمندگان کارمند از 20سال پیش بابت حضور درجبهه ماهیانه مبالغی دریافت میکنند که صدالنته حق شان هست ولی حق رزمندگانی که شغل وحقوق دولتی ندارند هم پرداخت شود
کارمند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۲
0
24
به اسم کارمندان به کام مدیران
معلم
|
-
|
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۲
1
15
حالا باز دعا كنيد همين مبلغي اضافه شه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۲
13
10
آقای نوبخت می دونم خیلی زحمت می کشین ولی مشکلات خیلی زیاده بازم بیشتر تلاش کنید خدا قوت
جبار
|
Germany
|
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۲
3
3
الان معلم ها4ماه درخانه نشتن ومفت حقوق میگیرن اینها دست اندازی به بیتلمال نیست آنوقت به کارمندان خدوم ادارات که مشغول کارهستن بابت حقوقشان آنها رابه زحمت می اندازید
علیرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۲
0
0
دولت نباید اجازه دهد یارانه کارمندانه مناطق محروم قطع شودزیرا ما ازتمامی امکانات محروم هستیم وبیشتر بهفکر کارمندان دولت در مناطق محروم وکم برخوردار از توسعه باشد تاجلوی مهاجرتهای بیرویه به شهرهای بزرگ گرفته شود
اکبر
|
Germany
|
۱۹:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۲
0
6
بعداز فیشهای حقوقی نوبت به فساد ورشوه در ادارات است . انشا.... بطوریکه میتوان گفت حدود 15الی20در صد کارمندان اهل رشوه وخلافهای دیگر هستند.از شهرداری گرفته تا اداره ثبت اسناد اداره ابوفاضلاب اداره دارایی بخصوصو....در صمن افزایش حقوق برای همه باید باشد .بیمه شدگان وبازنشستگان تامین اجتمایی هم باید عین کارمندان دولت مشگلشان حل شود.افزایش فقط برای کارمندان دولت یک سو استفاده از بیت المال است.
سپاس و قدردانی از شما آقای نوبخت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۲
0
0
سود تسهیلا ت داده شده از بیست شش بشود از ابتدا شانزده در صد
اول نوبت مقروض ها در اثر تورم است
nashenas
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۲
0
4
تنهابرکناری واستعفای این مدیران کافی نبست بلکه بایدآنان وکسانی که مسبب پرداخت این حقوق هابوده اندمحاکمه وپو ل هابازگردانده شود.
کارمند محیط زیست
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۳
0
4
اختلاف حقوق های ما بسیار زیاد است و متاسفانه شکاف حقوقی بسیار چشمگیر . چه کسی باید بررسی نماید ؟؟که در یک سازمان و اداره کل بین یک کارشناس با کارشناس مسئول و روسا ی ستادی و معاونان اختلاف حقوق و مزایای دریافتی بین 1 تا 7 میلیون تومان است .آنهم در استانها
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۳
0
3
اضافات12 درصدی بعداز گذشت 4 ماه از سال 95 هنوز به ما کرکنان صنعت نفت پرداخت نشده است.
به قول گفتی شرکت نفت داخلیش مارا سوخته بیرونش مردمه سوخته
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۳
0
4
دکتر عزیز باید برای حقوقها از بالا تا پایین قانون وضع بشود این بی قانونی در پرداختها ی حقوق قلب یک ملت رو مکدر می کند سپاس از حسن توجه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۳
3
0
من باور کنید طرحی دارم که همه با استقبال از یارانه انصراف میدن،
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین