کد خبر: ۳۸۱۰۷۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۷
«آفتاب‌نیوز» در گفت‌وگو با یک فعال سیاسی اصولگرا بررسی کرد؛

دلایل‌ناکامی‌اصولگرایان/‌الگوی‌دهه‌60‌ دیگر جواب‌نمی‌دهد/لاریجانی از اصولگرایان جدا‌ می‌شود؟

یک فعال سیاسی اصولگرا با انتقاد از محورهای ائتلافی جریان های سیاسی اعم از اصولگرا و اصلاح طلب، گفت: باید تعریف جدیدی از ریش سفیدان در جریان‌های سیاسی ارائه شود. اینکه بگوییم اصولگرایان در تصمیمات از جامعتین تبعیت کنند و یا اصلاح طلبان مطیع اقای خاتمی باشند یک امر نشدنی است. انتخابات 92 یک تجربه خوب برای اصولگرایان بود.در آن زمان همه گفتند که از سازوکار جامعتین اطاعت خواهند کرد ولی در نهایت اجرا نشد و نتیجه هم همانی شد که اتفاق افتاد.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس سیاسی- ناصر ایمانی در گفت و گو با خبرنگار «آفتاب‌نیوز» با اشاره به سیر فعالیت‌های جریان اصولگرایی برای انتخابات و انتقاداتی دلایل ناکامی اصولگرایان/ الگوی دهه 60‌، دیگر جواب نمی‌دهد/لاریجانی از اصولگرایان جدا می‌شود؟که در خصوص دلایل ناکامی این جریان سیاسی مطرح است‌، گفت‌: ممکن است برخی دوستان نسبت به فاصله این جریان با جریانات اجتماعی انتقاد داشته باشند و آن را به‌روز نشده تلقی کنند. البته باید بیشتر به نوآوری توجه کرد و چه‌بسا در هر دو جریان چه چپ و چه راست این مساله مطرح است ولی در اصولگرایان بیشتر احساس می‌شود.
 
به گزارش آفتاب‌نیوز، این فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به محوریت جریان اصولگرایی در موضوعاتی مثل انتخابات‌، ادامه داد: نقشی که روحانیت در جوامع دهه 60‌، 70‌، 80 و 90 ایفا می‌کردند با حال متفاوت است‌. باید به این موضوعات توجه کرد. نباید مقابل واقعیت‌ها ایستاد؛ بلکه باید مدل‌های جدید ارائه کرد‌، نه آنکه همان الگوی دهه 30 را پیش گرفت.
 
به گفته او‌، نباید برای جریان‌های ریش‌سفید در جناح‌های سیاسی وزن بیش از حد قائل شد. چون همین می‌شود که در انتخابات گذشته شد. باید تعریف درباره افراد موثر مشخص باشد و فراتر از آن نرویم. این افراد باید زمانی نقش محوری پیدا کنند که گره‌ای باز نشدنی در کار افتاده باشد. در این زمان است که مشورت با ایشان راهگشاست و موفقیت حاصل می‌شود‌.
 
ایمانی با تاکید بر اینکه می‌بایست تعریف جدیدی از ریش‌سفیدان در جریان‌های سیاسی ارائه شود، خاطرنشان کرد: اینکه بگوییم اصولگرایان در تصمیمات از جامعتین تبعیت کنند و یا اصلاح‌طلبان مطیع اقای خاتمی باشند یک امر نشدنی است. انتخابات 92 یک تجربه خوب برای اصولگرایان بود‌. در آن زمان همه گفتند که از سازوکار جامعتین اطاعت خواهند کرد ولی در نهایت اجرا نشد و نتیجه هم همانی شد که اتفاق افتاد. البته بحث درست و غلط‌بودن تصمیمات عزیزان جامعتین نیست‌. بحث درباره اجرا نشدن این تصمیمات است. 
 
این فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه سازو کار اصلی محوریت باید بر اساس خرد جمعی‌، شورای مشورتی باشد، افزود: در مواقعی که کار گره می‌خورد باید از ریش‌سفیدان بهره گرفت نه آنکه هدایت‌گری جریان سیاسی را بر عهده بگیرند.
 
او همچنین درخصوص ائتلاف لاریجانی با لیست امید در انتخابات مجلس و سپس رقابت او با عارف در انتخابات هیات رییسه صحن علنی، اظهار کرد:  لاریجانی نمی‌تواند ساز و کارش را از اصولگرایان جدا کند‌. او نمی‌تواند جدای از اصولگرایان یا مستقل از دو جریان راست و چپ فعالیت داشته باشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۲
0
4
مثله اینکه اصواگراها واقعا باورشون شده دارن کار سیاسی میکنن
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین