کد خبر: ۳۸۱۰۸۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۰
دورشدن مستقلین‌، اصولگرایان‌معتدل و اصلاح‌طلبان حرکتی نسنجیده است

انتقاد از فضاسازی‌های پشت‌پرده مجلس/اصلاح‌طلبانی که «لابی‌کردن» بلد نیستند!/جریان سومی در مجلس دهم شکل می‌گیرد؟

یک نماینده اصلاح‌طلب ادوار مجلس شورای اسلامی با انتقاد از احتمال جدایی اصلاح‌طلبان و اعتدالیون مجلس اعلام کرد‌: هرگونه حرکت که با تعریف مطالبات غیرقابل دسترس در مجلس دهم صورت بگیرد و نتیجه آن منجر به دورشدن مستقلین‌، اصولگرایان معتدل و اصلاح‌طلبان شود‌، حرکتی نسنجیده و سرانجام می‌تواند زیان‌بخش بوده و یک اشتباه استراتژیک است.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس سیاسی- محمد کیانوش‌راد در گفت‌و‌گو با «آفتاب‌نیوز» ضمن انتقاد از فضاسازی‌های پشت‌پرده مجلس در تشکیل کمیسیون‌ها و انتقاد از فضاسازی‌های پشت‌پرده مجلس/اصلاح‌طلبانی که «لابی‌کردن» بلد نیستند!نیز تجربه کم برخی اصلاح‌طلبان دوره‌اولی برای رایزنی و لابی در مجلس، گفت: اگرچه که اصلاح‌طلبان از آقای لاریجانی انتظار اصلاح‌طلب‌بودن به معنای واقعی را نمی‌خواهند ولی با اطلاع از مشی سابقش‌، وی را یک میانه‌رو می‌دانند و انتظار دارند که مشی اعتدالی خویش را ادامه دهد و مانع از بروز تندروی افراطیون جناح اصولگرایی در مجلس شود.

به گزارش آفتاب‌نیوز، این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با تاکید بر اینکه اصلاح‌طلبان در مجموع جریان موفق مجلس دهم بوده‌اند، خاطرنشان کرد: اگر کسانی این تصور را داشتند که با رای‌آوری لیست امید، اصلاح‌طلبان اکثریت مجلس را خواهند داشت‌، تصور دقیقی نبوده است. چون آنچه که مطلوب اصلاح‌طلبان بود، ممانعت از شکل‌گیری مجلس افراطی و مزاحم دولت و در ازای آن شکل‌گیری مجلسی با اکثریت مستقل، معتدل و اصلاح‌طلب است.

این نماینده اصلاح‌طلب ادوار مجلس شورای اسلامی با اشاره به رای مردم در انتخابات هفتم اسفند و حمایت آن‌ها از لیست امید تاکید کرد که «در شرایط فعلی اگر مجموعه‌های اصولگرای اعتدالی، اصلاح‌طلب و مستقل با تعریف حداقل‌هایی برای هماهنگی خود در جهت هدایت مجلس به سوی منافع ملی و منافع مردم گام بردارند، این وضعیت در شرایط فعلی قابل قبول اصلاح‌طلبان است.»

کیانوش‌راد همچنین در واکنش به اظهارات برخی فعالان سیاسی مبنی براینکه جریان سومی در مجلس تشکیل خواهد شد که این جریان متشکل از اصلاح‌طلبان و اصولگرایان اعتدالی است‌، اظهار کرد: هرگونه حرکت که با تعریف مطالبات غیرقابل دسترس در مجلس دهم صورت بگیرد و نتیجه آن منجر به دورشدن مستقلین‌، اصولگرایان معتدل و اصلاح‌طلبان شود‌، حرکتی نسنجیده وسرانجام می‌تواند زیان‌بخش بوده و یک اشتباه استراتژیک است.

این عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت همچنین با اشاره به اظهارات برخی ازاعضای فراکسیون امید که اعتقاد داشتند هنوز اعضای شورای مرکزی فراکسیون تشکیل نشده و اقدامات اصلی فراکسیون بعد از این انتخابات صورت خواهد گرفت، اعلام کرد‌: مساله اساسی در مجلس تقویت فراکسیون‌ها برای پیگیری طرح‌هاو لوایح است. اگر فراکسیون امید به‌صورتی مستقیم و فعال در حوادث مجلس برخورد نماید‌، به اعتقاد من می‌تواند نقش تعیین‌کننده و بسیار موثری در مجلس ایفا کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
نیما
|
Canada
|
۰۳:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۳
0
1
تیتر چه ربطی به متن دارد،
مشکل اصلی عدم لابی گری نیست....
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین