کد خبر: ۳۸۱۱۶۶
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۲

اخاذی زن از شوهر به خاطر عشق به رانندگی/ کلاهبرداری در سایت دیوار با پرداخت بیعانه

زنی که از شوهرش در فضای مجازی برای خرید خودرو اخاذی می کرد به پلیس فتای استان فارس احضار شد.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش پایگاه خبری پلیس فتا، سرهنگ سیدموسی حسینی رئیس پلیس فتا استان فارس گفت: مردی میان سال پس از مراجعه به پلیس فتا و ارایه مرجوعه قضایی مدعی می شود که خود مسئول یکی از بخش های یک اداره دولتی در شیراز می باشد و شخصی با به دست آوردن اسناد و اطلاعات محرمانه کاری او به وسیله شبکه اجتماعی 'واتس اپ' از وی اخاذی و تقاضای مبلغ 20 میلیون تومان کرده است.

وی ادامه داد: در این رابطه پرونده تشکیل و با توجه به حساسیت موضوع، این پرونده در دستور کار کارآگاهان پلیس فتا قرار گرفت.

رئیس پلیس فتا استان فارس اظهار کرد: شاکی در اظهارات خود با قاطعیت بیان می کند فرد اخاذ از همکارانش می باشد که با داشتن اطلاعات محرمانه کاری برای او ایجاد مزاحمت می کند.

سرهنگ حسینی افزود: کارشناسان پلیس فتا با بررسی های فنی و تخصصی خود متهم را شناسایی وجهت تکمیل پرونده به این پلیس احضار کردند.

وی گفت: متهم این پرونده کسی نبود جز همسر شاکی که در ابتدا جرم خویش را انکار کرده و ابراز بی اطلاعی ازاین موضوع را می کرد، اما پس از رویت مستندات و ادله دیجیتال نسبت به بزه انتصابی خود اعتراف و گفت چند مدت بود که از شوهرم (شاکی) طلب خودرویی را می کردم اما با وجود این که از نظر مالی محدودیتی نداشت از خرید خودرو ممانعت می کرد و بخاطر عشق به رانندگی تصمیم گرفتم از طریقی دیگر خواسته خود را عملی کنم.

رئیس پلیس فتا استان فارس اضافه کرد: همسر شاکی برای عملی کردن نقشه خود زمانی که همسرش در خانه استراحت می کرده به سراغ کیف اداری اش رفته و از اسناد و مدارک محرمانه کاری او عکس می گیرد و سپس شروع به تهدید برای اخاذی از او می کند.

سرهنگ حسینی به کسانی که دچار اخاذ اینترنتی می شوند هشدار داد به هیچ عنوان نباید مبالغی را به این افراد پرداخت کرد و قربانیان می بایست هرچه سریعتر به پلیس فتا مراجعه کنند چرا که پرونده های پیشین نشان داده افرادی که وجهی را به سوء استفاده کنندگان پرداخت می کنند نه تنها مشکلشان حل نشده بلکه فرد اخاذ به دفعات درخواست مبلغ بالاتری می کند.
 
**کلاهبرداری در سایت دیوار با پرداخت بیعانه


فردی که با درج آگهی فروش خودرو در سایت دیوار از شهروندان با دریافت بیعانه کلاهبرداری می کرد،توسط پلیس فتا خراسان رضوی شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ جواد جهانشیری رئیس پلیس فتا خراسان رضوی با اعلام این خبر گفت: با دریافت مرجوعه قضایی مبنی بر کلاهبرداری در سایت دیوار تیمی از کارشناسان پلیس فتا برای بررسی موضوع وارد عمل شدند.

وی افزود: در بررسی اظهارات مرد جوان مشخص شد که این فرد پس از برگزاری مراسم عروسی برای کار در آژانس قصد خرید خودرو داشته که در پی درج تبلیغات یک دستگاه خودرو در سایت دیوار با قیمت پایین بلافاصله با فرد فروشنده تماس گرفته و برای از دست ندادن معامله فوری مبلغ 30 میلیون ریال را به صورت کارت به کارت به حساب وی واریز کرده که به محض واریز پول به حساب، فرد کلاهبردار خود را از دسترس خارج و آگهی وی نیز از روی سایت دیوار برداشته می شود.
وی تصریح کرد: کارشناسان پلیس فتا با یک سری تحقیقات در فضای سایبر متهم را که جوانی 26 ساله به نام سعید است را شناسایی و با هماهنگی قضایی دستگیر کردند.
سرهنگ جهانشیری ادامه داد: در ادامه تحقیقات مشخص شد طی چهار ماه گذشته مبلغ 120 میلیون ریال بابت بیعانه های آگهی جعلی به حساب این فرد شیاد واریز شده است.
رئیس پلیس فتا خراسان رضوی با اشاره به ادامه تحقیقات برای کشف دیگر جرائم احتمالی متهم از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه آگهی فروش در بستر اینترنت و سایت های پر طرفدار واسطه گر اینترنتی نظیر دیوار پس از مشاهده کالا یا خدمات انجام شده، در تکمیل فرایند از بستر حقیقی و فیزیکی استفاده کنند.
 
** دختر دانشجو به کارت بانکی هم خوابگاهی اش رحم نکرد

فرمانده انتظامی بم از دستگیری یک دختر دانشجو که از کارت بانکی هم خوابگاهیش برداشت غیرمجاز انجام داده بود، خبر داد و گفت: به هیچ عنوان رمزهای کارت خود را در اختیار دیگران قرار ندهید.

سرهنگ محمد رضا فداء گفت: در پی مراجعه خانمی دانشجو به پلیس فتا فرماندهی انتظامی بم و طرح شکایتی در خصوص برداشت مبالغی از چند حساب بانکی وی بررسی موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: در این راستا کارشناسان پلیس مبارزه با جرایم سایبری بر اساس اقدامات فنی، اطلاعات شاکی و مدارک موجود به یکی از هم اتاقی های این دانشجو مشکوک شدند و طی انجام مراحل فنی این پرونده تحقیقاتی از وی به عمل آوردند.

فرمانده انتظامی بم اظهار داشت: پس از انجام تحقیقات و اقدامات سایبری مشخص شد که این برداشت ها توسط هم خوابگاهی وی صورت گرفته است که این فرد ضمن هماهنگی قضایی دستگیر و پس از مواجهه با مدارک مستدل پلیس به بزه انتسابی اقرار کرد.

سرهنگ فداء خاطر نشان کرد: در تحقیقات به عمل آمده مشخص شد این فرد به رمز دوم یکی از کارت های بانکی هم خوابگاهی خود هنگام شارژ ژتون غذا دست یافته و در فرصت های مناسب با دست یابی و بررسی سایر کارت های بانکی وی متوجه رمز دوم مشترک آن ها شده و از این
طریق اقدام به خرید اینترنتی و شارژ تلفن همراه کرده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین