کد خبر: ۳۸۱۱۸۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۹

مراسم یادبود عباس کیارستمی برپا شد / جنتی آمد

مراسم یادبود عباس کیارستمی دو روز پس از خاکسپاری‌اش به همت خانواده و خانه سینما عصر 22 تیر ماه در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برپا شد.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش خبرنگار ایسنا، در این مراسم که اجرای آن را علیرضا شجاع نوری برعهده دارد؛ سینماگران، مردم ، مدیران سینمایی و علی جنتی وزیر ارشاد حضور دارند و قرار است تعدادی از هنرمندان درباره‌ی این کارگردان سرشناس بین‌المللی صحبت کنند.

دقایقی بعد از ساعت 18 جمعیت حاضر در کانون پرورش فکری وارد سالن این مجموعه شدند تا مجلس یادبود عباس کیارستمی  آغاز شود، پیش از آغاز رسمی مراسم، صوت تلاوتی چند از قرآن مجید پخش شد و پخش ترانه «ماه و ماهی»، «هوای گریه» و پخش تصاویری از این کارگردان از دیگر برنامه‌هایی بود که اجرایی شد.

مراسم حوالی ساعت 18:30 آغاز شد.

شجاع نوری که اجرای برنامه را برعهده دارد در ابتدای سخنانش گفت:هیچ خوشحال نیستم در این مجلس در خدمتتان هستم و دیدن شما به بهانه از دست دادن عزیزی است که هر لحظه بیشتر غیبتش را در اطراف خود احساس می‌کنم. می‌دانم همه شما همین غم را دارید.

وی ادامه داد: هدف ما برگزاری مراسم یادبود برای هنرمندی است که مثل هیچ کس نیست اما کارهایش از همه شاخص‌تر است.

این هنرمند با اشاره به برنامه‌ی یادبودی که برپا شده و هنرمندان حاضر گفت: با یاد او دور هم جمع شده‌ایم تا کمی دل خود را آرام کنیم،چرا که  او شاد است و ما از نبودنش غمگین هستیم.

در ادامه تلاوتی چند از آیات قرآن مجید قرائت شد.

رضا میرکریمی، رضا کیانیان،سیف‌الله صمدیان، داریوش مهرجویی، بهمن فرمان آرا، خسرو سینایی، صدیق تعریف،نیکی کریمی،رخشان بنی‌اعتماد، فرشته طائرپور، مهناز افشار،ابراهیم مختاری، بایرام فضلی،سیروس الوند،همایون اسعدیان، منوچهر شاهسواری، غلامرضا موسوی، شادمهر راستین، رضا ناجی،محمد علی سجادی، محمد سریر،محمد اطبایی،اکبر عالمی، حبیب رضایی و ... از جمله هنرمندان حاضر در این برنامه هستند.

حجت‌الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی، علیرضا تابش مدیرعامل فارابی، امیر اسفندیاری مدیربخش بین‌الملل، علی مرادخانی معاون هنری وزارت ارشاد نیز در برنامه یادبود کیارستمی حضور دارد.

علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز دقایقی پس از آغاز برنامه، به سالن کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آمد.

* در فضای باز کانون هم صندلی‌های چیده شده است تا عموم مردم از طریق ال سی دی‌های در نظر گرفته شده، در جریان اتفاقات داخل سالن قرار بگیرند.

* مراسم بگونه‌ای پیش‌بینی شده است که خانم‌ها در طبقه بالا و آقایان در طبقه همکف نظاره‌گر برنامه باشند.

کیارستمی که از اسفند سال ۹۴ تا اوایل اردیبهشت ۹۵ به دلیل انجام چند عمل جراحی در ناحیه روده در بیمارستان بستری شده بود و در ماه‌های اخیر هم چندین بار به بیمارستان مراجعه کرده بود، سرانجام بنا به تصمیم خودش 8 تیر ماه برای تکمیل مراحل درمان به پاریس رفت.

او 14 تیر ماه از دنیا رفت و پیکرش به ایران منتقل شد و 20 تیر ماه در لواسان به خاک سپرده شد.

این هنرمند در هفتم اردیبهشت هنگام ترخیص از بیمارستان در آخرین گفت‌وگویش با ایسنا گفته بود: من امروز از بیمارستان مرخص می‌شوم، اما این مرخصی به معنای بهبودی کامل نیست. ۵۰ روز در بیمارستان بوده‌ام و امیدوارم بتوانم پروسه بهبودی‌ام را در خانه ادامه دهم.

رییس کل سازمان نظام پزشکی به تازگی در پی برخی نقطه‌نظرات و انتقادات درباره‌ی مراحل درمان کیارستمی، طی نامه‌ای به معاون و دادستان انتظامی نظام پزشکی برای پیگیری و رسیدگی به پرونده پزشکی این هنرمند دستور داد.

کیارستمی در کارنامه‌ی فیلم‌سازی‌اش ساخت فیلم‌های کوتاه «نان و کوچه»، «زنگ تفریح»، «تجربه»، «دو راه حل برای یک مساله» و .. و فیلم‌های بلند «گزارش» ۱۳۵۶، «اولی‌ها» ۱۳۶۲، «خانه‌ی دوست کجاست؟» ۱۳۶۵، «مشق شب» ۱۳۶۶، «کلوزآپ، نمای نزدیک» ۱۳۶۸، «زندگی و دیگر هیچ» ۱۳۷۰، «زیر درختان زیتون» ۱۳۷۳، «طعم گیلاس» ۱۳۷۶، «باد ما را خواهد برد» ۱۳۷۷، «ABC آفریقا» ۱۳۷۹ را دارد.

این خبر در حال بروز رسانی است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
زهره پ
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۳
0
0
چه خووووب شد ،در حوزه اختیارات شون بود تشریف بیارن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین