کد خبر: ۳۸۱۳۰۹
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۳
دیر امور شعب بانک مسکن استان فارس:

بوی رونق بازار مسکن به مشام می‌رسد

مدیر امور شعب بانک مسکن استان فارس با بیان اینکه یکی از مهمترین شاخص‌های تعیین کننده در رونق بازار مسکن، میزان تسهیلات خرید و ساخت خانه است، مقایسه آمارها را نشان‌دهنده حرکت بازار مسکن به سمت بهبودی است.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایسنا، علی کمالی صبح چهارشنبه 23 تیر در یک کنفرانس خبری، گفت: در سه‌ماهه اول سال قبل 600 میلیارد ریال در فارس تسهیلات ساخت مسکن پرداخت شده بود. امسال این عدد با رشد 63 درصدی به 980 میلیارد ریال رسیده است.

وی با بیان اینکه این میزان تسهیلات برای 10 هزار و 965 واحد مسکونی پرداخت شده است، گفت: برای تیر ماه هزار میلیارد ریال تامین اعتبار و به شعب اعلام شده است.

کمالی با تصریح اینکه برنامه‌های توسعه شهرک‌های جدید و تولید مسکن، از اولویت‌های بانک مسکن به‌عنوان یک بانک دولتی محسوب می‌شود، گفت: امروز بالغ بر 130 شغل ارتباط مستقیم با مسکن دارند و برای خروج از رکود یکی از بهترین راه‌ها رونق مسکن و ساخت و ساز است.

او در عین‌حال تاکید دارد که رونق ساخت و ساز و بازار مسکن به معنای افزایش قیمت این کالا،‌ حداقل تا پایان امسال نیست زیرا هم‌اینک تعداد واحدهای موجود قابل عرضه در بازار، با میزان تقاضا تناسب دارد.

کمالی با اشاره به اجرایی شدن سیاست‌های مختلف دولت در راستای رونق ساخت و ساز و بهبود وضعیت مسکن، افزایش میزان تسهیلات، کاهش عدد سود تسهیلات و تسهیل در روند پرداخت تسهیلات را یادآور و متذکر شد: بانک مسکن ضمن افزایش عدد تسهیلات پرداختی به هر واحد مسکونی تا 150 میلیون تومان، نرخ سود را از 22 به 18 درصد کاهش داد و از طرفی شرط سپرده‌گذاری برای پرداخت تسهیلات را حذف کرد.

مدیر امور شعب بانک مسکن استان فارس گفت: عدد تسهیلات برای ساخت واحدهای مسکونی از 110 میلیون تا 150 میلیون تومان متغییر است که برای واحدهای سنتی ساز، 110، صنعتی‌ساز 130 و فناوری‌های نوین 150 میلیون تومان است.

او همچنین نرخ تسهیلات نوسازی بافت فرسوده را 50 میلیون تومان ذکر و اضافه کرد: امسال 2200 سهمیه برای استان فارس در نظر گرفته شده بود که از ابتدای سال تاکنون 755 واحد از طرف سازمان بهسازی بافت‌های فرسوده معرفی شده و به 315 واحد تسهیلات پرداخت شده است.

کمالی نرخ سود تسهیلات اعطایی در بخش بافت فرسوده را 18 درصد با در نظر گرفتن حدود 10 درصد یارانه دولتی اعلام و اضافه کرد: برای خرید مسکن نیز به کسانیکه سپرده‌گذاری در قالب صندوق یکم انجام دهند، تا 60 میلیون‌تومان و به کسانیکه خرید اوراق داشته باشند تا 50 میلیون تومان تسهیلات تعلق می‌گیرد.

مدیر امور شعب بانک مسکن فارس با بیان اینکه زوج و زوجه در این نوع از تسهیلات می‌توانند دریافت کننده وام خرید باشند و مجموعا به یک خانواده بین 100 تا 120 میلیون تومان تسهیلات تعلق می‌گیرد، گفت: نرخ سود این تسهیلات از 13 درصد به 11 درصد کاهش داده شده و بر همین اساس میزان هر قسط نیز از 860 هزار تومان به 750 هزارتومان تنزل داشته است.

وی با اشاره به افزایش تعداد تسهیلات پرداختی در بخش خرید مسکن، گفت: در سه‌ماهه اول سال گذشته 544 فقره تسهیلات به متقاضیان پرداخت شده بود که این میزان در سه ماهه اول امسال به 651 فقره افزایش یافته که نشان‌دهنده افزایش 20 درصدی پرداخت تسهیلات است.

این کارشناس امور مسکن و بانک، با یادآوری اینکه از سال 92  شاهد حاکم شدن رکود بر بازار مسکن در هر دو حوزه ساخت و خرید بوده‌ایم، معتقد است که افزایش تعداد تسهیلات پرداختی در بخش‌های ساخت و خرید مسکن در سه‌ماهه اول امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، علائم رونق در این حوزه است.

کمالی در بخشی از این کنفرانس خبری، اجرایی شدن دو طرح جدید از سوی بانک مسکن در سال 95 را یادآور و متذکر شد: طرح تضمین معاملات فروش اقساطی انبوه‌سازان و طرح حساب امانی، امسال و با هدف کمک به متقاضیان خرید خانه و انبوه‌سازان پیش‌بینی و اجرایی شده است.

مدیر امور شعب بانک مسکن استان فارس گفت: در طرح تضمین فروش قسطی مسکن، قراردادی سه‌جانبه بین خریدار، انبوه‌ساز و بانک منعقد خواهد شد و بانک پرداخت باقیمانده بدهی خریدار به انبوه‌ساز را طی اقساط حداکثر 50 ماهه تقبل می‌کند.

وی این طرح را یکی از بهترین راهکارها برای امنیت خاطر انبوه‌سازان در خصوص بازگشت سرمایه‌هایشان دانست و گفت: اکنون انبوه‌سازانی هستند که به دلیل فروش نرفتن واحدهای مسکونی ساخته شده، سرمایه‌هایشان بلوکه است لذا با این طرح آنان می‌توانند گردش سرمایه داشته باشند و به فعالیت‌های خود در زمینه ساخت و ساز ادامه دهند.

کمالی، حساب امانی را تضمینی برای خریداران مسکن در قالب طرح‌های پیش‌خرید دانست و گفت: در این شکل کار هم با انعقاد قراردادی سه‌جانبه، بانک تحویل واحد مسکونی به خریدار را در زمان تعیین شده تضمین می‌کند و قیمت پرداختی از سوی خریدار به یک حساب امانی واریز شده و بانک پول را متناسب با پیشرفت پروژه به انبوه‌ساز پرداخت می‌کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۳
0
2
خبری نیست ، الکی جو ندین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۳
0
2
همه اجاره میدهند رهن کمیاب است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۳
0
3
فقط مستاجرین باید اجاره بیشتری بدهند خرید وفروش حداقل تاسال آینده راکده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۳
0
1
خبری نیست.بعضیا۱۰خونه دارن بعضیا کارتنم ندارن روش بخابن
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین