کد خبر: ۳۸۱۳۵۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۹

ذرات معلق در هوای سیستان 35 برابر حد مجاز/ امدادگران در آماده باش

کارشناس هواشناسی سیستان وبلوچستان گفت: وزش باد همراه با گرد و غبار، میزان غلظت ذرات معلق در هوای منطقه سیستان را هم اینک به 35 برابر حد مجاز و بیش از 10 برابر حد بحرانی رسانده است.
آفتاب‌‌نیوز : علی ملاشاهی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا حد مجاز و استاندارد ذرات معلق در هوا را 150 میکرو گرم بر متر مکعب عنوان و اظهارکرد: اکنون غلظت ذرات معلق در هوای منطقه سیستان پنج هزار و 335 میکرو گرم بر متر مکعب گزارش شده است.
سیستان با پنج شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز در شمال سیستان و بلوچستان واقع شده است.

وی افزود: سرعت وزش باد در سیستان در این مدت به 81 کیلومتر بر ساعت رسید که سبب کاهش دید افقی در ایستگاه فرودگاه زابل به 200 متر و کاهش شدید کیفیت هوای منطقه شد.
وی تصریح کرد: وزش باد همراه با گرد و خاک و در برخی نقاط توفان گرد و خاک تا پایان هفته در سیستان تداوم دارد به طوری که سرعت آن به حدود 90 تا 105 کیلومتر بر ساعت می رسد.
کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: علاوه بر باد شدید همراه با گرد و خاک در منطقه سیستان، همچنین نواحی مرکزی و جنوبی استان نیز از بعد از ظهر امروز با افزایش غبار رو به رو خواهند بود که این پدیده اختلال در تردد جاده ای و ریلی به ویژه در راه های ارتباطی زاهدان - زابل، زابل - نهبندان و نصرت آباد- بم و همچنین ایرانشهر- کرمان ایجاد خواهد کرد.
بادهای موسمی 120 روزه از زمان شکل گیری سیستان در شمال استان با این منطقه همزاد بوده و هر سال با آغاز آن در اوایل تابستان مردم منطقه شاهد گرد و غبار و آلودگی هوا بعضا تا چند برابر حد استاندارد نیز هستند.

وی خاطر نشان کرد: حداقل دمای هوای سیستان و بلوچستان در شبانه روز گذشته با21 درجه سانتیگراد مربوط به زاهدان و حداکثر دما با 50 درجه مربوط به شهرستان دلگان در جنوب استان بوده است.
غلامرضا اربابی مدیرکل مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: به علت وزش باد و بروز پدیده گرد و غبار و آلودگی هوا تا چندین برابر حد بحرانی و مجاز در شهرستانهای شمالی استان (سیستان) ادارات و سازمان های دولتی این منطقه امروز تعطیل شد.
وی افزود: نیروهای امدادی شامل هلال احمر، اورژانس، راه و شهرسازی، مراکز بهداشتی درمانی و غیره در آماده باش کامل هستند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۳
0
0
خدایا خودت کمک کن
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین