کد خبر: ۳۸۱۴۵
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۸۴ - ۱۸:۳۲

تناقض در گفتار و عملکرد، پرونده هسته ای را به شورای امنیت می فرستد

آفتاب‌‌نیوز : نمانیده آباده در گفت و گو با خبرنگاران پارلمانی در خصوص احتمال ارجاع پرونده هسته ای ایران به شورای امنیت افزود: با روش فعلی که حرکت می کنیم هدف ما تامین و تضمین منافع ملی است اما روش ما نقض این هدف است و قطعاً با این روش پرونده به شورای امنیت می رود وی بازنگری در روش و رویکرد را بسیار ضروری دانست و گفت: قبل از اینکه بخواهیم پیشنهاد شورای امنیت را بپذیریم و یا خلاف مصوبات شورای امنیت عمل کنیم باید روش خود را بازنگری کنیم.
محمودی در پاسخ به سوالی در خصوص احتمال تحریم های نفتی و غیر نفتی علیه ایران گفت: اگر روش گفت و گوهای ما و مصوبات مجلس به‌طور صحیح اجرا شود فاصله زیادی با تحریم داریم.
وی تاکیدکرد: می توانیم قبل از تحریم و رفتن پرونده به شورای امنیت روش را در پیش بگیریم که حداقل آسیب و حداکثر منافع را برای ما داشته باشد.
محمدی افزود: اگر مشکل گذشته، فرصت سوزی کنیم و به سبک گذشته عمل کنیم قطعاً تحریم به سراغ ما می آید.
عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس هفتم از رویکرد کنونی سیاست خارجی انتقاد کرد و تصریح کرد: رویکرد کنونی سیاست خارجی اختلاف برانگیز است نه توافق جویانه.
وی با تاکید بر اینکه باید رویکرد اختلاف برانگیزانه را به توافق جویانه تغیر دهیم افزود: اگر در روش خود مبانی مشخصی را برای مذاکره و اتخاذ تصمیم مرضی الطرفین جهت حصول به توافق تعیین نکنیم به کشمکش می انجامد که آنها می گویند نه و ما می گوییم بله.
محمدی اظهار داشت: باید نقش شورای امنیت در این مساله مشخص شود نقش وزارت خارجه تقویت و از توان و تخصص کلیه صاحبنظران استفاده شود.



بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین