کد خبر: ۳۸۱۸۶۲
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۳
امام جمعه موقت اهواز:

علت آتش‌سوزی پتروشیمی ماهشهر دلسوزی نکردن مدیران پروازی است

امام جمعه موقت اهواز گفت: یکی از علل عمده این حوادث این است که شرکت‌های پتروشیمی ماهشهر عمدتاً توسط مدیران غیربومی اداره می‌شوند، طبق گزارش رسمی، ۲۲ شرکت پتروشیمی هیچ کدام مدیر خوزستانی ندارد و مدیران آن‌ها همه پروازی هستند.
آفتاب‌‌نیوز :
امام جمعه موقت اهواز با اشاره به حادثه آتش‌سوزی پتروشیمی ماهشهر بر یافتن علل وقوع چنین حوادثی تأکید کرد و گفت: یکی از علل عمده این حوادث این است که شرکت‌های پتروشیمی ماهشهر عمدتاً توسط مدیران غیربومی اداره می‌شوند، طبق گزارش رسمی، ۲۲ شرکت پتروشیمی هیچ کدام مدیر خوزستانی ندارد و مدیران آن‌ها همه پروازی هستند. وقتی مدیران پروازی باشند، نسبت به چنین وضعیتی دلسوزی ندارند.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله «محسن حیدری» در خطبه‌های نماز جمعه امروز ۲۵ تیرماه پس از دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: تقوی راز و رمز همه عبادات است. هدف اصلی ماه مبارک رمضان تقویت تقوی است. امیدواریم بتوانیم این رهاورد ارزشمند را برای 11 ماه حفظ و تقویت کنیم.

وی با اشاره به هشتم شوال و سالروز تخریب قبور اهل بیت(ع) در بقیع افزود: این اتفاق ۹۳ سال گذشته توسط فرقه خارجی مسلک و اموی مشرب وهابیت اتفاق افتاد. در سوره نور آیه‌ای وجود دارد که از نورانیت، ظرافت و پیچیدگی برخوردار است: «للَّهُ نُورُ السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ مَثَلُ نُورِهِ کَمِشْکاةٍ فِیها مِصْباحٌ الْمِصْباحُ فِی زُجاجَةٍ الزُّجاجَةُ کَأَنَّها کَوْکَبٌ دُرِّیٌّ یُوقَدُ مِنْ شَجَرَةٍ مُبارَکَةٍ زَیْتُونَةٍ لا شَرْقِیَّةٍ وَ لا غَرْبِیَّةٍ یَکادُ زَیْتُها یُضِی‏ءُ وَ لَوْ لَمْ تَمْسَسْهُ نارٌ نُورٌ عَلی‏ نُورٍ یَهْدِی اللَّهُ لِنُورِهِ مَنْ یَشاءُ وَ یَضْرِبُ اللَّهُ الْأَمْثالَ لِلنَّاسِ وَ اللَّهُ بِکُلِّ شَیْ‏ءٍ عَلِیم»(نور، ۳۵).

حیدری در بیان معنای این آیه گفت: خداوند نور آسمان‌ها و زمین است، خداوند در ادامه برای این‌که کسی فکر نکند منظور از نور این نور محسوس نیست، می‌فرماید اینجا مثَلَی در کار است. مقام خداوند اجل از آن است که به اشیاء مادی تشبیه شود. مثل نور خداوند همانند چراغدان است که در آن چراغدان، چراغی فروزان قرار دارد و این چراغ درون یک حباب شیشه‌ای قرار دارد اما خود آن شیشه و حباب همانند یک ستاره فروزان پرتلألو است. نور این چراغ از روغن درخت زیتونی گرفته شده است که نه شرقی است و نه غربی است(یعنی استقلال داد و نورانیت آن در حد کمال است). حتی اگر آتشی به این روغن نرسد، نورانیت ذاتی دارد، نوری است بر فراز نور دیگر. خداوند انسان‌ها را بر حسب مشیت خود هدایت می‌کند.

امام جمعه موقت اهواز در ادامه خاطرنشان کرد: کلماتی مثل نور، مشکات و زجاجه و مصباح در این آیه همه مثل هستند و در تفاسیر روایی گفته شده است منظور از آنها محمد(ص) و آل محمد(ص) هستند و خداوند در این آیه با زبان مَثَل سخن گفته است. پس از این آیه می‌فرماید: «فِی بُیُوتٍ أَذِنَ اللَّهُ أَنْ تُرْفَعَ وَ یُذْکَرَ فِیهَا اسْمُهُ یُسَبِّحُ لَهُ فِیها بِالْغُدُوِّ وَ الْآصال» این نور الهی در کجا تجلی می‌کند؟ در خانه‌هایی است که خداوند اذن داده است این خانه‌ها در میان مردم رفعت پیدا کنند؛ منظور از این رفعت، هم رفعت مادی است به این معنا که بارگاه و گنبد بر آنها ساخته شود و هم منظور رفعت معنوی و به عبارتی احترام و تکریم است.

وی ادامه داد: بر اساس ادامه آیه هدف این خانه‌ها، خدامحوری، یاد خدا و عبادت حق است، چون این خانه‌ها مربوط به انسان‌هایی هستند که صبح گاهان و شامگاهان مشغول تسبیح حق هستند. «رِجالٌ لا تُلْهِیهِمْ تِجارَةٌ وَ لا بَیْعٌ عَنْ ذِکْرِ اللَّهِ وَ إِقامِ الصَّلاةِ وَ إِیتاءِ الزَّکاةِ یَخافُونَ یَوْماً تَتَقَلَّبُ فِیهِ الْقُلُوبُ وَ الْأَبْصارُ» (نور، ۳۷) درون این خانه‌ها مردانی هستند که تجارت و زندگی روزمره آنها را از یاد خدا، نماز و پرداخت زکات بازنمی‌دارد، چرا چون این‌ها از روز بسیار بزرگی می‌ترسند که در آن روز دیده‌ها و قلب‌ها دچار دگرگونی می‌شوند. در آیات بعد خداوند به نتیجه آن تسبیح‌ها و فنای فی الله می‌پردازد و می‌فرماید: خدا بهتر از آنچه انجام می ‏دادند، به ایشان جزا دهد و از فضل خود بر آنان بیفزاید.

حیدری با بیان این‌که این خانه‌ها بر اساس منابع روایی شیعه و اهل سنت، منظور خانه حضرت علی(ع) و فاطمه(س) و فرزندان ایشان است، گفت: بر این اساس بقیع، نجف، کربلا، کاظمین و سامرا از این خانه‌های الهی است. شیعه براساس این آیه قرآن به مراقد ائمه(ع) عشق می‌ورزد. کسی که با معرفت وارد این خانه‌ها شود، تحول پیدا می‌کند، باطنش منقلب می‌شود و به اوج می‌رسد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که این خانه‌ها، خانه هدایت و تربیت، عبادت، عروج و فنای فی الله است، افزود: وهابیت بنای عداوت و دشمنی با یان خانه‌ها گذاشته است، چون تفکر آن‌ها الهی نیست و براساس دشمنی با محمد(ص) و آل محمد(ص) است و بر همین اساس وقتی به قدرت رسیدند بقیع را تخریب کردند.

امام جمعه اهواز در خطبه دوم با اشاره به سالروز تأسیس شورای نگهبان در سال ۵۹ گفت: شورای نگهبان سپر بلای نظام جمهوری اسلامی است؛ جمهوری اسلامی در دنیا معادلات زیادی را بر هم زده است، منافع استکبار جهانی را تهدید کرده است، از این‌رو ایادی استکبار جهانی برای تخریب نظام بر این نهاد اساسی انگشت گذارده است، چون حفظ اسلامیت و جمهوریت نظام بر عهده شورای نگهبان گذاشته شده است و در طول این ۳۶ سال بهترین آزمایش را از خود نشان داد.

وی در ادامه با اشاره به راهبرد مقام معظم رهبری و دستور ایشان به دولت در برخورد با پدیده حقوق‌های نجومی تصریح کرد: این موضوع مایه رسوایی است و مردم در مواجهه با چنین اتفاقاتی مأیوس می‌شوند، از این‌رو دولت و قوه قضائیه باید برخورد محکمی با این افراد داشته باشد.

حیدری با بیان این‌که علت این تخلف فرهنگ اشرافی‌گری است، افزود: کارگزاران در دولت سازندگی آغازگر این فرهنگ بودند، حال که به قدرت رسیدند دوباره همان فرهنگ را دنبال کردند. باید با فرهنگ اشرافی‌گری مبارزه کرد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که فرهنگ اشرافی‌گری با روحیه اسلام و آرمان‌های امام و شهدا سازگاری ندارد، تصریح کرد: بعید نیست در مرکز استان‌ها نیز چنین وضعیتی وجود داشته باشد، از این‌رو مسئولان استان باید این موضوع را بررسی کنند و در صورت لزوم برخورد جدی داشته باشند.

وی با اشاره به حادثه آتش‌سوزی پتروشیمی ماهشهر بر یافتن علل وقوع چنین حوادثی تأکید کرد و گفت: یکی از علل عمده این حوادث این است که شرکت‌های پتروشیمی ماهشهر عمدتاً توسط مدیران غیربومی اداره می‌شوند، طبق گزارش رسمی، ۲۲ شرکت پتروشیمی هیچ کدام مدیر خوزستانی ندارد و مدیران آن‌ها همه پروازی هستند. وقتی مدیران پروازی باشند، نسبت به چنین وضعیتی دلسوزی ندارند. از مدیران میانی نیز تنها ۱۵ درصد آن‌ها خوزستانی هستند و ۸۵ درصد غیربومی هستند و از کارشناسان ۷۰ درصد آن‌ها غیربومی هستند.

وی خاطرنشان کرد: این همه نیروی تحصیل‌کرده و مدیرمتعهد در خوزستان وجود دارد که بدنبال کار و مسئولیت هستند و کسی به آنها اعتنایی نمی‌کند. درخواست ما از دولت و وزات نفت این است که نسبت به این سیاست غلط هر چه زودتر تجدیدنظر کنند. این موضوع از عوامل افزایش نرخ بیکاری در خوزستان است.

انتهای پیام
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۵
0
0
گل گفته،بیاید تو عسلویه ببینید،همه مدیرا شنبه میان چهارشنبه میرن،بعضی از مدیرعامل ها هم هفته ای دو روز بیشتر نیستن
ناشناس
|
Afghanistan
|
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۵
0
0
از امام جمعه و مسولین ارشد کشوری خواهشمندم بعنوان یک کارمندصنایع پتروشیمی مدیران را به اجبار درمنطقه اسکان دهند تاشاهد رونق بیشتر منطقه بعلت وجود خوانواده های ایشان باشیم
ناشناس
|
Afghanistan
|
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۵
0
0
از مدیران پتروشیمی تنها تعدادخیلی اندکی در ماهسهر سکونت دارند.حتی حاضرنیستند اتوبوسی در اختیار کارمندان برای ایاب و ذهاب اهواز بگذارند تاشاید خانواده های ما ازبی امکاناتی این منطقه رهاشوند وبتوانیم در اهواز ساکن گردیم اما خودشان هر هفته هزینه های کلانی بابت پرواز و رزروبلیط از بیت المال مشرف میکنند.
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
0
0
مدیران نفتی...
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین