کد خبر: ۳۸۱۹۳
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۸۴ - ۱۱:۲۳

تظاهرات اعتراض‌آمیز جمعي ‌از ساكنان دو شهرستان جمهوري‌ آذربايجان

آفتاب‌‌نیوز : به گزارش خبرگزاري غير دولتي «آذري پرس»، اهالي مناطق «خاتينلي»، «جيلووداغلي»، «گاراخانلي» و «قديرلي» شهرستان توووز(طاووس) با اعتراض به ارایه روزانه تنها ‪ ۴ - ۳‬ ساعت گاز طبيعي و برق به اين مناطق، قصد داشتند به سوي مركز اين شهرستان راهپيمايي كنند كه با مقابله جدي پليس مواجه شدند.

به گزارش اين منبع، پليس در اقدامي سريع، معترضان تظاهركننده را كه تعداد آنان به يك هزار نفر مي‌رسيد، متفرق ساخت.

طبق اين گزارش، «نصيب باقراف» معاون فرماندار شهرستان توووز، گروه‌هاي مخالف دولت را به تحريك افراد يادشده در انجام اقدامات غيرقانوني، متهم كرد.

وي در عين حال با اعتراف به وجود محدوديت و نارسايي در برق و گازرساني به شهرستان مزبور، گفت كه، مشكلات در اين زمينه در آينده نزديك برطرف خواهد شد.

در همين ارتباط تظاهرات اعتراض‌آميز ديگري در منطقه «اركيوان» شهرستان ماساللي صورت گرفت.

بيش از دويست نفر از ساكنان اين منطقه با مسدود كردن جاده ‌اصلي شهرستان يادشده خواستار رفع مشكلات مربوط به برق‌رساني به اين منطقه شدند.

معاون فرماندار شهرستان مزبور نيز با حضور در جمع معترضان و با اشاره به اينكه فقط ‪ ۳۰‬ درصد تعهد شركت «آذر انرژي» براي تامين برق اين منطقه تحقق يافته، به نوعي سخن معترضان را كه از برخورداري روزانه فقط ‪ ۳‬ ساعت برق را مطرح مي‌كردند، تاييد كرد.

پس از حضور و تلاش پليس، انسداد جاده برطرف شد و با قول مساعد مسئولان شهرستان ماساللي بر رفع سريع مشكل، اين تجمع پس از ساعاتي خاتمه يافت.

بروز مشكل قطع يا كمبود گاز و برق با شروع سرما و بارش برف زمستاني و فشار وارد برخطوط تامين‌كننده اين خدمات، حتي در خود باكو مسبوق به سابقه است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین