کد خبر: ۳۸۳۴۵۱
تعداد نظرات: ۲۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۹
تیراندازی در آلمان/چندین‌نفر کشته‌و‌زخمی شدند/خودکشی یکی از مهاجمان

آخرین اخبار از تیراندازی در مونیخ/پلیس: مهاجم جوان ایرانی-آلمانی بود+فیلم و تصاویر

رسانه‌های آلمانی گزارش داده‌اند در یک مرکز خرید در فروشگاهی در شهر مونیخ، تیراندازی به وقوع پیوسته است. پلیس اعلام کرده است که در حادثه مذکور در داخل مرکز تجاری ۱۱ تن کشته و ۲۱ تن زخمی شدند. پیشتر آمار تلفات این حادثه ۹ کشته و ۱۶ زخمی اعلام شده بود.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین الملل- پلیس آلمان از وقوع تیراندازی در یک مرکز خرید در شهر مونیخ تیراندازی خبر داده است. به‌گفته پلیس دستکم یک نفر در این تیراندازی کشته شده است.

به گزارش آفتاب‌‌نیوز و بنا به اطلاعیه پلیس مونیخ، عامل یا عاملان پس از تیراندازی از محل فرار کرده‌اند و پلیس از محل آنها بی‌خبر است. از این رو پلیس از اهالی مونیخ خواسته است در اماکن شلوغ مانند میدان‌های شهر جمع نشوند. در مونیخ حرکت اتوبوس و مترو در قسمت‌هایی از شهر متوقف شده، عبور و مرور داخل شهر مختل شده است.

شاهدان می‌گویند تعداد زیادی هم در این حادثه زخمی شده‌اند. خبرگزاری رویترز به نقل از رسانه‌های آلمانی از کشته شدن دست کم ده نفر خبر داده است، اما این تعداد تایید نشده است. اوضاع در محل همچنان نامشخص است. روزنامه "زوددویچه تسایتونگ" به نقل از پلیس از کشته‌شدن چندین نفر خبر داده است.


بنا بر گزارش‌ها این تیراندازی در مرکز خرید المپیک در شمال غرب شهر مونیخ رخ داده است. پلیس به صورت گسترده در اطراف محل حادثه مستقر شده و در حال تخلیه مرکز خرید است. براساس گزارش بی بی سی، ویدیوهایی که از محل حادثه در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، مردم را در حال فرار نشان می‌دهد.

بعد از حمله فردی مهاجر با چاقو به پنج نفر در قطاری در ایالت بایرن آلمان که روز دوشنبه ۱۸ ژوئیه رخ داد، تدابیر امنیتی در آلمان تشدید شده است.

*برخی منابع خبری از فرار یک مهاجم به داخل متروی مونیخ گزارش داده‌اند. همچنین برخی رسانه‌ها نوشته‌اند که در متروی مونیخ نیز تیراندازی شده است. این در حالی است که برخی منابع دیگر این خبر را تکذیب کردند. منابع خبری به نقل از پلیس نوشته‌اند که تعداد کشته‌ و زخمی‌ها زیاد است.

*به گفته پلیس سه نفر در این تیراندازی کشته شده است. شاهدان می‌گویند تعداد زیادی هم در این حادثه زخمی شده‌اند.مسئولان شهری مونیخ می‌گویند بسیاری از خدمات حمل و نقل از جمله حرکت بعضی قطارها و اتوبوس‌ها متوقف شده است.

*پلیس تائید کرده است که عده‌ای کشته و زخمی شده‌اند. مردم وحشتزده از مرکز خرید فرار کرده‌اند، اما هنوز عده‌ای در مرکز خرید هستند. هنوز وضعیت به‌طور کامل روشن نیست و از شمار قربانیان گزارش دقیق‌تری در دست نیست. پلیس ایالت بایرن با یک توئیت از مردم خواسته است از منطقه مرکز خرید دوری کنند و در خانه بمانند.مرکز خرید المپیا در شمال مونیخ در نزدیکی ورزشگاه المپیک قرار دارد. 

*خبرگزاری فرانسه اعلام کرد که در تیراندازی مونیخ آلمان تاکنون ۶ کشته تن کشته شدند. یک شبکه تلویزیونی آلمان il شمار کشته‌ها را شش نفر گزارش کرده است.

*گزارش‌های تاییدنشده‌ای هم از یک تیراندازی دوم در مرکز شهر مونیخ منتشر شده است. پلیس از مردم خواسته است که با توجه به فراری بودن مهاجم یا مهاجمان از حضور در اماکن عمومی پرهیز کنند. سخنگوی پلیس اعلام کرده است که شاهدان عینی سه مهاجم را با تفنگ دیده‌اند.

*گفته می‌شود که برخی از مونیخی‌ها در خانه‌هایشان را به روی غریبه‌هایی که در شهر سرگردان شده‌اند باز کرده‌‌اند. پلیس آلمان از مردم خواست اتوبان های اطراف شهر مونیخ را خالی کنند.عملیات ضد ترور در این شهر در جریان است و پلیس در بیانیه جداگانه ای از مردم خواسته تردد در مرکز شهر تا حد ممکن کاهش دهند.

*منابع خبری محلی در مونیخ مدعی شدند که یکی از عاملان حملات تیراندازی امروز به سر خودش شلیک و خودکشی کرده است. پلیس آلمان هم این خبر را تایید کرد.

اوباما: هنوز نمیدانیم وضعیت در مونیخ چگونه است

رئیس جمهور آمریکا دقایقی پیش در یک نطق تلویزیونی و در واکنش به تیراندازی در آلمان گفت: ما می دانیم که اتفاقاتی در مونیخ درحال رخ دادن است اما هنوز دقیقا نمی دانیم که وضعیت چگونه است.قلب های ما همراه کسانی است که در این حادثه آسیب دیده اند و آماده آیم تا تمام امکانات مورد نیاز را در اختیار آلمان قرار دهیم تا در مقابله با این وضعیت اقدام کند.

-برخی رسانه‌های آلمانی به نقل از پلیس مونیخ از کشته شدن دست‌کم ۱۰ تن در این تیراندازی خبر می‌دهند. همچنین طبق اعلام پلیس، ۲۱ تن در جریان این تیراندازی زخمی شده‌اند که هنوز ۱۶ تن از آن‌ها در بیمارستان بستری هستند و حال سه تن از آن‌ها وخیم است. پلیس مونیخ گزارش کرده است که در میان قربانیان این تیراندازی چند کودک و نوجوان نیز مشاهده شده‌اند.

-منابع خبری در حالی از تیراندازی در مرکز خرید المپیا در شمال شهر مونیخ خبر داده‌اند که بر اساس آخرین گزارش پلیس این شهر، مهاجم یک جوان ۱۸ ساله ایرانی−آلمانی بوده است. در گزارش‌های اولیه تعداد عاملان این حمله مرگبار سه تن اعلام شده بود اما حالا پلیس مونیخ اعلام کرده که این تیراندازی توسط یک جوان ۱۸ ساله ایرانی-آلمانی صورت گرفته و اطلاعاتی مبنی بر مشارکت افراد دیگر تایید نشده‌اند.

بر اساس گزارش دویچه وله، این جوان ۱۸ ساله پس از گریختن از مرکز خرید اقدام به خودکشی کرده است و تحقیق پیرامون انگیزه او کماکان ادامه دارد. در همین حال شبکه خبری بی.بی.سی گزارش داد، رئیس پلیس مونیخ در آخرین کنفرانس خبری خود گفت، هنوز معلوم نیست فرد مهاجم بر اثر شلیک پلیس کشته شده و یا این که مرگ او بر اثر شلیک به خود روی داده است. بر اساس این گزارش، با مشخص شدن تنها بودن مهاجم و استفاده او از اسلحه کمری و تاکیدی که گفته می‌شود در سخنانش در حین تیراندازی بر "آلمانی بودن" خود داشته، اکنون گمانه‌زنی‌ها در مورد ارتباط این کشتار با داعش کم‌رنگ‌تر شده است.  پلیس اعلام کرد که فرد تیرانداز از یک اسلحه کمری استفاده کرده است و این در حالی است که در گزارش‌های اولیه تیرانداز مسلح به استفاده از اسلحه بزرگتر منصوب شده بود.

شاهدان عینی به خبرگزاری رویترز گفته‌اند که فرد یا افراد مهاجم در رستوران مک‌دونالد به سمت کودکان شلیک می‌کرده است.همچنین پلیس آلمان برای کمک به مردم و اطلاع‌رسانی دقیق در مورد وضعیت، یک خط تلفن اختصاصی برای این کار ایجاد کرده است.

دویچه وله پیش از این گزارش داده بود که در جریان این رویداد، چند نفر به طور بی‌هدف به سوی مردمی که سرگرم خرید و عبور بودند، تیراندازی کردند. به گفته پلیس، شاهدان عینی از سه مرد مسلح به تفنگ سخن گفته‌ بودند که البته اطلاعات مبنی بر مشارکت افراد دوم و سوم تایید نشد. پلیس از اهالی مونیخ خواست در اماکن شلوغ مانند میدان‌های شهر جمع نشوند.

پلیس ایالت بایرن نیز با انتشار یک توئیت از مردم خواست، از منطقه مرکز خرید دوری کنند و در خانه بمانند. همچنین پزشکان و پرستاران به بیمارستان‌های مونیخ فراخوانده شدند. بالگردهای پلیس نیز بر فراز مونیخ گشت‌زنی کردند.

در پی وقوع این تیراندازی، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان اعلام کرد، دولتش همه احتمالات را مد نظر قرار داده است. مرکل گفت، با مقام‌های دولت ایالت باواریا در تماس نزدیک بوده است و کابینه او جلسه اضطراری در این رابطه تشکیل خواهد داد.

وی تصریح کرد: هنوز از جزئیات خبر نداریم اما آنچه مشخص است این یک حمله غیرانسانی و بی‌رحمانه بوده است. ما با قربانیان و بازماندگان این واقعه همدلیم. ما احتمال ارتباط این واقعه با تروریسم را نادیده نمی‌گیریم هر چند هنوز از قطعیتی هم در این باره خبر نداریم. تحقیقات در این زمینه در حال انجام است.

در همین حال، هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات‌ها در انتخابات آینده ریاست‌جمهوری آمریکا هم در واکنش در توئیتر خود نوشت: ما به شدت از تیراندازی‌ها در مونیخ ناراحت هستیم. قلب ما همراه قربانیان، خانواده‌هایشان و تمام مردم آلمان است.

*در پی وقوع این تیراندازی، سفارت آلمان در واشنگتن پرچم این کشور را به حالت نیمه افراشته در آورده است.

دولت آلمان ضمن اعلام حالت‌ فوق‌العاده در این کشور خواستار برگزاری نشست گروه بحران در کاخ صدراعظم آلمان در برلین شد و یگان‌های مبارزه با تروریسم این کشور را بعد از این حمله به ماموریت فرستاده است چرا که مقامات آلمان به سه مهاجم مظنون هستند که تاکنون بازداشت نشده‌اند.

پلیس مونیخ اعلام کرد که تمامی وسایل حمل و نقل عمومی در پی توقف حرکت‌شان دوباره شروع به فعالیت کردند.پلیس افزود که در حادثه مذکور در داخل مرکز تجاری ۱۱ تن کشته و ۲۱ تن زخمی شدند. پیشتر آمار تلفات این حادثه ۹ کشته و ۱۶ زخمی اعلام شده بود.

این در حالی است که منابع در صدراعظمی آلمان به خبرگزاری آلمان گفتند که آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان خواستار نشست شورای امنیت ملی این کشور طی امروز شنبه شده است.

روزنامه آلمانی "مرکور" نیز اعلام کرد: پس از گزارشات به دست آمده در خصوص تیراندازی در محوطه ساختمان روزنامه "ابندسایتونگ" مونیخ پلیس دفاتر این روزنامه را تخلیه کرد.این تخلیه به پایان رسیده و پلیس اعلام کرد که هشدار نادرست بوده است. این رویداد چند ساعت پس از تیراندازی روز جمعه صورت گرفت.

از سوی دیگر یوآخیم گائوک، رئیس جمهوری آلمان نیز نسبت به حملات مرگبار در یکی از مراکز خرید مونیخ که در آن چندین تن کشته شدند ابراز ترس و نگرانی کرد.وی در بیانیه‌ای گفت: قلب و فکر من با قربانیان، عزاداران و بازماندگان است. من با پرسنل امنیتی که تلاش می‌کنند از مردم محافظت کرده و جان آنها را نجات دهند، همدردی می‌کنم.

این در حالی است که توماس دومیزیر، وزیر کشور آلمان که در زمان وقوع حمله سوار بر یک هواپیما به سمت نیویورک سفر می‌کرد، فورا به آلمان بازگشت.فرانک والتر اشتاینمایر، وزیر خارجه آلمان تاکید کرد: انگیزه‌های این حمله هنوز مشخص نشده است و ما تا آنجا که بتوانیم هر خطری را از شهروندان‌مان دفع می‌کنیم.

از سوی دیگر، پیتر آلتمایر، رئیس دفتر آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان اعلام کرد: مرکل امروز جلسه شورای امنیت ملی را برگزار می‌کند تا به این تیراندازی مرگبار در مونیخ رسیدگی کند.وی گفت: مرکل فورا از تحولات شهر مونیخ مطلع شده است. وزرای کابینه در راه رسیدن به برلین هستند.

شورای امنیت ملی آلمان علاوه بر مرکل و رئیس دفترش شامل وزرای امور خارجه، دفاعی، امور کشور و همچنین دیگر مقامات ارشد است.

آلتمایر گفت: شورای امنیت ملی تمامی اطلاعات در دسترس را جمع آوری و آنها را ارزیابی خواهد کرد. ما قصد داریم هر کاری که بتوانیم انجام دهیم تا اقدامات تروریستی و خشونت‌های ضد انسانی دیگر هیچ شانسی در آلمان نداشته باشند.فکر و ذهن ما با قربانیان این حمله بازماندگانشان و همچنین افسران پلیسی است که از آزادی و امنیت دفاع می‌کنند.

رئیس پلیس مونیخ گفت: هنوز خیلی زود است که برچسب اقدام تروریستی را به این حمله بزنیم. همانطور که قبلا اعلام شده هیچ ردپایی از افراط گرایی در این رویداد وجود ندارد. مساله تروریسم یا حمله به انگیزه مربوط می‌شود و ما هنوز انگیزه این مهاجم ۱۸ ساله را نمی‌دانیم.

پلیس آلمان اوایل صبح امروز پس از هفت ساعت از زمان شروع حمله که باعث شد تمامی سیستم‌های حمل و نقل عمومی در بحبوحه تیراندازی متوقف شوند، اعلام کرد که تهدید رفع شده است.آنها گفتند، جسدی در نزدیکی صحنه تیراندازی کشف شده که متعلق به مهاجم است و ظاهرا وی به تنهایی عمل کرده و ضمن فرار دست به خودکشی زده است.

رئیس پلیس مونیخ افزود: جسد مظنون حدود دو ساعت و نیم پس از حمله کشف شد و براساس اظهارات شاهدین و تصاویر تلویزیونی از این حمله مشخص شد که این جسد متعلق به مهاجم ۱۸ ساله است.نام این مهاجم که هنوز اعلام نشده پیشتر برای پلیس نیز شناخته شده نبوده و هیچ سندی از ارتباط وی با سازمان‌های تروریستی وجود ندارد. از آنجایی که مظنون خودکشی کرده نمی‌توانیم از او درباره انگیزه‌اش سوال کنیم به همین خاطر پی بردن به ارتباط او با سازمان‌های تروریستی کار دشواری است.

فیلم گرفته شده توسط یک تلفن همراه که در فضای مجازی منتشر شده نشان می‌دهد که مظنون با لباس مشکی در پارکینگ این مرکز خرید ایستاده و فریاد می‌زند من آلمانی هستم و نهایتا شروع به تیراندازی می‌کند.

رئیس پلیس مونیخ گفت: پلیس معتقد است که این فیلم واقعیت دارد. به گفته شاهدین سه مرد با سلاح گرم در نزدیکی این مرکز خرید حضور داشتند اما دو تن از آنها که از صحنه فرار کرده بودند مورد بازجویی قرار گرفتند و مشخص شد که هیچ ارتباطی با این رویداد ندارند.

 تدابیر امنیتی در مرزهای اتریش و آلمان

 در پی این تیراندازی اتریش تدابیر امنیتی خود را در ایالت‌های همجوار مرز با آلمان افزایش داده نیروهای نخبه خود به نام کبرا را در حالت آماده باش قرار داده است.فرمانده امنیت عمومی اتریش اعلام کرد که تمامی نیروهای یگان "کبرا" در حالت آماده باش هستند و ۴۲ نیرو از این یگان به مونیخ فرستاده شده‌اند تا به پلیس آلمان در عملیات جستجوی تیراندازان مونیخ کمک کنند.

تصوير يكي از تيراندازان امروز مونيخ در پشت بام مركز خريد المپيا
تصوير يكي از تيراندازان امروز مونيخ در پشت بام مركز خريد المپيا
این خبر تکمیل می‌شود...
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲۳
mahdi
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۱
79
6
عاقبت حمایت از تروریست حقشونه
پاسخ ها
واکف
| United States of America |
۰۰:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۲
اگه خونوادت اونجا بود و مشکلی خدا نکرده واسشون رخ میداد همینو میگفتی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۲
یک ایرانی هیچ وقت اینجوری فکر نمیکنه .نماینده خوبی برای ایران باشیم . همه انسانند و برای پروردگار دوست داشتنی ، این مهمه .
ویژه
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۲
چرا چرند میگین پس این نشون میده
التماس تفکر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۲
عاقب نوع دوستی و پذیرش مهاجر با مذهب ... این است. انتهاری جهادی و هر اسم دیگر با نوع نوشتار شما متاسفانه مشخص میشود رگه های از خشونت دینی در شما هست لطفا از ریخته شدن خون انسان بی گناه هر کجای جهان به هر قیمتی خوشحال نشوید نباید کارمان به جایی برسد که از مرگ مردم بیگناه خوشنود شویم
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۲
متاسفم برات... تا امثالی مثل تو هستن داعش و افکار داعشی هم پابرجاست و ریشه کن نمیشه.
تا الان هزاران آدم بی گناه پرکشیدند...
فقط به این دلیل که دینشون چیز دیگس.
ناشناس
|
Afghanistan
|
۲۲:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۱
0
64
ترورمحکومه
واکف
|
United States of America
|
۰۰:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۲
0
46
لعنت بر هر چی حیوون انسان نماست(البته بلا نسبت حیوانات)
ذبیحی رحیم آبادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۲
29
14
باسلام . ترور و تروریسم هر جا و توسط هرکسی محکوم است و این ترور ها عواقب حمایت های کشورهای غربی از تروریستها میباشد
از همه سربازن گم نام امام زمان عج و پاسداران عزیز سپاه و خصوصا تدبیر رهبر عزیزمون باید سپاسگذاری نماییم و با توجه به دسیسه های دشمنان قسم خورده مان خداوند عزیز را شاکر باشیم از این امنیتی که در ایران عزیزمون حکم فرما است . بااحترام
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۲
33
6
خود کرده را تدبیر نیست خودشون حمایت کردن از داعش اما مردم بیگناه باید تاوانش رو بدن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۲
4
30
لعنت به کسانی که خون مردم بیگناه رو میریزند
هیچ مسلمانی دست به این جنایت ها نمیزند اینها یک عده روانی هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۲
احساسی نشو. آدمیت خیلی وقته که توی دیندارها و بی دینا مرده.
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۲
قسمت اول کامنتت عالی بود...
اما قسمت دوم باعث شد تاییدت نکنم.
اینارو گفتم که هرکی مثل تو فکر میکنه به واقعیت برسه...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۲
0
0
این آشیه که خانم مرکل برای آلمان پخته
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۲
4
4
یک ماه پیش 250 نفر از مردم عراق در یک حادثه تروریستی کشته شدن ولی به اندازه این خبر تو دنیا بازتاب پیدا نکرد... مگه خون این افرادی که تو آلمان کشته شدن رنگی تر از مردم خاورمیانه هست...

سر یک کودک فلسطینی بریدند ولی بازتابی نداشت... نه محکومیتی نه ...
مریم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۲
4
14
والله هر چی هست وما می بینیم جنگ میان شیعه وسنی بوده اروپایی ها که داشتن زندگی شون رو میکردن
پاسخ ها
محمد
| Turkmenistan |
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۲
اگر دقت کنی آتش از گور همین اروپاییها بلند می شود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۲
گناه خودتون رو گردن بقیه نندازین. مثلا آلمان تو ایران چه نوع فعالیتی کرده و کی سعی کرده مسلمان های ایران رو فریب بده ؟!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۲
0
0
داعش
هر چیزی را پایانیست
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۲
0
4
آقایون بچه هاشونو فرستادند اونور آب و در داخل بین بادیگارداشون نشستند هی این و اونو تهدید میکنند، اونا هم پای ما را میکشند به قضایا.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۲
4
5
اروپايي ها از من و شما استفاده كردند و جنگ راه انداختند عزيز جان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۲
1
6
از وقتی که جمهوری اسلامی به پا شد اسایش و ارامش از منطقه و جهان رخت بر بست.
پاسخ ها
من
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
اسلام به ذات خود ندارد عیبی هر عیب که هست از مسلمانی ماست ما خودمون به داعشی ها انگ مسلمانی زدیم وگرنه اسلام واهل بیت میگن اتجار ثم الدار یعنی اول همسایه بعد خونه دینی که همه چیز رو تحت الشعاع قرار میده مشکل نداره عزیزم
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین