کد خبر: ۳۸۴۵۶۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۴

ابتکار: حادثه آتش سوزی پتروشیمی ماهشهر هشدار زیست محیطی بود

معصومه ابتکار معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت : حادثه آتش سوزی اخیر پتروشیمی بوعلی سینا بار دیگر گوشزد وهشداری درباره اهمیت ایمنی ومسائل زیست محیطی برای ما بود.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایرنا وی که روزسه شنبه برای کلنگ زنی و بهره برداری از چند طرح صنعتی به ماهشهر سفر کرده بود در تالار آفرینش این شهرستان افزود: با توجه به اهمیت مسائل زیست محیطی درعرصه ملی و بین المللی، باید با افزایش توان علمی و فنی خود در راستای توسعه پایدار و ارتقاء سطح استانداردهای زیست محیطی جهت بهینه سازی درمصرف انرژی و آب و همچنین کاهش آلودگی ها به ویژه کاهش انتشار گازهای گلخانه ای تلاش مضاعف داشته باشیم.
وی درادامه با اشاره به ابلاغ سیاست های کلان نظام درسال گذشته ازسوی مقام معظم رهبری در رابطه با محیط زیست اظهار داشت : این ابلاغ از سوی مقام معظم رهبری نشان دهنده اهمیت ویژه محیط زیست و رعایت آن می باشد.

معاون رئیس جمهوری گفت: نادیده گرفتن مسائل زیست محیطی موجب وارد شدن آسیب های جدی به بدنه اقتصاد، بهداشت و طبیعت می باشد.
ابتکار تصریح کرد: دولت یازدهم نیز با اولویت قراردادن موضوع محیط زیست بیش از پیش به مقوله زیست محیطی پرداخته است.
وی افزود: خوشبختانه صنعت نفت چه در بخش خصوصی و چه در بخش دولتی شاهد تغییر جدی رویکرد در مسائل زیست محیطی بوده ولی برای رقابت درعرصه بین المللی باید آمادگی بیشتری کسب شود و با پایش بیشتر در حوزه محیط زیست کارایی خود را بالا ببریم.
ابتکار در ادامه با اشاره به پروژه حذف جیوه از مدار تولید واحد پتروشیمی بندر امام تصریح کرد : حذف جیوه از مدار تولید نه تنها فواید خوبی برای منطقه و ساکنان آن به دنبال داشته بلکه با رعایت تعهدات بین المللی به جهت اتصال به آبهای خلیج فارس فواید بین المللی نیز به همراه داشته است.

وی اظهار داشت: با انجام این فرآیند علاوه برکاهش 3 درصدی هزینه انرژی در روند تولیدات این واحد باعث می شود جمهوری اسلامی ایران در جهت توافق پاریس مبنی برکاهش 4 درصدی انتشار گازهای گلخانه ای بدون شرط و کاهش 8 درصدی آن با شرط رفع کامل تحریم ها گام بردارد که این موضوع نشان دهنده عمل کردن دولت یازدهم به تعهدات خود در بخش محلی و عرصه بین المللی است.

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست روزسه شنبه به منظور شرکت در آئین حذف واحد کلرآلکالی پتروشیمی بندر امام، بهره برداری از تصفیه خانه فاضلاب صنعتی پتروشیمی تخت جمشید، کلنگ زنی واحد پساب صنعتی پتروشیمی بندرامام و دیدار با مدیران صنایع پتروشیمی، عقد قرارداد طرح جمع آوری گازهای همراه نفت، کلنگ زنی نخستین مدرسه طبیعت در گیت بوستان سازمان آب و برق خوزستان در اهواز، دیدار با مجمع نمایندگان و تشکل های مردم نهاد و نشست با مسئولان استان در زمینه ریزگردها وارد اهواز شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
وحید فلاحی سربندری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۸
0
0
با درود و سلام و خدا قوت
نام پتروشیمی اشتباه ذکر شده است.
آتش سوزی در بندر امام اتفاق افتاده بود و نه در ماهشهر.
پتروشیمی ای با نام ماهشهر وجود خارجی ندارد.
منطقه ی ویژه اقتصادی پتروشیمی بندرامام خمینی شامل 21 الی 24 پتروشیمی است. اعم از اروند، فن آوران، خوزستان، مارون، کارون، تندگویان، بوعلی و...

پتروشیمی بندر امام خمینی هم که جدای از این مجموعه قرار دارد و از بزرگ ترین پتروشیمی های ایران است.

با سپاس از توجه شما.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین