کد خبر: ۳۸۴۵۶۶
تعداد نظرات: ۱۶ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۲:۲۸
یک سرمایه ملی را به‌دلیل دخالت افراد بدون‌تخصص از دست دادیم

احتمال نبش‌قبر عباس کیارستمی/ نوبخت: چه‌کسی جواز دفن را صادر کرد؟+جزئیات جدید از پرونده

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: در پرونده پزشکی کیارستمی من سوال مطرح کردم که چه کسی جواز دفن برای ایشان صادر کرده است؟ وقتی شک و ابهام وجود دارد باید کالبدشکافی صورت می‌گرفت.
آفتاب‌‌نیوز :
دکتر علی نوبخت رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی درباره پرونده عباس کیارستمی و عدم  ناظر بر  پرونده های پزشکی گفت: «بنا به ضروت در پزشکی که منافع عموم دیده شده اگر قرار است اشکالی هم بروز کند باید در جمعی که آشنای به مسایل باشند حک و اصلاح شود و اظهار نظر شود که اگر کار درست پیش نرود دودش به چشم بیماران خواهد رفت.»

به گزارش آفتاب‌نیوز، وی ادامه داد: «ما نمی گوییم اشکالات پزشکان بررسی نشود باید با شداد و غلاظ هم  مورد توجه قرار گیرد، علت این که در نظام پزشکی اشکالات رسیدگی می‌شود زیرا این نظام دسترسی به خبرگان و کارشناسان دارد. اهمیت یک قضاوت به این است که کار به درستی کارشناسی و کالبدشکافی شود و کارشناسان در آن نظر بدهند. کارشناسان پزشکی به یک شکلی جزء نظام پزشکی هستند و رئیس کل نظام پزشکی و معاونت قضایی دسترسی به این افراد دارند.»

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس دهم گفت: «قانونگذار گفته به دلیل اشرافی که سازمان نظام پزشکی به کمک کارشناسان به پیچیدگی و فنی بودن آن مسئله دارد پس محاکم در این سازمان (نظام پزشکی) تشکیل شود اما به این صورت که نماینده دادستان یا نماینده رئیس قوه قضائیه و پزشکی قانونی در آن شوراها حضور دارند. یک پرونده در قوه قضائیه اگر بخواهد مسایل مربوط به آن روشن شود  یک قاضی یا بعضاً دو تا سه نفر به آن رسیدگی می‌کنند اما در محاکم انتظامی نظام پزشکی حداقل 7 یا 9 تا 15 نفر حضور دارند که تعدادی از قوه قضایی در این جلسه حاضرند.  نکته قابل اهمیت این است که گردانندگی دادگاه پزشکی برعهده قاضی است . درباره پرونده مرحوم کیارستمی از قوه قضاییه، پزشکی قانونی ، تعزیرات پزشکی حضور دارند و با این ترکیب  به واقعیت  و عدالت بیشتر نزدیک می شویم  ترکیب اعضایی که محاکم انتظامی نظام پزشکی است.»

 دیدار رئیس کل نظام پزشکی با سفیر فرانسه

وی در پاسخ به این سوال که چه زمانی این پرونده به نتیجه خواهد رسید گفت: «به دلیل نقش نظارتی مجلس از کمیسیون بهداشت و درمان نماینده آقای دکترسیامک  مره صدق حضور دارند. این پرونده یک قسمت در ایران دنبال شده و یک قسمت خارج از ایران درمان دنبال شده است. باید کلیت پرونده مورد توجه قرار گیرد و به  نوع درمان پاریس باید توجه شود. رئیس کل نظام پزشکی ایران با سفیر فرانسه در ایران ملاقات کردند و با رئیس کل نظام پزشکی مکاتبه شده تا شرح عملیات انجام شده در پاریس در اختیار ایران قرار گیرد.»

 چه کسی به کیارستمی اجازه پرواز داد؟

دکتر نوبخت درباره خواسته پسر کیارستمی مبنی بر توجه به عملیات انجام شده در ایران گفت: «ایشان این خواست را داشتند اما قانون چیز دیگری می گوید. باید دید چه کسی به ایشان اجازه داد پرواز کند؟ افرادی که دوستان ایشان بودند و اطلاع درستی نداشتند  دخالت کردند و به ایشان پیشنهاد پرواز دادند افرادی که چنین عمل هایی را پشت سر می گذارند نباید پرواز داشته باشند. ایشان با اذن پزشک ایران نرفتند. در خارج از کشور باید ببینیم چه داروهایی استفاده شده است.»

کیارستمی خون زیادی از دست داده بود

وی ادامه داد: «نکته ای که اخیرا متوجه شدم، یکی از اطبایی که متخصص خون است عنوان کرد که یکی از دوستان مرحوم کیارستمی که متخصص بیهوشی بوده است و ایشان مرحوم را به بیمارستان جم بردند به من زنگ زدند و گفتند ایشان را ببینم. دیدم که گویا از بیماری ماه‌هاست رنج می برد و خون بدن ایشان دفع شده بود و ضعف و بی‌حالی مفرط برایشان مستولی شده و حاکی از این بود که زخم خونریزی دهنده بود و بیماری قلبی هم داشتند و قرص پلاویکس استفاده می‌کردند این‌ها همه عوارض عمل را زیاد می‌کند. کارشناسان  به همین دلایل باید در محاکمه حضور داشتند باشند هیچ قاضی نمی‌تواند به این مسایل اشراف داشته باشد مگر اینکه کارشناسان و قاضی در کنار یکدیگر به حقیقت و واقعیت دست یابند. ما بسیار متاسفیم  از وضعیت پیش آمده و طلب مغفرت برای ایشان و صبر و سلامت برای خانواده داریم.»

 ادامه شکایت‌ها باعث نبش قبر خواهد شد

نوبخت در ادامه گفت: «در پرونده پزشکی ایشان من سوال مطرح کردم که چه کسی جواز دفن برای ایشان صادر کرده است؟ وقتی شک و ابهام وجود دارد باید کالبد شکافی صورت می گرفت . اگر باز این شکایت ها ادامه  داشته باشد باید با اجازه دادستان نبش قبر صورت گیرد و کالبد شکافی شود. ما بسیار متاسف هستیم که این اتفاق رخ داد اما این یک پروسه است و بررسی خواهد شد اگر قصور باشد قطعا مجازات خواهند شد. ما ناراحت هستیم که سرمایه ملی را از دست دادیم به دلیل دخالت افراد بدون تخصص.»

هنرمندان برای ما جایگاه ویژه دارند

وی در خاتمه به این سوال که بیانیه پزشکان در خصوص عدم معالجه هنرمندان گفت: «ما این کار را محکوم می‌کنیم این کار خلاف اخلاق پزشکی است. تمام مردم برای ما محترم هستند و هنرمندان برای ما جایگاه ویژه دارند و ما در خدمتشان هستیم. ما همه را به خویشتنداری دعوت می‌کنیم  ما با جریانات باطل در پزشکی قطعا مبارزه می‌کنیم.»

منبع: فارس
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱۶
ناشناس
|
Canada
|
۰۳:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۶
7
8
حالا اینا لچ کردم میخوان این بیچاره رد گور بگور کنن
محسن
|
United States of America
|
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۶
12
5
روزی هزار نفر در این کشور به عناوین مختلف فوت میکنند این آقای کیارستمی هم یکیش. حالا که ایشان دفن کردند همه یهویی! مختصص شدند!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۶
5
14
از مرده کیارستمی هم می خوان انتقام بگیرن
ناشناس
|
United States of America
|
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۶
4
9
اینها همه بهانه است. وقتی نمی خواهند جواب صریح بدهند و ملاحظاتی دارند می روند و نقطه ضعف فرد رو پیدا می کنند و با اون شخص رو می ترسانند. با توجه به اینکه خانواده کیارستمی برای آقای کیارستمی احترام خاصی قائل هستند و کمیته بررسی کننده احتمالا می دونند که این خانواده تن به نبش قبر نمی دهند برای پیگیری روند پرونده اونها رو با این نقطه ضعف دارند می ترسانند فقط همین.
ناشناس
|
United States of America
|
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۶
4
16
واقعاً خجالت آورست. مى خواهند با اين تهديدها به حرمت پيكرش، بازماندگان را از شكايتشان منصرف كنند. چه بازى رو و كثيفى.

نظام پزشكى براى مبرابودن از هرگونه ننگ و اتهام همدستى و پوشش اين بزهكاران فقط يك راه پيش رو دارد:
رسيدگى دقيق و شناسايى و اعلام هويت يكايك اينها تا درس عبرتى شود براى هر پزشكى كه در هركجاى ايران در جامه پاك سپيد پزشكى موظف به خدمت رسانى است .
نرگس
|
Puerto Rico
|
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۶
5
13
یعنی چه که باید فقط پزشک بر کار پزشک نظارت کنه؟ خب همینه که این مافیای پزشکی در ایران شکل گرفته. اسم این قصور نیست؟ نبودن متخصص عفونی قصور بیمارستان نیست؟
Kinari
|
United States of America
|
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۶
4
12
نظام پزشکی ایران زمانی اصلاح خواهدشدکه رشته پزشکی ازدانشگاه های آزاد وپردیس وفلان برداشته شودوکسی باسهمیه وارداین رشته ی حساس که جان ملت دردستانشان است نشود واجازه دهیم که کسانی که استعدادولیاقت این شغل خطیر رادارندباتوانایی خودواردشوندتا شاهدفجایعی ازاین دست نباشیم.والبته اگرتعادلی برای دستمزد های نجومی پزشکان اگرباشدشایدخطاوقصورپزشکان که این روزها ازحدومرزگذشته قدری کاسته شود. هرروزصدهانفرشبیه کیارستمی درایران قربانی ندانم کاری پزشکان میشوندواین حقیقت تلخی ست که بایدریشه ای به آن رسیدگی شود
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۶
8
2
مشکل در فرهنگ مراجعه به پزشک است که وجود ندارد. مشکل در اینست که همه خود را در همه چیز متخصص می دانند. مشکل در ای ناست که مرغ همسایه را غاز می دانیم. مشکل از خودباختگی ماست. جالب اینجاست کسی فکر نمی کند که شاید در فرانسه اتفاقی افتاده باشد . همه کارشناس شده اند و بدون اگاهی مطمئنند که در اینجا خطا رخ داده است.
ناشناس
|
Canada
|
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۶
1
1
نه
شهرام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۶
1
12
زمانی که من در سال شصت و نه وارد دانشگاه شدم ، یکی از همدوره ای های ما با سهمیه وارد دانشکده دندانپزشکی شد، آن هم در معتبرترین دانشگاه پزشکی کشور ، خود این دوست ما تعریف میکرد که حتی یک سوال زیست شناسی را هم پاسخ نداده بود !!! حالا تصور کنید این برادر بشود دندانپزشک شما !!؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۰
1
2
اینکه در فرانسه قصوری رخ داده یا نه ارتباطی به بدتر شدن وضع ایشون از زمان اولین مراجعه به بیمارستان نداره. سوال خانواده آقای کیارستمی (ظاهرا) این هست که چرا بیماری که با یک مشکل مشخص وارد پروسه درمانی شده (اونهم در یکی از مشهورترین و گرانترین بیمارستانها) با چندین تا مشکل باید بیاد بیرون. صحبت سر اینه که چرا باید مجبور به تصمیم برای انتقال به فرانسه می شدن. پررنگ کردن سفر فرانسه معنایی جز منحرف کردن پرونده ندارد.
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۰
1
2
مگر نظریات مردم اهمیتی هم دارد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!
سمیه
|
Canada
|
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
1
2
پزشکان بیانیه دادند که هنرمندان را معالجه نمیکنند؟ دست پیش گرفته اند؟ چطور است دایره ی فعالیتشان را آنقدر محدود کنند که تا می شود کمتر پاسخگو باشند... یا اعلام کنند فقط بیماریهای بی دردسر را علاج می کنند... باشد شما طبابت کنید ما سعی می کنیم از قسمتهای سخت کتاب از شما امتحان نگیریم.
سمیه
|
Canada
|
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
1
0
پزشکان بیانیه دادند که هنرمندان را معالجه نمیکنند؟ دست پیش گرفته اند؟ چطور است دایره ی فعالیتشان را آنقدر محدود کنند که تا می شود کمتر پاسخگو باشند... یا اعلام کنند فقط بیماریهای بی دردسر را علاج می کنند... باشد شما طبابت کنید ما سعی می کنیم از قسمتهای سخت کتاب از شما امتحان نگیریم.
شاهرخ
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۳
0
0
برای من سوال هست این خانواده محترم وخود اقای کیا رستمی چرا قبل از رفتن به فرانسه پیگیر نشدند ایا نمی دانستند قصوری صورت گرفته وپپزشکان خارج فهمیده اند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
0
0
وقتی نفر اول بورد تخصصی ایران تو مرحله اول ازمون 5 مرحله ای usmleامریکا رد میشه میخوای چه کار کنن مرده زنده کنند ؟ تو کنکور پزشکی امریکا نمره زیر 95 رد میشه ولی تو مسابقه تست زنی کنکور ایران نفر اول با داشتن 10 معلم خصوصی با برنامه قلمچی درس خواندن از چهارم ابتدایی بهترین مدارس تیزهوشان پدر مادر تحصیل کرده زیر 90 میزنه بعد افه میذاره من کلاس کنکور نرفتم به مردم ادرس غلط میده
سیستم اموزش غلطه از چهارم ابتدایی امثال قلمچی خلاقیت ومدیریت رو میکشن فدای منافع مادی میکنن. نمیذارن بچه مردم فکر کنه راه حل پیدا کنه برای حل مسله تست میگیرن شب نشده با پاسخ تشریحی میاد رو سایت بچه هام نکات تستا رو تو کتاباشون دایورت میکنن حفظ میکنن میرن تو مسابقه تست زنی دلشون به تراز خوشه ولی توان حل مسله و استدلال ندارن
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین