کد خبر: ۳۸۵۶۵۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۲

تصاویر/تلاش برای نابودی شیطان نیلگون

فاز پنجم پاکسازی تالاب عینک رشت بزرگترین تالاب شهری کشور از گیاه مهاجم سنبل آبی از 5 مرداد ماه به کمک سازمانهای مردم نهاد و دستگاه های اجرایی آغاز شده و تا پایان پاکسازی این تالاب ادامه دارد.
آفتاب‌‌نیوز :
سنبل آبی با برگ‌های به طول 20 سانتی متر و پهنای 15 سانتی متر دارد که ممکن است بالاتر از سطح آب به اندازه ۱ متر در ارتفاع رشد کند این گیاه زیبایی فریبنده‌ای دارد که مشکلات زیست محیطی فراوانی را به وجود می‌آورد و می‌تواند عامل مهمی برای بروز بیماری‌هایی ازجمله انواع سرطان باشد به همین دلیل معروف به شیطان نیلگون است.

به گزارش آفتاب‌نیوز، رشد سریع این گیاه بومی آمازون و ماندگاری ۲۰ تا ۳۰ ساله ریزوم آن در محیط و قدرت تبخیر آبی زیاد باعث شده تا امروز تالاب عینک که یکی از بزرگ‌ترین تالاب‌های شهری دنیا محسوب می‌شود در خطر جدی نابودی قرار بگیرد.



بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
یک فریب خورده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
1
0
یک بار نزدیک فلکه اول صادقیه حوالی ایام عید نوروز دیدم که جوانی سودجو و کلاهبردار با تبلیغ فراوان ازین گیاه شاخه ای ۲۰۰۰ـ۳۰۰۰ تومان می فروشد و من ساده نیز خریدم گیاه زیبایی بود و من اما نمی دانستم چه گیاه خطرناکی می خرم تازه با خواندن این خبر متوجه اشتباه خود شدم، خوشبختانه آن گیاه زود خشک شد ولی واقعا برای آن جوان متاسفم که با این روش حرام پول درآورد،کاش اطلاع رسانی درباره این گیاهان در سطح جامعه بیشتر بود تا من و امثال من فریب نمی خوردیم.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین