کد خبر: ۳۸۵۷۶۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۷

ارتقای 33 پله ای رتبه بین المللی ایران در تامین فضای کسب و کار

براساس آمارهای بین المللی، رتبه جمهوری اسلامی ایران در بخش تامین فضای کسب و کار در بازه زمانی 1391 تا 1394 (2012 تا 2015 میلادی) از 152 به 130 ارتقا یافته است.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایرنا از شورای عالی انقلاب فرهنگی، جلسه 240 کمیسیون علمی و فناوری دبیرخانه این شورا با محوریت بررسی وضعیت ' اقتصاد دانش بنیان در کشور ' برگزار شد.
ارائه گزارش سیاست های کلی مرتبط با اقتصاد دانش بنیان در برنامه ششم توسعه از جمله برنامه های این نشست بود.

در این گزارش با اشاره به ارتقای رتبه ایران در بخش تامین فضای کسب و کار از 152 به 130 در بازه زمانی 1391 تا 1394 (2012 تا 2015 میلادی) تاثیر مولفه هایی مانند مالکیت فکری، سرمایه گذاری خطرپذیر، رقابت پذیری در اقتصاد و نظام ثبت فرآورده (patent) در این روند نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

اعضای کمیسیون علمی و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی در این جلسه همچنین به ارائه نظرات و پیشنهادهای خود پیرامون تدوین راهبردهای کلان به منظور تحقق اقتصاد دانش بنیان، مبارزه قاطع با فساد و رانت خواری از طریق از میان بردن زمینه های ایجاد فساد، دستیابی به شاخص های مرتبط در بخش های مختلف اقتصاد به منظور پیشبرد روند اقتصاد دانش بنیان، ایجاد حس رقابت درمیان فعالان این بخش، توجه به ظرفیت ها و قابلیت های کشور در بخش فناوری ‎های پیشرفته و خروج اقتصاد دانش بنیان از انحصار دولت پرداختند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
0
0
22
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین