کد خبر: ۳۸۷۱۰۶
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۸

اردوغان: سکوت غرب بخشودنی نیست

رئیس‌جمهور ترکیه ضمن تأکید بر اینکه دموکراسی به معنای مخالفت با کودتاهاست، گفت: سکوت غرب در قبال تلاش برای کودتای نظامی در ترکیه بخشودنی نیست.
آفتاب‌‌نیوز :
رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در مصاحبه با شبکه خبری الجزیره گفت: کشورهای غربی مخالفت خود با کودتا را نشان ندادند. من از کشورهای غربی می‌خواهم از کارهایی که آنکارا علیه کودتا انجام داد انتقاد نکنند چون کودتاچیان صادق نیستند.

وی خطاب به عفو بین‌الملل گفت: حد و حدودتان را بشناسید و صادق باشید.

اردوغان بار دیگر جنبش فتح الله گولن، عالم و مفکر در تبعید ترکیه را به دست داشتن در کودتای نافرجام اخیر متهم کرد و گفت: این گروه تنها برای سیطره بر ترکیه تلاش نمی‌کند بلکه می‌خواهد بر تمامی کشورهای آفریقایی نیز سیطره یابد. این گروه گروهی مذهبی نیست بلکه تروریستی است و می‌خواهد بر کشور و اقتصادش سیطره داشته باشد.

اردوغان: سکوت غرب بخشودنی نیست

وی تلاش برای کودتا را به زلزله تشبیه کرد و گفت که باید جلوی هرگونه پس لرزه را گرفت.

به گزارش ایسنا، اردوغان گفت: ترکیه از نظر اقتصادی قوی است و سرمایه‌گذاری‌های ما همچنان شکوفاست. مردم ترکیه قوی‌تر از سلاح هستند و هیچ کسی بر آن‌ها چیره نخواهد شد. ما از مرگ نمی‌ترسیم. ما مسلمانیم و مرگ برایمان تقدیر است. من قدرت طلب نیستم و هرگز از حقی بهره نمی‌برم که مردم ترکیه آن را به من نداده باشند.

وی گفت: سهل انگاری در برابر ظالم خیانت به مظلوم است. من در برابر کودتاچیان سهل انگاری به خرج نخواهیم داد. این‌ها خیانت کار هستند. ما هرگز به آن‌ها رحم نخواهیم کرد. این‌ها تنها به فکر منافع شخصی‌شان هستند ما اجازه نمی‌دهیم آن‌ها در نهادهای حکومت حضور داشته باشند. ما با دموکراسی حکومت را اداره می‌کنیم. آن‌ها مقر پارلمان و کاخ ریاست‌جمهوری و مرکز اطلاعات عمومی را بمباران و تلاش کردند بر نهادهای ارتش سیطره یابند. آنها می‌توانستند بر برخی ساختمان‌ها سیطره یابند اما هرگز نمی‌توانند بر مردم سیطره داشته باشند.

اردوغان تأکید کرد: غیرنظامیانی هستند که به دستور مردی که در پنسیلوانیا حضور دارد (فتح الله گولن) بمباران شدند و تمامی کسانی که پیرو وی هستند بهایش را می‌پردازند. این‌ها از دین برای سیطره بر مردم بهره‌برداری می‌کنند. گروه گولن برای کنار کشیدن رهبران نظامی‌شان از شورای نظامی پیش‌دستی کردند.

وی تاکید کرد: ما ۸۵ صندوق پر از اسناد و مدارکی دال بر دست داشتن گولن در کودتا برای آمریکا فرستادیم و منتظریم آمریکا وی را به ما تحویل دهد. گروه گولن از سه سال پیش برای کودتا نقشه می‌کشید و ما دسامبر ۲۰۱۳ کودتای دیگری را ناکام گذاشتیم.

اردوغان گفت: تمامی طیف‌های مردم و احزاب ترکیه یکشنبه در تجمع میلیونی در استانبول شرکت خواهند کرد. جهان خواهد دید که مردم ترکیه درباره رئیس‌جمهورشان متحد خواهند بود. ارتش طرفی است که از مردم محافظت می‌کند نه طرفی که آن‌ها را می‌کشد. ما روش‌ها و مدرسان در مدارس نظامی را تغییر خواهیم داد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۷
0
1
آقای اردوغان سکوت غرب در برابر حمایتت از گروهک های تروریستی و تکفیری قابل تحمل نیست.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۷
0
2
این بدبخت توهم زیادی داره البته اکثر دیکتاتورهای جهان همه مثل این توهم دارن این انتظار داره تمام کارهای جهان تعطیل بشه و فقط به این وگولن حواسشون باشه خدا نکنه که یک گدا به قدرت برسه .. یارب مباد آنکه گدا معتبر شود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۷
0
0
بخدا این چند روز بعد از کودتای نمایشی هرچه حرفهایی که میزنه چرت چرتن این آقا اصلا تو این دنیا انگار نیست نمی دونم خل شده یا دنیا را عاقل نمی بینه تو توهمه بیچاره خدا شفاش بده ..آمین .
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین