کد خبر: ۳۸۷۱۹۱
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۱

والیبالی‌ها علیه ولاسکو

والیبالی‌ها از فردا تاریخ را از نو می‌نویسند. این بار در المپیک.
آفتاب‌‌نیوز :
روزنامه خبرورزشی نوشت: شاگردان رائول لوزانو که به شگفتی‌سازی مقابل غول‌های والیبال شهره هستند، می‌خواهند اولین حضورشان در المپیک هم جاودانه شود. آن هم بعد از درخشش در لیگ جهانی، قهرمانی جهان و آسیا. تیم ملی والیبال بعد از اقامت ۱۲روزه در ریو، ساعت ۰۶:۰۵ صبح فردا مقابل آرژانتین بازی می‌کند؛ تیم خولیو ولاسکو. والیبال که بعد از ۵۲ سال بالاخره راهش را به المپیک باز کرده، در این رقابت‌ها با روسیه، لهستان، مصر، کوبا و آرژانتین همگروه است. گروهی با حریفانی کاملاً شناخته شده. آنها بعد از سهمیه المپیک تنها برای یک هدف تمرین کردند‌؛ صعود به جمع چهار تیم اول المپیک. 

از طرف دیگر تیم حالا آنقدر سرحال است که امیر خوش‌خبر سرپرست تیم ملی می‌گوید: «حال و هوای تیم برای بازی اول خیلی خوب است. المپیک همه چیزش برای ما جالب و جدید است. حتی اگر کم و کسری باشد چون تجربه‌ای در المپیک نداشته‌ایم، شاید بگویم خوشحال‌ترین تیم المپیک، ایران است چراکه با چنگ و دندان به المپیک آمده، بچه‌ها ثانیه‌شماری می‌کنند. جدا از نتیجه، هرچه باشد‌‌؛ برد یا باخت، آنچه که مسلم است بچه‌ها بهترین نمایش را دارند تا مردم فارغ از نتیجه خوشحال شوند. مگر این‌که اتفاق خاصی بیفتد که تیم نتواند نمایش خودش را انجام دهد.» 

ایرانی‌ها دوبار در دور مقدماتی لیگ جهانی، آرژانتین را ۳- ۲ برده، آن هم بدون امیر غفور و فرهاد قائمی. اگرچه آرژانتین هم بدون کونته‌‌اش بازی کرد اما در ریو کونته دریافت‌کننده‌‌اش را دارد. بازیکنی که با اضافه شدن او شکل و شمایل تیم ولاسکو فرق می‌کند. با برگشت او هم روحیه تیم آرژانتین بالا می‌رود و هم به خاطر توانایی‌هایش مشکلات تیم ولاسکو از بین می‌رود. آنها که برای فردا لحظه‌شماری می‌کردند البته که می‌توانند این بار با برد آرژانتین راه‌شان را هموار کنند. هرچند کار سختی است اما نشدنی نیست. اگرچه خوان سیچلو دستیار لوزانو معتقد است ایران با شکست کوبا و مصر به دور دوم صعود می‌کند اما ایرانی‌ها تنها به این صعود قانع نیستند. آنها می‌خواهند تلافی باخت در اولین بازی ورلد لیگ را سر تیم ولاسکو دربیاورند. بازی‌ای که اصلاً نشانی از تیم ایران نداشت.

رضا تندروان مربی تیم ملی معتقد است با مهار کونته، ایران می‌تواند برنده بازی فردا باشد: «با این‌که فردا بازی سختی داریم اما می‌شود شرایط را طوری پیش ببرند که نتیجه‌‌اش شکست آرژانتین باشد. با از کار انداختن کونته و سوله. درواقع بچه‌ها باید آرژانتین را قبل از این‌که بیدار شود شکست دهند.» به نظر او این کار شدنی است: «تیم روی سرویس زیاد کار کرده و شک نکنید می‌تواند حمله آرژانتین را با سرویس خوب از کار بیندازد. معمولاً دفاع آرژانتین هم با حمله ما مشکل دارد. بنابراین با دریافت خوب، سوله دیگر بازیکن تأثیر‌گذار هم مهار می‌شود.»


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۳
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۷
0
0
کاش به تیم ما سفارش میشد از آبشارهای کوتاه وسریع بیشتر استفاده کنند.
حق بین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۸
0
0
با خلاصه گویی، بگویم مربی قبلی تیم ملی ایران، یک سر و گردن از این مربی کنونی بالا تر بود... نتایج آن مربی خوب با نتایج این مربی حال حاضر را خود مقایسه کنیم...
انتظار نتیجه اول تا سومی در المپیک را به هیچ عنوان ندارم... فقط حفظ آبرو کنند... یییالاست.
حق بین
|
Germany
|
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۸
0
0
با خلاصه گویی، بگویم مربی قبلی تیم ملی ایران، یک سر و گردن از این مربی کنونی بالا تر بود... نتایج آن مربی خوب با نتایج این مربی حال حاضر را خود مقایسه کنیم...
انتظار نتیجه اول تا سومی در المپیک را به هیچ عنوان ندارم... فقط حفظ آبرو کنند... یییالاست.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین