کد خبر: ۳۸۷۴۲۴
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۷

نبی حبیبی: اگر اصولگرایان ائتلاف نکنند، موتلفه مستقل وارد انتخابات ریاست‌جمهوری می‌شود

دبیرکل حزب موتلفه گفت:برای انتخابات آینده نامزد معرفی می‌کنیم،اما اگر اصولگرایان ائتلاف نکنند،مستقل وارد انتخابات می‌شویم.
آفتاب‌‌نیوز : محمدنبی حبیبی در نشست خبری به مناسبت روز خبرنگار امروز صبح 18 مرداد ماه برگزار شد، اظهار داشت: از چند ماه قبل بحث‌های داخلی برای انتخابات ریاست جمهوری آینده را آغاز کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه حزب موتلفه مانند گذشته پای‌بند به روند همگرایی اصولگرایی است اما برای هر انتخابات نامزد خودش را انتخاب می‌کند، ادامه داد: اگر مجموعه اصولگرایان با تبعیت از خرد جمعی درصدد ائتلاف باشند، ما نیز از آن تمکین می‌کنیم اما در غیر این صورت نامزد خودمان را معرفی می‌کنیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، اهم سخنان وی به شرح زیر است:

*هر حزبی که ادعای حضور دارد باید برای انتخابات نامزد داشته باشد.احزاب حتی اگر سیاست‌شان ائتلاف باشد باید با دست پر به این عرصه وارد شوند.

* مصلحت این باشد که مجموعه اصولگرایان با یک نامزد وارد انتخابات شوند، احزاب باید از این نظریه تمکین کنند و مصلحت جریان اصولگرایی را بر تصمیم خود ترجیح دهند. پیش بینی ما این است که رقبای اصولگرا در انتخابات آتی با یکدیگر ائتلاف خواهند کرد.

*برای ائتلاف 22نفره انتخابات مجلس دهم ، حزب موتلفه 200 نفر را در سراسر کشور معرفی کرد اما زمانی که قرار شد اصولگرایان با ائتلاف وارد شوند، در نهایت تسلیم عقل جمعی شدیم.

*{ در واکنش به سوالی مبنی بر اینکه در صورت حمایت جریان اصولگرایی از "احمدی‌نژاد" موضع حزب موتلفه چه خواهد بود} فعلا بنا نداریم در رابطه با هیچ فردی به صورت منفی و یا مثبت سخن بگوییم.

* در شرایط سیاسی کشور اگر احزاب گوناگون طیف اصولگرایی برای انتخابات 96  با یکدیگر هماهنگ نشوند، همه ما شکست می‌خوریم.

*ما به هیچ وجه از اصولمان عدول نکردیم و اگر قرار بود غیر اصولگرا در لیست 30 نفره مجلس دهم قرار بگیرد، چون برخلاف اصول است در برابر آن می‌ایستادیم.

*ائتلاف اصولگرایان برای انتخابات ریاست جمهوری 96 بستگی به رقیب دارد

* حزب مؤتلفه، حزبی مقطعی و صرفا انتخاباتی نیست. ما در تمام طول سال و حتی در مواردی به صورت شبانه روزی فعالیت می‌کنیم.

* یکی از دلایل ثبات و تجزیه نشدن حزب مؤتلفه متفرق نشدن نیروهای کارآمد انسانی حزب و محکم بودن پایه‌های ایدئولوژیک آن است.

* قدرتی که برای قدرت و به دست آوردن رانت باشد کاملا نامشروع است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین