کد خبر: ۳۸۷۴۵۷
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۱

یک پژوهش: سخنرانی دی کاپریو مردم را نسبت به تغییرات آب و هوا حساس کرده است

لئوناردو دی کاپریو در مراسم دریافت جایزه اسکار بخش اصلی سخنرانی خود را بر تغییرات آب و هوایی متمرکز کرد و حالا معلوم شده، این سخنان تاثیر زیادی بر مردم داشته است.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش مهر به نقل از آسوشیتدپرس، جای تعجب ندارد که رفتارها و سخنرانی چهره‌های مشهور و به اصطلاح سلبرتی‌ها با توجه خاص مردم جامعه روبه رو شود. حالا در یک تحقیق جدید روشن شده باید برای سخنرانی لئوناردو دی کاپریو در مراسم دریافت جایزه اسکار از او تشکر ویژه کرد چرا که بر مبنای تحقیقات، سخنان او توجه خاصی را متوجه مساله تغییرات آب و هوایی کرده است.

یک پژوهش: سخنرانی دی کاپریو مردم را نسبت به تغییرات آب و هوا حساس کرده است

یک تحقیق که از سوی گروهی از محققان دانشگاه سن دیگو انجام شده ثابت کرده که سخنرانی دی‌کاپریو در این مراسم بسیار بازخوردهای مثبتی داشته و تاثیرگذار بوده است.

جان آیرز که رهبری این تحقیقات را برعهده داشت با همکارانش از دانشگاه سن دیگو و موسسه سانتافه یک کار تحقیقی در زمینه میزان تاثیر سخنرانی دی کاپریو در مراسم اسکار انجام داد و به این نتیجه رسید که این سخنرانی در زمانی بسیار خاص یعنی مراسم اسکار، نتیجه‌ای بسیار گسترده‌تر از آنچه تصور می‌شود در درگیر کردن مردم نسبت به تغییرات آب و هوایی داشته است. به گفته آیر که در مصاحبه با واشنگتن پست این نتایج را بیان‌کرد، دی کاپریو در شرایطی این سخنان را ادا می کرد که ۳۴.۵ میلیون نفر تماشاگر، گوش به سخنان او داشتند و او را تماشا می‌کردند.

دی کاپریو گفته بود: می‌خواهم بگویم فیلم «بازگشته» درباره رابطه انسان با دنیای طبیعی است. ما در سال ۲۰۱۵ گرم‌ترین سال جهان در تاریخ را تجربه کردیم. برای ساخت این فیلم باید به جنوبی‌ترین نقطه کره زمین می‌رفتیم تا بتوانیم برف پیدا کنیم. تغییرات آب‌وهوایی مساله‌ای واقعی است و دارد اتفاق می‌افتد.

 این حساس‌ترین تهدیدی است که نوع بشر در حال حاضر با آن روبروست و ما نیاز داریم که در کنار هم کاری انجام دهیم و دیگر طفره نرویم. ما باید در سراسر دنیا از رهبرانی حمایت کنیم که پشت آلوده‌کنندگان و کمپانی‌های بزرگ نیستند و به نفع تمام بشریت‌، تمام مردم محروم دنیا و میلیون‌ها و میلیون‌ها انسان بی‌بضاعت که تحت تاثیر این جریان قرار گرفته‌اند، حرف می‌زنند.

افرادی که برای فرزندانِ فرزندان ما و برای مردمی که صدایشان توسط سیاست‌های حریصانه خفه شده، حرف می‌زنند. امشب من از همه شما برای این جایزه شگفت‌انگیز متشکرم. بیایید خیلی روی این کره خاکی حساب باز نکنیم. من روی امشب حساب باز نمی‌کنم. خیلی ممنون.

پس از سخنرانی دی کاپریو درباره تغییرات آب و هوایی در مراسم اسکار توجه به گرم شدن جهانی آب و هوا ۶۳۶ درصد افزایش یافت و این بسیار بالاتر از حد میانگین توجه به این موضوع است. در عین حال ۲۵۰ هزار توییت در این باره منتشر شد که بالاترین رکورد در این موضوع است. به جز توییتر، تحقیق در گوگل برای جستجوی بررسی تغییرات آب و هوایی بالاترین گزینه در جستجوی گوگلی شد.

بر مبنای این تحقیق این نتیجه به دست آمد که سلبرتی‌ها در حقیقت سفیران تغییر هستند و به ویژه وقتی پای مسایل جهانی به میان آید تنها دانشمندان و متخصصان نیستند که باید با مردم جهان سخن بگویند، چرا که سلبرتی‌ها می‌توانند خیلی راحت‌تر دامنه بحث را به میان مردم بکشانند و تغییری عمومی را موجب شوند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین