کد خبر: ۳۸۷۴۸۶
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۵

درخواست از "سلطانی‌فر" برای لغو ممنوعیت تورهای ترکیه

انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی استان تهران با ارسال نامه‌ای به رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، تجدیدنظر در طرح ممنوعیت تورهای ترکیه را خواستار شد.
آفتاب‌‌نیوز :
در این نامه که امروز منتشر شده و به تاریخ ۱۲ مردادماه برای معاون رئیس‌جمهور فرستاده شده، با اعلام درخواست از این مقام مسؤول برای درخواست از ورود به این موضوع و اندیشیدن تدبیر در بیرون‌رفت از بحران پیش آمده و با یادآوری این نکته که «کشور ترکیه به عنوان مقصد سنتی برای جامعه مسافری ایران با سهم حدود ۷۰ درصد بوده و با وجود تقاضای سفر متاسفانه مستند به بخشنامه ۲۵۴۶۱ / ۹۵۳۴۰۰ معاونت گردشگری و ۴۳۳۱ / ۱۲۶ / ۹۵۲ اداره میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران، دفاتر و شرکت های دارای مجوز از دستگاه متولی قادر به ارائه خدمات استاندارد نیستند»، متذکر شده است:

«در چنین شرایطی است که به ناگاه مسیر مورد نظر مسدود و در نتیجه زیان‌های مادی و معنوی جبران‌ناپذیری به کارآفرینان وارد می‌شود که این موضوع اگرچه در شرایط مختلف اقتصادی اجتناب‌ناپذیر است، لیکن خطر قابل تامل ادامه روند به وجود آمده و بلاتکلیفی بنگاه های اقتصادی را به دنبال دارد. »

در ادامه این نامه به خطرات و پیامدهای منفی این تصمیم در صورت اتخاذ نکردن تمهیدات خوبی در این رویداد اشاره شده است؛

۱ ـ سودجویی عده‌ای دلالِ غیرحرفه‌ای که با غیبت صاحبان صنعت و صنف، اقدام به فروش خدمات غیراستاندارد و مخاطره آمیز به هموطنان می‌کنند که متاسفانه یکی از آسیب‌های جدی این صنعت، دخالت افراد غیرمجاز است.

۲ ـ بوجود آمدن مسیرهای غیرمستقیم که موجب خروج بی‌هدف ارز از کشور و مشکلاتی عدیده برای مسافران می‌شود. (توجه جنابعالی را به تصمیم نادرست و غیرکارشناسی دولت نهم در محدود ساختن پرواز آنتالیا برای خطوط هواپیمایی ایران جلب می‌کنیم که مشروح آن شفاها و کتبا اظهار شده و توضیح آن در این مقال نمی‌گنجد.)

۳ ـ به نحوی که شرح آن در بالا رفت، تعداد قابل توجهی از دفاتر و شرکت‌های دارای مجوز از آن دستگاه یا مستقیما در این مسیر فعال هستند و یا به طور غیرمستقیم و مرتبط به عرضه خدمات اقدام می‌کنند؛ از این رو طبق گزارش‌های واصله امکان تعدیل نیروهای انسانی تربیت شده و آموزش دیده، با تجربه و غالبا جوان بسیار محتمل است. این مهم با درنظر گرفتن اینکه گردشگری دومین نقش را در کاهش نرخ رشد بیکاری بعد از صنعت ساختمان دارد، بسیار قابل تأمل است.

۴ ـ حجم مالی قابل توجهی که توسط دفاتر مجری به صورت نقدی، اعتباری، ضمناتنامه و... بابت خرید خدمات گردشگری از کارگزاران مقصد از جمله هتل‌ها، شرکت‌های هواپیمایی و کشتی‌های تفریحی و ... سپرده شده در معرض خطر بوده و بنگاه‌های تجاری کشور ترکیه شرایط فعلی را مصداق «فورس ماژور» نداشته که عدم تسویه و تعیین تکلیف این مبالغ موجبات ورشکستگی و در بعد ملی تهدید اعتبار دفاتر ایرانی می شود.

۵ ـ نوعی نارضایتی احتمالی از ادامه روند مذکور ممکن است بوجود آید. »

این نامه که به درخواست جمعی از آژانس‌دارها تنظیم شده، برای معاون گردشگری، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران، مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها، شرکت‌ها و موسسات هوانوردی، مدیرکل دفتر نظارت و ارزیابی معاونت گردشگری و مدیران دفاتر خدمات مسافرتی استان تهران، رونوشت شده است.

به گزارش ایسنا، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به دنبال کودتای ترکیه، اجرای تور به این مقصد را تخلف و ممنوع اعلام کرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین