کد خبر: ۳۸۷۷۲۸
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۳

سازمان حج: به دنبال میانجیگری کشور ثالث در حادثه منا نیستیم/ اعزام هیات کارشناسی ایران به فرانسه

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: اعزام هیات کارشناسی ایران به فرانسه و سایر کشورها به معنای یافتن کشور ثالث برای میانجیگری در رابطه با حادثه منا نیست.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش میزان، سعید اوحدی در حاشیه مراسم امضای تفاهم نامه اعطای تسهیلات متقاضیان سفر به عتبات عالیات گفت: در خصوص حادثه دیدگان فاجعه منا و شهدای این حادثه پیگیری های لازم انجام خواهد شد.

وی افزود: پیگیری های حقوقی از طرف وزارت امور خارجه و همچنین دادستانی در حال انجام است و تاکنون جلسات متعددی در این رابطه برگزار شده است.

رئیس سازمان حج و زیارت با تاکید بر اینکه از تمام ظرفیت های کشور برای احقاق حقوق حادثه دیدگان منا بهره خواهیم برد خاطرنشان کرد: با استفاده از تمام ظرفیت های کشور و با بهره گیری از توان وزارت امور خارجه، سازمان حج و زیارت بعثه مقام معظم رهبری مباحث حقوقی حادثه دیدگان فاجعه منا در حال پیگیری است.

اوحدی از اعزام کارشناسان حقوقی ایران به فرانسه برای کمک از ظرفیت های حقوقی این کشور خبر داد و اظهار کرد: هیات کارشناسان حقوقی ایران عازم فرانسه خواهند شد تا با بهره مندی از ظرفیت های حقوقی این کشور موضوع پرونده حادثه دیدگان را بهتر از قبل هدایت کند.

وی تاکید کرد: علاوه بر کشور فرانسه چند کشور دیگر نیز برای سفر هیات کارشناسی ایران مدنظر قرار داده شده وکارشناسان ما به این کشورها نیز عزیمت خواهند کرد.

رئیس سازمان حج و زیارت با تاکید براینکه هیچگاه به دنبال میانجی گری سایر کشورها برای احقاق حقوق حادثه دیدگان فاجعه منا نبوده ایم گفت:  در حال حاضر بحث میانجیگری سایر کشورها در حادثه منا بین ایران و کشور عربستان مطرح نیست و تنها به دنبال این هستیم که از توان حقوقی این کشورها بهره مند شویم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین