کد خبر: ۳۸۷۸۶۳
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۶
از سوی یک مقام آگاه در وزارت خارجه

تکذیب میانجی‌گری فرانسه در پرونده فاجعه منا

یک منبع آگاه در وزارت امور خارجه میانجی‌گری فرانسه برای حل پرونده شهدای منا میان ایران و عربستان را تکذیب کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
این منبع آگاه در وزارت امور خارجه در گفت‌وگو با ایسنا، اخبار منتشر شده مبنی بر این‌که قرار است دولت فرانسه برای حل پرونده شهدای منا میان ایران و عربستان میانجی‌گری کند را تکذیب و این اخبار را بی‌اساس خواند.

بر اساس گزارش رسانه‌های داخلی سعید اوحدی، رئیس سازمان حج و زیارت دوشنبه شب در یک برنامه تلویزیونی اعلام کرد که  فرانسه برای حل و فصل پرونده فاجعه منا میانجی‌گری خواهد کرد.

این خبر در حالی منتشر شد که عصر روز سه‌شنبه رییس سازمان حج و زیارت در حاشیه امضا تفاهم‌نامه اعطای تسهیلات به متقاضیان سفر به عتبات عالیات در سخنانی با بیان این‌که "اینجانب در هیچ جا و مکانی برای میانجی‌گری هیچ کشوری در خصوص فاجعه منا سخن نگفته‌ام، تصریح کرد: تا کنون حقوقدانان چندین کشور اروپایی برای ارائه راهکار و حل و فصل حقوقی فاجعه منا اعلام آمادگی کرده بودند که قرار است به‌زودی تیمی ازسوی کشورمان به برخی از کشورها و فرانسه اعزام شوند.

وی در اظهارات روز سه‌شنبه خود گفت: با توجه به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر پیگیری حقوقی فاجعه منا از سوی دستگاه دیپلماسی کشورمان با همکاری و تلاش جدی با وزارت امور خارجه، قوه قضاییه و حج زیارت به دنبال این هستیم تا بتوانیم از تمامی ظرفیت‌ها به‌ درستی استفاده کنیم.

اوحدی خاطرنشان کرد: به همین منظور با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده گروهی از کارشناسان وزارت امور خارجه و حج و زیارت برای استفاده از ظرفیت‌های حقوقی و بهره‌مندی از بهترین راهکارها به چند کشور اسلامی و اروپایی از جمله فرانسه اعزام می‌شوند.

وی با بیان این‌که برای ارایه مشورت و راهکارهای قانونی و بین‌المللی تا کنون برخی کشورهای اروپایی و اسلامی اعلام آمادگی کرده‌اند، گفت: به همین منظور تا کنون برخی از وکلای بین‌المللی از دیگر کشورها برای دفاع از پرونده منا اعلام آمادگی کرده‌اند.

رئیس سازمان حج و زیارت با بیان این‌که وظیفه خود می‌دانیم از تمام ظرفیت‌های موجود در اقصی نقاط جهان برای احقاق حقوق خانواده شهدای منا استفاده کنیم، اظهار کرد: اینجانب در هیچ جا و مکانی برای میانجیگری هیچ کشوری در خصوص فاجعه منا سخن نگفته‌ام.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین