کد خبر: ۳۸۸۲۷
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۸۴ - ۱۸:۴۷
انتظامی در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه:

در صورت ارجاع پرونده به شورای امنیت غنی‌سازی را از سرمی‌گیریم

آفتاب‌‌نیوز : حسین انتظامی افزود: اگر مسئله هسته‌ای ما به شورای امنیت سازمان ملل ارجاع شود، بدون توجه به تصمیمات اتخاذ شده، دولت (ایران) همه فعالیت‌های هسته‌ای را که به طور داوطلبانه معلق کرده است از سرخواهد گرفت.

سخنگوی شورای امنیت ملی ایران همچنین هشدار داد ما غنی‌سازی را در مقیاس صنعتی از سر خواهیم گرفت و به اجرای پروتکل الحاقی پیمان منع گسترش تسلیحات کشتار جمعی پایان خواهیم داد.

حسین انتظامی در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه همچنین تصریح کرد که ما از جانب گروه‌های خاص در کشور برای ترک ان.پی.تی و همچنین آژانس بین المللی انرژی اتمی تحت فشار قرار داریم، اما دولت ایران بر حل مسالمت‌آمیز و منطقی مسئله هسته‌ای اصرار دارد.

سخنگوی شورای عالی امنیت ایران همچنین درباره تهدید اسراییل مبنی بر حمله علیه ایران نیز اظهار داشت که اگر هر دولتی به ویژه رژیم اسراییل بخواهد عاقلانه عمل کند چنین کاری نخواهد کرد. ایران توان مقابله به هر حمله‌ای را دارد و اسراییلی‌ها چنین تهدیداتی را تنها به علت دلایل سیاسی داخلی و مشکلات متعددی که در حال حاضر با آن روبه‌رو هستند مطرح می‌کنند.

وی همچنین درباره تهدید ژاک شیراک رییس جمهوری فرانسه مبنی بر پاسخ هسته‌ای به حملات تروریستی گفت این زبانی است که در قرن گذشته از آن استفاده می‌شد.

انتظامی همچنین تاکید کرد که هنرداشتن بمب استفاده از آن نیست، زیرا هرکسی که آن در اختیاردارد از آن استفاده کند جهان از هم می‌پاشد. این تهدیدات تنها امنیت جهان را به خطر خواهد انداخت.

این مقام ایرانی با تاکید بر حق مسلم جمهوری اسلامی در دستیابی به انرژی هسته‌ای صلح‌آمیز گفت که ما چیزی بیشتر از حق خود طبق ان.پی.تی و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نمی‌خواهیم.

سخنگوی شورای عالی امنیت ملی ایران ارجاع مسئله هسته‌ای ایران به شورای امنیت را منجر به بوجود آمدن وضعیت باخت - باخت دانست و درباره نگرانی‌هایی بین‌المللی در باره انحراف از تولید سوخت هسته‌ای اظهارداشت که جمهوری اسلامی ایران آماده همکاری در چارچوب آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و ان.پی.تی برای ارایه هر گونه ضمانت لازم است.

انتظامی درباره پیشنهاد روسیه مبنی بر انجام غنی‌سازی ایران در خاک خود نیز با اشاره به اینکه ایران مایل به بررسی پیشنهاد مسکو است خاطرنشان کرد ما مذاکرات با روس‌ها را آغاز کرده‌ایم و باید این مذاکرت در 16 فوریه 27 بهمن در مسکو از سر گرفته شود. ما این پیشنهاد را رد نکرده‌ایم اما این امر به معنی پذیرش آن هم نیست.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین