کد خبر: ۳۸۹۱۹۳
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۰

برای خلق اولین 3 گانه تاریخ/ایرانی‌ها در انتظار درخشش بهدادسلیمی

با پایان رقابت های فوق سنگین، المپیک قوی ترین مرد خود را هم خواهد شناخت و حالا ایرانی ها در انتظار درخشش بهداد سلیمی هستند تا برای اولین بار ایران با 3 طلا در وزنه برداری المپیک را به پایان برساند.
آفتاب‌‌نیوز :
شعار باستانی المپیک در تعریف عجایب المپیک می گوید: «سریعتر، بالاتر و قویتر». این 3 کلمه در رشته های دو صد متر، پرش ارتفاع و وزنه برداری خلاصه می شود که قهرمانان این 3 رشته توانایی های انسانی را به چالش می کشانند. اوسین بولت جامائیکایی نمایش درخشان خود را در ریو به اجرا گذاشت تا تکلیف "سریعتر" مشخص شود و حالا چشم ها به ورود بهداد دوخته شده است تا او تکلیف قویتر را هم مشخص کند.

به گزارش آفتاب‎نیوز، حالا انتظار المپیک با انتظار ایرانی ها مقارن شده است تا رقابت ها قوی ترین مرد خود را بشناسد و ایرانی ها شب های طلایی وزنه برداری را با یک طلای دیگر به اتمام برسانند. بهداد سلیمی قوی ترین مرد جهان و دارنده مدال طلای المپیک لندن در دسته فوق سنگین تا ماه ها پیش بدون هیچ نگرانی امید اول مدال طلای وزنه برداری ریو هم بود اما مصدومیت زانو تمام معادلات را برهم ریخت. او جراحی کرد، ماه ها با درد ساخت و تمریناتی سخت را پشت سر گذاشت و حالا آماده در المپیک است. 

برای خلق اولین 3 گانه تاریخ/ایرانی‌ها در انتظار درخشش بهدادسلیمی

بهداد هم مثل تمام مردم ایران روی طلا فوق سنگین حساب باز کرده است اما روز مسابقه تعیین کننده خواهد بود. در المپیکی که چندین رکورد بعد از سال ها جا به جا شد قطعا بهداد همچون بسیاری از دیگر وزنه برداران کار سختی خواهد داشت چرا که طلای فوق سنگین وزنه برداری چیزی شبیه به "حق" برای مردم ایران شده است و آن را متعلق به خودشان می دانند چرا که از المپیک آتن این نشان برگردن ایرانی ها آویخته می شد، البته با یک وقفه در پکن.

اتفاق ناخوشایند برای وزنه برداری ایران همین مصدومیت بود اما حالا که بهداد خبر از سلامتی‌اش داده است و در ریو یک بار دیگر همه به او امیدوارند باید به اخبار امیدوارکننده هم دلخوش بود. محرومیت دو ستاره روس که به دلیل حذف وزنه برداران این کشور از المپیک دیگر حریف بهداد نخواهند بود. البته نفر اول المپیک و قوی ترین مرد جهان دغدغه رقیب نخواهد داشت اما نبود وسلان آلبگف و الکسی لوچف قطعا خالی از لطف نیست.

با این حال لاشا تالاخادزه از گرجستان (قهرمان جهان در سال 2015) و مرت سیم از استونی(نایب قهرمان جهان در سال 2015) اصلی ترین رقبای بهداد در سنگین وزن خواهند بود تا رقابت اصلی بین این 3 باشد. دو طلا پی در پی کیانوش رستمی و سهراب مرادی، تماشاگران وزنه برداری را امیدوارتر از هر رشته دیگری پای مسابقه می نشاند و این امید است طلا بهداد اولین 3 گانه تاریخ وزنه برداری ایران در المپیک را رقم بزند.

بهداد سلیمی وزنه بردار فوق سنگین ایران از ساعت 2:30 بامداد فردا روی تخته خواهد رفت تا از مدال طلا المپیک لندن خود دفاع کند.

منبع: ورزش سه
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین