کد خبر: ۳۸۹۴۷۴
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۱

امام جمعه اصفهان: تریبون نماز جمعه جای افراط و تفریط نیست/ برخی به جای انتقاد فقط تخریب می‌کنند

محمدتقی رهبر می گوید تریبون نماز جمعه باید از افراط و تفریط به دور باشد و باعث تفرقه و اختلاف در جامعه نشود.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش نامه نیوز ،گویی انتقاد یا بهتر بگوییم توهین به مسئولین نظام از جمله شخص رئیس جمهور برای برخی از ائمه جمعه مدتی است که تبدیل به یک عادت شده است. انتقادی که جز تخریب و تفرقه میان مردم و مسئولین چیزی در بر ندارد. در همین راستا محمدتقی رهبر، عضو جامعه روحانیت مبارز و البته یک منتقد دولت با بیان ویژگی‌های شخصی یک رئیس جمهور، به توهین‌های اخیر علیه روحانی هم واکنش نشان داد.

محمدتقی رهبر، امام جمعه اصفهان در گفت‌وگو با نامه نیوز در خصوص ویژگی‌های بارز یک رئیس ‌جمهور گفت:فردی که به عنوان رئیس‌جمهور انتخاب می‌شود،به طور حتم باید فردی انقلابی، طرفدار مستضعفین و  اهل عمل باشد. او باید بتواند مشکلات توده مردم را درک و برای آن‌ها راه حل پیدا کند.

فراجناحی بودن رئیس جمهور

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه رئیس‌جمهور باید یک فرد فراجناحی باشد، تصریح کرد:وی باید از تندروی پرهیز کند و بتواند تمام مردم را در کنار خود داشته باشد و از همه مهمتر در چارچوب قانون و در راه ولایت فقیه قدم بگذارد.

باید دولت را حمایت کنیم

نماینده مردم اصفهان درمجلس هفتم وهشتم، با اشاره به اینکه رئیس‌جمهور باید دغدغه فرهنگی داشته باشد، ادامه داد: حسن روحانی مانند رئیس‌جمهور قبل و قبل‌تر آن هم دارای نقاط ضعف و قوت است. معتقدم باید دولت‌ها را حمایت کنیم و هرکجا هم اشکال و خطایی دیده شده نقد منصفانه انجام دهیم.

محمدتقی رهبر در واکنش به سخنانی که این روزها در تریبون‌های نماز جمعه گفته می‌شود، خاطرنشان کرد:معتقدم تریبون نماز جمعه باید از افراط و تفریط به دور باشد و باعث تفرقه و اختلاف در جامعه نشود.

وی ادامه داد: نقد باید منصفانه باشد و در عین حال شئونات رعایت شود. رئیس‌جمهور درکشور و جهان دارای یک جایگاه است و توهین  کردن اصلا در شان یک امام جمعه و به صلاح جامعه نیست.

انتقاد به جای تخریب و توهین

عضوجامعه روحانیت مبارز با اشاره به اینکه بنده هم یک منتقدم، گفت: همواره سعی کرده ام اگر انتقادی دارم به صورت منصفانه و با منطق بیان کنم، نه اینکه به تخریب و تضعیف طرف مقابل بپردازم. مقام معظم رهبری هم همواره اگر انتقادی داشته است به صورت عادلانه ومنطقی بیان می‌کنند تا اختلاف در جامعه ایجاد نشود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین