کد خبر: ۳۸۹۷۲۴
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۵
بخش عمده سامانه اس 300 به ایران ارسال شده است

نیازی به شکایت ایران از روسیه نیست

عضو هیئت رییسه کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: روسیه در حال اجرای مفاد قرارداد تحویل سامانه اس 300 است و دیگر ضرورتی برای ادامه فرآیند حقوقی شکایت وجود ندارد.
آفتاب‌‌نیوز :
محمدجواد جمالی با اشاره به موضوع پس گرفتن شکایت ایران از روسیه در خصوص تاخیر در تحویل سامانه اس 300 اظهار کرد: رویکرد جمهوری اسلامی در بحث روسیه، بیشتر تعامل و تفاهم است و قطعا روابط نظامی دو کشور به ویژه در اجرای قرارداد اس 300 و لغو شکایت مربوطه می تواند به بهبود و گسرتش تعاملات ایران و روسیه کمک کند.

وی افزود: جمهوری اسلامی پس از آنکه روسیه نتوانست سامانه پدافند هوایی اس 300 را به ایران تحویل دهد، اقدام به شکایت حقوقی از این کشور کرد، زیرا مدت زیادی از امضای قرارداد مذکور گذشته بود، به طوری که این قرارداد در سال 2005 به ارزش 800 میلیون دلار امضاء شد.

وی ادامه داد: ایران و روسیه در شرایط کنونی به دنبال تعمیق و تقویت روابط استراتژیک خود هستند، از این رو برای شکل گرفتن این روابط لازم است که برخی تفاهمات صورت گیرد، که لغو شکایت از مسکو در این راستا بوده است.

به گزارش میزان، عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی و با توجه به روابط استراتژیک ایران و روسیه، انصراف ایران از دریافت خسارت تأخیر از روسیه در مورد قرارداد تحویل اس 300، اقدامی با تدبیر و عقلانی است.

وی در پایان گفت: خوشبختانه در چند سال اخیر شاهد هستیم که همزمان با رفع تحریم ها، روسیه به خوبی در حال اجرای مفاد قرارداد تحویل سامانه اس 300 است و بر اساس گزارش ها بخش عمده ای ازاین سامانه دفاعی به کشور ارسال شده است، از این رو در این شرایط ضرورتی برای ادامه فرآیند حقوقی شکایت وجود ندارد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین