کد خبر: ۳۹۰۰۰۳
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۲

پرونده پول بلوکه شده ایران در فیفا به جریان در آمده / اینفانتینو حق را به ایران داد

عضو گروه مذاکره کننده با فیفا می‌گوید پس از جلسه با اینفانیتنو، راهکارهای جدیدی برای پرداخت پول بلوکه شده ایران در فیفا طرح شد و این پرونده به جریان در آمده است.
آفتاب‌‌نیوز :
عباس ترابیان در گفت‌وگو با ایسنا، درباره جلسه هفته گذشته گروه ایرانی از فدراسیون فوتبال با رییس فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) اظهار کرد: دو سه جلسه طولانی را در فیفا برگزار کردیم که خودمان هم فکر نمی‌کردیم کارمان اینقدر طول بکشد. ذهنیت ما این بود که در یک جلسه یک تا یک و نیم ساعته کارمان را انجام می‌دهیم اما جلسات ما به پنج ساعت انجامید. ما سه جلسه مختلف را در آنجا داشتیم.

او اضافه کرد: جلسه نخست ما با جیوانی اینفانتینو بود که در آن جلسه خانم فاطما سامبا دیوف سامورا، دبیرکل فیفا حضور داشتند. جلسه بعد هم با کارشناسان فیفا بود. از ایران هم من، مهدی تاج، حمیدرضا آصفی و مهدی عابدی سفیر سوییس در ایران هم در جلسات حاضر شدند. موارد مختلفی را در جلسات مطرح کردیم که پیش از این گفته شده است. جلسات ما به شدت جدی بود و هیچ صحبت تشریفاتی‌ یا تعارف در آن دیده نمی‌شد.

عضو گروه مذاکره کننده ایان با فیفا گفت: پس از جلسه، اینفانتینو حق را به ایران داد و گفت که شما باید از دریافت حق و حقوق‌تان برخوردار شوید. پس از این نیز تصمیم بر این شد که کمیته‌ای برای بررسی بهتر این موضوع و سرعت دادن به رفع مشکلات تشکیل شود که خانم دبیرکل هم در این کمیته حضور دارند.

ترابیان درباره جزییات تشکیل این کمیته گفت: از طرف ایران، آقای عابدی، به عنوان کسی که قرار است با بانک‌ها ارتباط بگیرد، در این کمیته حاضر است و من هم به او کمک خواهم کرد. از طرف فیفا هم دبیرکل و چند تن از اعضای بخش مالی و بانکی فیفا حضور دارند.

او خاطرنشان کرد: در گذشته این موضوع دنبال می‌شد اما در چند وقت اخیر متوقف شده بود. ما سه نامه مختلف هم برای فیفا فرستادیم اما پاسخ های کلیشه‌ای دریافت کردیم و پاسخ درستی به ما داده نشده بود. پس از این جلسات راهکارهای جدیدی جایگزین شد.

ترابیان درباره اینکه مشکل اصلی که مانع از پرداخت حق و حقوق ایران شده چیست، گفت: مشکل اصلی تحریم‌ها است و فشارهایی که که در گذشته وزارت خزانه‌داری آمریکا وارد کرده است اما در حال حاضر تحریم ها لغو شده و باید آن ها با ما همکاری کنند. حتی در این جلسه من نامه وزارت خزانه داری آمریکا را هم نشان دادم که در آن قید شده بود که سازمان ها و بانک‌ها می‌توانند با ایران همکاری کنند. هنوز برخی از بانک‌ها با ایران همکاری نمی‌کنند اما برخی از بانک‌ها هم هستند که این کار را انجام می‌دهند.

عضو گروه ایرانی افزود: این پول شامل دستمزد داوران، دستمزد باشگاه‌ها و تیم ملی می‌شود که تاج تاکید بسیاری بر پرداخت پول داوران داشت تا از این پول برای خود داوران استفاده کند.

به گزارش ایسنا، پول بلکوه شده ایران در فیفا در حدود 3 میلیون دلار است که معادل 10 میلیارد تومان می‌شود.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین