کد خبر: ۳۹۰۰۵۷
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۲

بیانیه ارتش سوریه درباره عملیات در حسکه / اعزام جنگنده‌های ائتلاف ضدداعش به شهر

فرماندهی ارتش سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد که اقدامات آسایش (شاخه نظامی پ.ک.ک) در شهر حسکه ارتش را وادار به واکنش و هدف قرار دادن منابع تیراندازی کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
 فرماندهی کل ارتش سوریه در بیانیه‌ خود آورده است که اخیرا شاخه نظامی حزب کارگران کردستان ترکیه،‌ آسایش، دست به اقدامات تحریک‌آمیز در شهر حسکه نظیر حمله به موسسات دولتی، قاچاق نفت، تعطیلی امتحانات مدارس، ربودن شهروندان و اشاعه آشوب و بی‌ثباتی زده است.

در این بیانیه آمده است که این اقدامات کم کم خطرناک شده به طوریکه شهر تحت محاصره آنها قرار گرفت و آنها مواضع ارتش سوریه را هدف حملات توپخانه‌ای قرار دادند و این مساله موجب افزایش کشته‌های غیرنظامیان و ارتش سوریه شد.

در این بیانیه آمده است که به رغم تمامی تلاش‌ها برای خاموش کردن شدت بحران و بازگرداندن آرامش به شهر، آسایش هیچ پاسخی نداد و به جنایت‌های خود ادامه داد و این مساله منجر به پاسخ ارتش سوریه شد.

در این بیانیه عنوان شده است که فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح تصریح می‌کند که پاسخ به تجاوزات مکرر آسایش علیه شهروندان و ارتش سوریه هیچ ارتباطی به هیچ گروهی ندارد و ارتش سوریه تصمیم به مبارزه با این تجاوزات از سوی هر گروه و جناحی دارد و تمام تلاش خود را برای ممانعت از انفجار اوضاع می‌کند تا حاکمیت و وحدت سوریه حفظ شود.

این در حالی است که وزارت دفاع آمریکا روز جمعه اعلام کرد که نیروهای ائتلاف جنگنده‌های خود را برای حمایت از مشاوران نظامی فعال خود که با کردهای سوریه همکاری دارند به حسکه فرستاده‌اند. این در پی بمباران مواضع کردها توسط جنگنده‌های سوری بود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)،این اقدام ائتلاف ضد داعش در حالی است که جنگنده‌های سوری قبل از رسیدن آنها منطقه را ترک کرده بودند.

جف دیویس، سخنگوی پنتاگون گفت: اعزام جنگنده‌ها برای حمایت از نیروهای ائتلاف است. ما سلامت آنها را تضمین خواهیم کرد و در قبال  هرگونه حوادثی از این دست بسیار با دقت عمل خواهیم کرد و آن را تحت نظر خواهیم گرفت. ما حق ثابت دفاع از خود را داریم. این در حالی است که جنگنده‌های سوری بار دیگر روز جمعه به حسکه بازگشتند.

دیویس گفت:‌ این اقدامی غیرعادی است و ما تاکنون از سوی ارتش سوریه مشاهده نکرده بودی.

این سخنگو افزود:‌هیچ کس زخمی نشده و نیروهای آمریکایی به مکانی خارج از منطقه منتقل شده‌اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین