کد خبر: ۳۹۰۱۰۲
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۲
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح:

امکان گسترش همکاری نظامی ایران و روسیه/اس‌300 تحویل ایران شد/تکذیب دریافت اس‌400/پایگاه هوایی به روس‌ها قرار ندادیم

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به روند تحلیل سامانه اس 300 روسی به ایران اظهار کرد:‌ بخش عمده‌ی این سامانه به داخل منتقل شده و بخش دیگر نیز در حال بارگیری و انتقال است و تا یک ماه آتی این سامانه به طور کامل وارد کشور می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز :
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به روند تحویل سامانه اس 300 روسی به ایران اظهار کرد:‌ بخش عمده‌ی این سامانه به داخل منتقل شده و بخش دیگر نیز در حال بارگیری و انتقال است و تا یک ماه آتی این سامانه به طور کامل وارد کشور می‌شود.

به گزارش آفتاب‌نیوز، سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح صبح امروز در نشست خبری که به مناسبت فرا رسیدن سالروز صنعت دفاعی برگزار شد ، در پاسخ به پرسش ایسنا مبنی بر زمان تکمیل انتقال سامانه اس 300  و منطقه استقرار این سامانه اظهار کرد: بخش عمده اس 300 به ایران وارد شده و بخش دیگر در حال بارگیری و انتقال است و ظرف یک ماه آتی این سامانه به طور کامل به داخل کشور وارد می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه پرسنل نظامی کشور آموزش‌های لازم جهت نگهداری و به کارگیری از این سامانه را دیده‌اند، گفت: درباره محل استقرار این سامانه متناسب با تهدیداتی که علیه نقاط حساس کشور مطرح می‌شود تصمیم‌گیری خواهد شد.

دهقان همچنین در رابطه با پرونده شکایت ایران از روسیه درباره عدم تحویل سامانه اس 300 خاطر نشان کرد: به طور طبیعی و در چارچوب کلی مورد توافق دو کشور ایران و روسیه نظر طرفین بر این شد زمانی که روس ها قرار داد را به طور کامل اجرا کردند، ایران نیز به طور کامل شکایت خود را پس بگیرد. ما نیز با تحویل این سامانه توسط روس‌ها، شکایت خود را پس گرفته‌ایم اما در عین حال این حق را برای خود قائل هستیم که چنان چه در ادامه قرارداد مشکلی پیش آید شکایت خود را  پیگیری کنیم.

وزیر دفاع در ادامه در پاسخ به پرسشی درباره استقرار سامانه اس 400 توسط روسیه درغرب کشور ، با تاکید براینکه انتقال سامانه اس 400 به داخل کشور صحت ندارد اظهار کرد: زمانی که ما به دنبال پیگری قرارداد اس 300 بودیم، روس‌ها پیشنهاد تحویل سامانه اس 400 همچون یک سیستم دیگر پدافندی به ایران را مطرح کردند و بر پیشنهاد خود اصرار داشتند اما ما  بر لزوم دریافت اس 300 تاکید کردیم و حاضر نشدیم بحث دیگری را در برابر پیشنهاد طرف روس قبول کنیم. ما هیچگاه بحث اس 400 را مطرح نکردیم و بنایی برای پیگری آن نداریم.

وی در پاسخ به پرسش دیگری درباره سطح همکاری ایران و روسیه با تاکید براینکه همکاری ایران و روسیه در دوره جدید، همکاری در سطح راهبردی است، اظهار کرد: طی دو و نیم سال گذشته من حداقل 5 ملاقات با وزیر دفاع روسیه داشته‌ام و در این ملاقات ها علاوه بر امضای سند همکاری دفاعی بحث‌های جدی نیز درباره سوریه داشته‌ایم. امروز همکاری ما با روس‌ها جهت مبارزه با  بی‌ثباتی و ناامنیتی در منطقه و دسترسی به صلح و امنیت در سطح منطقه وریشه‌کن کردن ترور و ترویسم در منطقه‌، یک همکاری راهبردی است به طور طبیعی نیز همکاری های خودرا به طور جدی و تا زمان دستیابی به اهداف مورد نظر انجام می‌دهیم.

دهقان با اشاره به حضور هواپیماهای جنگنده روسی در همدان و استفاده روس‌ها از امکانات پایگاه هوایی همدان گفت: آنچه که امروز در پذیرش هواپیماهای روسی در همدان انجام می‌شود در راستای همکاری های متقابل ایران و روسیه جهت مورد هدف قرار دادن تجهیزات و تجمعات در جریان های تروریستی است و این موضوع نیز بنا بر درخواست سوریه انجام می‌شود.

وزیر دفاع همچنین با بیان اینکه اوج همکاری های دفاعی ایران و روسیه و سوریه در اجلاس سه جانبه ای که میان وزرای دفاع سه کشور در تهران انجام شد برنامه‌ریزی گردید، خاطر نشان کرد : امیدواریم در کوتاه‌ترین زمان به نقطه نهایی هدف که چیزی جز از بین بردن توانمندی‌ها و ریشه‌کن کردن توان تروریستی نیست دست یابیم.

وی همچنین از برگزاری دومین اجلاس سه جانبه وزرای دفاع ایران و سوریه و روسیه در مسکو خبر داد .

به گزارش ایسنا، سردار دهقان در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا در راستای همکاری های استراتژیک با روسیه امکان گسترش این همکاری ها به پایگاه های نظامی دیگر در داخل کشور وجود دارد؟ با تاکید بر اینکه ایران به هیچ عنوان پایگاه هوایی در اختیار روس‌ها قرار نداده است اظهار کرد: فعلا استفاده از پایگاه های دیگر در برنامه نیست اما اگر شرایط عملیاتی اقتضا کند بررسی و تصمیم گیریهای لازم انجام خواهد شد.

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا استفاده روسیه از پایگاه همدان برای مدت مشخصی انجام می شود؟ تاکید کرد که تا هر زمان که لازم باشد این اتفاق می‌افتد.

وزیر دفاع در ادامه در پاسخ به پرسشی دیگر مبنی بر این که آیا بر اساس گفته برخی ، روسیه صرفا جهت سوخت‌گیری هواپیماهای جنگی خود از فرودگاه همدان استفاده می‌کند؟ خاطر نشان کرد: ممکن است براساس نیاز برخی از تعمیرات جزیی و حتی تسلیح هواپیماها نیز انجام شود.این هواپیماها از فرودگاه همدان نشست و برخاست می‌کنند اما به این معنی که پایگاه هوایی داشته باشند مستقر نیستند.



بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۸
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
0
5
خداوکیلی یکی به من بگه چرا روسیه خوب و آمریکا بده؟؟؟!!!!
یعنی روسیه تا حالا به ما اسیب نزده؟؟؟!
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
1
5
به مجلس ربطی ندارد!!!!!
ناشناس
|
United States of America
|
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
0
3
رفت و آمد هواپیماهای نظامی روسی به ایران نه هفته گذشته، بلکه از حدود یک سال پیش آغاز شده است.
ناشناس
|
United States of America
|
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
0
5
روسیه هیچوقت به تمامیت ارضی ایران احترام نذاشته، نه در مساله حق ایران از دریای خزر، و نه در گذشته که باعث تجزیه بخش هایی مهم از ایران شد
ناشناس
|
United States of America
|
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
0
4
تصمیم روسیه برای جابه‌جایی مرکز ثقل نظامی خود در جنگ داخلی سوریه نه صرفاً دفاع از دولت سوریه است بلکه ناشی از مخاطراتی است که از بابت گسترش ناتو به مرزهای روسیه می‌بیند. در این راستا مسکو مصمم شده برای ممانعت ناتو از نزدیک شدن به مرزهای روسیه جنگ را به فراتر از مرزهای روسیه از جمله در سوریه منتقل کند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
0
4
بزرگترين دشمن ايران روسيه بوده و خواهد بود ! هميشه هم از پشت به همه متحدانش خنجر زده ! .......
یاسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۱
1
1
نظرات بعضی از دو ستان درحد .......چی بگم
غیاثی
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۱
0
0
سرگی چِمزوف، رئیس شرکت روسی تولیدکننده سامانه دفاعی اس ۳۰۰ اعلام کرد که کار تحویل این سیستم موشکی به ایران در سال آینده میلادی به پایان خواهد رسید.

به گزارش خبرگزاری اینترفکس، آقای چمزوف پیش از این گفته بود که روسیه چهار واحد از سامانه موشکی اس ۳۰۰ را تا پایان سال جاری میلادی به ایران تحویل خواهد داد !!!.بدون شرح..95/5/27امان از روسهای دروغگو ....

ای
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین