کد خبر: ۳۹۰۲۶۰
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۱
در دیدار رئیس مجلس عراق

روحانی: برخی کشورهای منطقه راه غلطی را دنبال می‌کنند

رئیس‌جمهور با ابراز خرسندی از پیروزی‌های اخیر ارتش و مردم عراق در مبارزه با تروریسم گفت: ایران همانطور که تاکنون در کنار ملت و دولت عراق بوده، تا پایان نیز در مبارزه با تروریسم در کنار آنها باقی خواهد ماند.
آفتاب‌‌نیوز :
حسن روحانی عصر شنبه در دیدار "سلیم الجبوری" رییس مجلس عراق اظهارداشت: جمهوری اسلامی ایران همانطور که تاکنون در کنار ملت و دولت عراق بوده، تا پایان نیز در مبارزه با تروریسم، در کنار آنها باقی خواهد ماند.

رییس جمهوری توسعه همکاری های دو کشور بویژه در حوزه  اقتصادی را حائز اهمیت برشمرد و افزود: دوره پسابرجام فرصت مناسبی را برای توسعه همکاری های دو کشور در همه عرصه ها از جمله اقتصادی هموار کرده که باید از این فرصت بهره گرفت و مجالس می توانند این روابط را تسهیل کنند.

روحانی در ادامه، پارلمان عراق را نماد اتحاد و برادری همه اقوام و مذاهب این کشور برشمرد و گفت: پارلمان عراق با اتحاد و نقش آفرینی یکپارچه در عرصه مبارزه با تروریسم، می تواند وحدت ملی عراق را تقویت و تضمین کند.

رییس جمهوری در ادامه ، تروریسم را معضلی برای همه منطقه و جهان برشمرد و اظهارداشت: متاسفانه برخی کشورهای منطقه تحت تاثیر عوامل مختلف از جمله صهیونیست‌ها ، راه غلطی را دنبال می کنند و این درحالی است که ملت‌ها خواستار آن هستند که همه این کشورها در کنار هم برای توسعه و آبادانی منطقه بکوشند.

روحانی در این دیدار همچنین تقویت رایزنی و همفکری دو کشور برای صلح و ثبات در منطقه را ضروری خواند.

"سلیم الجبوری" رییس مجلس عراق نیز در این دیدار توسعه و تعمیق همکاری های اقتصادی میان دو کشور را خواسته دو ملت و ضروری خواند و گفت: باید با جستجوی راههای جدید برای تقویت همکاریها ، افق های نوینی را در همکاری های مشترک بگشاییم.

وی تاکید کرد که توسعه همکاریهای اقتصادی، همسو با منافع مشترک دو کشور و منطقه است و پارلمان عراق از توسعه روند همکاریهای مشترک،  پشتیبانی می کند.

الجبوری در ادامه به معضل تروریسم در کشورش اشاره کرد و اظهارداشت: جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با تروریسم پیوسته در کنار ملت و دولت عراق بوده و در این مبارزه ، مهمترین نقش را ایفا کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، رییس مجلس عراق با ارائه گزارشی از پیروزی های اخیر کشورش در مبارزه با تروریسم ، گفت: بی تردید این پیروزی ها در سایه وحدت و اتحاد همه مردم عراق اعم از نیروهای ارتش ، نیروهای مردمی قبایل و اقوام عراقی حاصل آمد.

وی عبور از مشکلات منطقه را در گرو همکاری و اتحاد همه کشورهای منطقه برشمرد و گفت: ایران و عراق باید با تقویت همکاری های خود نه تنها برای ایجاد صلح و امنیت در عراق بلکه برای تقویت ثبات در منطقه تلاش کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین