کد خبر: ۳۹۰۵۸۵
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۲:۱۴

بروجردی: استفاده روسیه از پایگاه همدان مدتی است که انجام می‌شود اما اخیرا علنی شده است

به گفته رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، استفاده از حریم هوایی و پایگاه نوژه مدتی است که انجام می‌شود اما اخیرا علنی شده است.
آفتاب‌‌نیوز : رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه استفاده از پایگاه هوایی نوژه همدان برای عبور هواپیماهای روسی و سوخت‌گیری، مغایرتی با اصل 146 قانون اساسی ندارد، گفت: استفاده از حریم هوایی با هدف مبارزه با پدیده شوم تروریسم و گروهک تروریستی داعش براساس همکاری چهارجانبه‌ای انجام می‌شود.
 
علا الدین بروجردی در گفت‌وگو با ایسنا در مورد استفاده روسیه از پایگاه هوایی نوژه همدان و مغایرت آن با اصل 146 قانون اساسی گفت: اصل 146 استقرار هرگونه پایگاه نظامی در کشور حتی برای استفاده صلح آمیز را ممنوع کرده است؛ حال اینکه استفاده از پایگاه هوایی نوژه برای عبور هواپیما و سوخت‌گیری است و این موضوع با اصل 146 مغایرتی ندارد.
 
وی توضیح داد: اصل 146 استقرار و دادن پایگاه به بیگانگان را ممنوع کرده که در اینجا بحثی برای دادن پایگاه و استقرار مطرح نیست؛ بلکه موضوع در حد سوخت‌دادن آن هم در چارچوب همکاری‌های چهار جانبه جمهوری اسلامی ایران، عراق، روسیه و سوریه است؛ توافقی که مبتنی بر منافع و امنیت جمهوری اسلامی است.
 
بروجردی ادامه داد: در واقع روسیه از حریم هوایی ایران برای مبارزه با تروریسم در سوریه و عراق استفاده می‌کند؛ به این دلیل که در یک سال گذشته همکاری چهارجانبه بین چهار کشور منعقد شد، به همین دلیل ما اتاق مشورت مشترکی در دمشق و بغداد داریم و در این چارچوب توافقات متعددی اجرا شده که یکی از این‌ها استفاده از حریم هوایی پایگاه نوژه است.
 
به گفته رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، استفاده از حریم هوایی و پایگاه نوژه مدتی است که انجام می‌شود اما اخیرا علنی شده است.
 
وی در پاسخ به انتقادات برخی در مورد استفاده روسیه از پایگاه نوژه همدان و وجود این تضمین که درصورت لزوم روسیه نیز حریم هوایی‌لش را در اختیار ایران قرار دهد، گفت: استفاده از پایگاه و حریم هوایی در چارچوب توافق چهار جانبه است و این اقدامات صورت می‌گیرد، ما طبیعتا آن طرف روسیه کاری نداریم که بخواهیم بجنگیم. این توافق چهار جانبه است و بر اساس آن روسیه با سرمایه گذاری انجام شده نیرو و هواپیما و هلیکوپتر از دست داده است.
 
بروجردی ادامه داد: روسیه عملا این سرمایه گذاری را برای مبارزه با پدیده شوم تروریسم انجام داده است؛ مبارزه‌ای که برای ما، عراق و سوریه نیز از اهمیت بسیاری قائل است. این اشتراک منافعی است که پایه آن امنیت ملی این چهار کشور است و به نظر می‌رسد هیچگونه تعارضی ندارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۵
بهمن
|
Germany
|
۰۴:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۱
1
0
غذر بدتر از گناه!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۱
0
1
این موضوع نباید افشا می شد چون نه به مجلس ربط دارد و نه به مردم ایران. والسلام
ایرانی
|
Germany
|
۰۸:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۱
0
0
برای مبارزه با تروریسم نیست برادر عزیز اینها دلشان بحال هیچ مسلمانی نسوخته دنبال حفظ منافع شان هستند وگرنه داعش در عراق هم حضور دارد چرا آنجا را بمباران نمی کند چرا تروریسم درلیبی بمباران نمی شود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۱
1
0
مگر ملت ایران غریبه هستند که مخفیانه این کارهاانجام میشود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۱
1
0
جای تاسف است نه افتخار . دانشمند!
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین