کد خبر: ۳۹۱۵۶۲
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۱

کوهنوردان از ۸ کشور جهان برای صعود به قله سبلان وارد مشگین‌شهر شدند

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان مشگین‌شهر گفت: ۲۰ نفر از کوهنوردان و یخنوردان جهان از کشورهای مختلف با ۹۰ نفر از اعضای تیم ملی نوجوانان و جوانان هیمالیا نوردی ایران به قله سبلان صعود می‌کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
 شمس‌الدین تبریزچی در جریان بازدید کوهنوردان خارجی و داخلی از پل معلق مشگین‌شهر اظهار داشت: کمپ کوهنوردی و یخنوردی جوانان جهان با همراهی بیش از 90 نفر از اعضای تیم ملی نوجوانان و جوانان هیمالیا نوردی ایران و بیش از 20 نفر از ورزشکاران بین‌المللی یخنوردی از کشورهای ایسلند، آفریقای جنوبی، آذربایجان، انگلیس، هند، ترکیه و افغانستان به میزبانی طولانی‌ترین پل معلق خاورمیانه ظهر امروز وارد مشگین‌شهر شدند.

وی با اشاره به اینکه این کمپ کوهنوردی از 4 شهریور ماه لغایت 8 شریور ماه ادامه دارد، افزود: این صعود با حضور ورزشکاران داخلی و خارجی زیر نظر فدراسیون کوهنوردی جمهوری اسلامی ایران آموزش‌ها و تمرینات لازم را به مدت 3 روز در یخچال بزرگ کوه سبلان توسط مربیان مجرب فدراسیون می‌بینند و پس از گزراندن دوره آموزشی به قله 4 هزار 811 متری کوه زیبای سبلان به عنوان دومین کوه مرتفع کشور از یخچال شمالی آغاز می‌شود صعود می‌کنند.

رئیس اداره ورزش و جوانان مشگین‌شهر با بیان اینکه اقامت کوهنوردان بین‌المللی در پل معلق مشگین‌شهر است، افزود: برنامه‌های تفریحی برای کوهنوردان از جمله شنا در آبگرم شابیل در مسیر برگشت از فتح قله سبلان و استفاده از زیبایی‌های منحصربه فرد پل معلق و دره خیاوچایی و نیز برگزاری مراسم اختتامیه با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در محوطه پل معلق خواهد بود.

به گزارش تسنیم، تبریرچی اظهار کرد: ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های کوه سبلان در جهان منحصربه فرد است و به دلیل شباهت یخچال‌های کوه سبلان به کوه هیمالیا، این کوه بهترین محل برای تمرین و آموزش کوهنوردان حرفه‌ای است که قصد صعود به قله هیمالیا را دارند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین