کد خبر: ۳۹۲۰۹۱
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۴

دلایل بی‌میلی زوج‌های جوان برای فرزندآوری چیست؟

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: در سال های اخیر، بی میلی زوج های جوان نسبت به فرزند آوری افزایش یافته است که تشدید این امر دلایل متعددی دارد.
آفتاب‌‌نیوز : علی رستمیان نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامیاظهار داشت: بی میلی زوج های جوان نسبت به فرزند آوری، در سال های اخیر افزایش یافته است که تشدید این امر به دلیل شرایط نامطلوب اقتصاد کشور، بیکاری، عدم امنیت شغلی، نبود بیمه و عدم حمایت جدی دستگاه های حاکمیتی از جوانان محسوب می شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، وی تصریح کرد: عدم افزایش مرخصی زایمان، افزایش سن ازدواج و ضرورت فرهنگ سازی و آگاهی مردم از فرزند آوری با قبول کمترین هزینه و امکانات از دیگر دلایل کاهش نرخ رشد جمعیت کشور هستند.

رستمیان ادامه داد: تا زمانی که کشور شرایط و بسترهای لازم را برای جوانان در خصوص حمایت از این قشر فراهم نکند هیچگاه نمی توان انتظار افزایش نرخ رشد جمعیت را داشت

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: اگر دستگاه های اجرایی به درستی خواستار رفع این معضل هستند در ابتدا باید برنامه های حمایتی این بخش را در برنامه ششم توسعه مشخص و شفاف کنند به طور مثال چگونگی ایجاد اشتغال و فراهم سازی زیر ساخت های اساسی و تاثیر گذار باید به گونه ای مهیا شود که دیگر هیچ زوج جوانی نگران موارد مذکور نباشد و بدون دغدغه و اضطراب به فرزندآوری روی آورند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۶
شعبون بامخ
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
0
5
زوجها نميدونند تا چند سال ديگه زوجند و فرد نميشن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
دقيقا افرين جواب همينه..
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
0
3
من هیات علمی دانشگاه آزادم (دکتری- استادیار) و همسرم کارمند اداره آب(ارشد) خیال همه هم جمع که هر دو نفر دانشگاه دولتی و روزانه درس خواندیم. از سال 84 آشنا بودیم و نهایتا در سال 90 ازدواج کردیم. کمی پس انداز داریم. یک آپارتمان 80 متری رهن کرده ایم که یک اتاق خوابش پر شده از کتاب و کامپیوتر و میز تحریر! یک پراید هاچ بک و یک 206 داریم( به دلیل بدمسیر بودن محل کارمان ناچاریم دو اتومبیل داشته باشیم) ، هر دو نفر 35 سال سن داریم و چون دانشگاه آزاد وضع بدی دارد ممکن است شغلم را از دست بدهم... بچه دار شویم که چه؟ تازه وضع ما از بسیاری از همسالانمان بهتر است و حداقل با همسر و خانواده مشکلی نداریم و سقفی بالاس سر و شکمی سیر داریم! بچه را کجای دلم بگذارم وقتی 5 سال است مسافرت نرفته ایم؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
0
0
من خانمی هستم با 10سال سابقه کار حرفه ای.اما چون جای خصوصی کار میکنم باردار شدنم منجر به اخراجیم شد که با گریه و آه ناله 2ساله که سپری میکنم.بنظرتون خاطره ای خوب برای اطرافیانم برجا گذاشته که چه خودم و چه اطرافیانم بچه بیارن؟؟؟؟؟؟
افسانه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۰
0
1
واقعا حیف عمرمون نیست که بخواهیم پای بچه تلف کنیم
افسانه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۰
0
1
واقعا حیف عمرمون نیست که بخواهیم پای بچه تلف کنیم بعد هم که بزرگ شد احترامت رو نداره . بچه های این دوره باعث رنج پدر و مادرشون هستند والا
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین