کد خبر: ۳۹۲۶۶۹
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۸
در دستور کار سازمان میراث فرهنگی قرار گرفت:

جنگل های ارسباران و روستای کندوان تا پایان سال 2017 ثبت جهانی می‌شوند

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی گفت: مباحث و گفتگوهای مطرح شده در نخستین اجلاس وزرای گردشگری، نشان از اهمیت و آشنایی جهان به آثار ثبت جهانی دارد و از این رو پرونده ثبت جهانی جنگل های ارسباران و روستای کندوان تا پایان سال 2017 و همچنین ساماندهی و کف سازی بازار تبریز در دستور کار قرار دارد.
آفتاب‌‌نیوز : مرتضی آبدار در حاشیه نخستین نشست وزرای گردشگری مجمع گفتگوی همکاری آسیایی که در تبریز برگزار می شود، یادآور شد: حضور 22 نفر از وزاری گردشگری در تبریز قطع به یقین باعث معرفی بیشتر تبریز بوده و گام بزرگی در ارتقای جایگاه تبریز و توسعه گردشگری کشورمان باشد.

به گزارش خبرآنلاین،آبدار ادامه داد: مدیریت استانی و مدیریت شهری بیشترین همکاری را در اجرای این نشست داشته اند و این همکاری نشان می دهد که همه دستگاه ها عزم خود را برای ارتقای جایگاه تبریز به ویژه در حوزه گردشگری جزم کرده اند.

وی همچنین گفت: تا به حال تبریز میزبان چنین اجلاسی در سطح آسیایی نبوده است و امیدواریم این گام نخستین فتح بابی برای حضور بیشتر تبریز در عرصه های بین المللی باشد.
مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی با اشاره به صدور بیانیه تبریز یادآور شد: صدور بیانیه تبریز مهم ترین دستاورد این نشست خواهد بود و این بیانیه از دیدگاه مدیریت استانی پیش زمینه تبریز 2018 خواهد بود.

مرتضی آبدار یادآور شد: گسترش روابط بین الملل می تواند باعث گسترش و تحکیم روابط و مناسبات فرهنگی، سیاسی و صنعتی شود و از این رو باید نگاه ویژه ای به برگزاری این نشست داشته باشیم.

وی با تاکید بر اهمیت آثار ثبت جهانی برای کارشناسان و وزرای گردشگری، خاطرنشان کرد: خوشبختانه استان آذربایجان شرقی تعداد قابل توجهی از آثار ثبت جهانی کشور را به خود اختصاص داده است و از این رو بسیاری از وزیران و کارشناسان نگاه ویژه ای به تبریز و آذربایجان شرقی دارند، بازار تبریز توانسته توجه بسیاری از آن ها را به خود جلب کند و ما شاهد بودیم که آشنایی قبل از حضور در تبریز با بازار آشنایی داشته اند.

مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی همچنین گفت: مجمع گفتگوی همکاری آسیایی موسوم به ACD مهم ترین مجمع در سطح کشورهای آسیایی است و حضور دبیر کل این مجمع و استقبال قابل توجه کشورهای آسیایی باعث می شود که تبریز بیشتر شناخته شده و باعث توسعه صنعت گردشگری می شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین