کد خبر: ۳۹۳۷۹۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۲

ترس آل سعود از احیای راه شهدای منا از علل ممانعت از سفر حجاج ایرانی است

استاندار گلستان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای فاجعه غمبار منا، پیگیری عامل اصلی این جنایت غیر انسانی از سوی مسئولان و بازماندگان را مهمترین پیام شهدای والامقام منا دانست و بر حفظ و تداوم راه این شهدا تاکید کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش ایسنا، دکتر حسن صادقلو در مراسم نخستین سالگرد شهدای منا در گنبدکاووس که در مصلی نمازجمعه اهل سنت این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: مردم و خانواده های شهدای منا باید کسانی را که عامل اصلی این جنایت هستند بشناسند.


وی با بیان اینکه مسوولیت این حادثه غمبار بر گردن آل سعود است، خاطرنشان کرد: اگر کسی غیر از این فکر کند، بسیار کج اندیشی است.

صادقلو خاطرنشان کرد: امروز رژیم آل سعود نه تنها به سرنوشت اسلام و مسلمانان ذره ای فکر نمی کند بلکه با کمال بی شرمی، ارتباط رسمی خود را با رژیم صهیونیستی به عنوان دشمن اسلام ومسلمین علنی کرده است.

وی با اشاره به مقام و جایگاه شهیدان از جمله شهدای منا نزد خداوند، تصریح کرد: امروز این شهیدان عزیز زنده و ناظر بر رفتار و اعمال ما هستند و زمینه جوشش و خروش علیه باطل را فراهم می کنند.


استاندار گلستان همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره فرماندار فقید بندرترکمن - مرحومه مرجان نازقلیچی - که در فاجعه منا به درجه رفیع شهادت نایل آمد، گفت: این شهیده محترمه، دارای شخصیت ممتاز اخلاقی، با برنامه، پیگیر و خادم اسلام و مردم بود و از این حیث برای مردم منطقه و استان گلستان مایه فخر و افتخار در سطح ملی محسوب می شود.

وی با گرامیداشت مجدد یاد و خاطره شهدای منا و تاکید برضرورت حفظ و ادامه راه آنان، از انجام برخی اقدامات و پیگیری ها توسط نظام و دولت خبر داد و گفت: قرار دادن شهدای منا در ردیف خانواده معظم شاهد توسط رهبری معظم نظام و پیگیری حقوق آنان در مجامع بین المللی، معافیت سربازی و بیمه خانواده شهدا توسط دولت از مهمترین اقدامات درحال انجام است.

صادقلو یکی از دلایل ممانعت و کارشکنی آل سعود از حضور حجاج ایرانی در حج امسال را ترس آنان از احیای راه شهدای منا دانست.


در این مراسم معنوی که با قرائت قرآن همراه بود، امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس نیز در سخنانی با تشریح ابعاد فاجعه منا، بی کفایتی آل سعود را در بروز فاجعه منا و گسترش ابعاد آن بسیار موثر دانست.

آخوند عبدالکریم جاور با اشاره به موضعگیری قاطع رهبر معظم انقلاب در زمان بروز حادثه مبنی بر حفظ حرمت پیکرهای مطهر شهدای منا، این موضع گیری را در بازگشت پیکرهای این شهدا به کشور بسیار تاثیرگذار دانست.

وی با بیان اینکه شهدای منا پاک و مطهر به لقاالله پیوستند به خانواده ها و بازماندگان آنها توصیه کرد که با حفظ معنویات در تداوم راه آنان بکوشند.

در آیین بزرگداشت شهدای منا در گنبدکاووس، نماینده ولی فقیه در گلستان، برخی مدیران کل استان، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، ائمه جمعه، علما و روحانیون شیعه و اهل سنت، فرماندار ویژه و نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی، مسوولان و جمع کثیری از اقشار مختلف مردم این شهرستان به همراه خانواده های شهدای منا حضور داشتند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Germany
|
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
0
0
ممانعت يعني چي؟ چهار صد و خورده اي از هموطنان مارو زير پايشان له كردند، كشتند پير و جوان اين خام را بي سلاح و بي دفاع، جنايت كردند، توهين كردند، كار شنكني كردند، مگر قرار است برويم كه راه نميدهند؟ مگر طلب كرديم كه رد كنند؟ مگر جان هموطنانمان را از سر راه آورده ايم كه بفرستيم؟
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین