کد خبر: ۳۹۳۸۱۰
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۰

واکنش رئیس فراکسیون ورزش به حضور برخی ورزشکاران ایرانی در تیم‌های ملی کشورهای دیگر

رئیس فراکسیون ورزش مجلس با بیان اینکه دولت در برنامه ششم هیچ ماده‌ای را در خصوص ورزش پیش بینی نکرده از پیشنهادات مجلس برای بهبود وضعیت اعتباری ورزش کشور خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
محمدرضا تابش با اشاره به دیدار امروز(یک شنبه) مدال آوران المپیک با رئیس مجلس گفت: پس از کسب پیروزی و افتخارآفرینی قهرمانان ورزشی کشور در بازی‌های المپیک فراکسیون ورزش پیشنهاد کرد که یکی از جلسات علنی به تقدیر از مدال آوران وقهرمانان المپیک اختصاص یابد، اما با توجه به تعطیلی سه هفته‌ای مجلس، هیات رئیسه و ریاست مجلس مصلحت دانستند که این مراسم در تعطیلات مجلس هر چه زودتر انجام شود تا نشان دهد که مجلس همواره حامی و پشتیبان مجلس است.

وی افزود:‌ در جلسه امروز 8 قهرمان مدال آور  المپیک، وزیر ورزش، دبیر کمیته ملی المپیک و 3 داور برجسته فوتبال، روسای فدراسیونهای دلاور و کادر فنی  و همچنین برخی از اعضای فراکسیون ورزش حضور داشتند . ما هم از حمایت رئیس مجلس نسبت به اصحاب ورزش و قهرمانان تشکر می‌کنیم که هم قبل از اعزام تیم‌های ورزشی به اردوی آمادگی آنها سر زدند که به اذعان خودشان برایشان امید بخش بود و هم این که در هفته تعطیلات مجلس این قدردانی را از مدال آوران به عمل اوردند.

توصیه رییس مجلس برای گنجاندن چند ماده تاثیر گذار ورزشی در برنامه ششم

این نماینده مجلس با اشاره به اعلام حمایت رئیس مجلس از اصحاب ورزش و قهرمانان یاد آور شد: آقای لاریجانی گفتند که باید چند ماده تاثیر گذار در حوزه ورزش در متن برنامه ششم گنجانده شود که انشاء الله با تمهید مقدماتی صورت گرفته این کار انجام می‌شود و ما امیدواریم قاطبه نمایندگان و مجلس نیز این توجه را داشته باشند.

کشورهای حوزه‌ی خلیج فارس دهها برابر ما بودجه صرف ورزش کردند

تابش با تاکید بر ضرورت حمایت همه جانبه از ورزش کشور ، ادامه داد: وضعیت اعتبارات ما در حوزه‌ی ورزش با برخی از کشورهای همسایه که در المپیک تنها یک مدال به دست آوردند قابل مقایسه نیست. 

برخی از کشورهای حوزه‌ی خلیج فارس دهها برابر ما بودجه صرف ورزش کردند اما در المپیک توفیقی نداشتند و این نشانگر تعصب و غیرت جوانان ما است که با کمترین بودجه بهترین دستاورد را داشتند. البته بضاعت ورزش کشور ما بیش از این است و باید زیر ساخت توسعه‌ی ورزش مهیا شود و بودجه کافی هم وجود داشته باشد و همین این که آموزش‌ها از پشتوانه علمی بالاتری برخوردار باشد.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان این که کل اعتبار جاری و عمرانی ورزش در سال 95 ، هزار و 80 میلیارد تومان بوده یادآور شد: ما 40 فدراسیون ورزشی داریم که کل اعتبار آنها صد میلیون تومان است و باید با این رقم قهرمانان مختلفی که تربیت کنند و رشته‌های مختلفی را پوشش دهند این در حالی است که 3 و نیم میلیون نفر ورزشکار در ورزش قهرمانی فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به وجود 4 هزا رو 200 پروژه‌ی نیمه تمام ورزشی  در کشور گفت: فقط مبلغ 3 هزار و 500 میلیارد تومان باید به معارضین یعنی کسانی که ادعا دارند ملک آنها تصرف شده پرداخت شود. در واقع پروژه‌های عمرانی حوزه ورزش به ده هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد تا به اتمام برسد و البته باید نسبت به اولویت بندی آنها اقدام شود. و تقویت بنیه‌ی ورزشی کشور مورد توجه قرار گیرد.

گلایه از دولت به خاطر عدم پیش‌بینی ماده‌ای درباره ورزش در برنامه ششم

رئیس فراکسیون ورزش مجلس با بیان اینکه در برنامه ششم توسعه هیچ ماده‌ای درباره‌ی ورزش پیش بینی نشده خاطر نشان کرد:‌این گلایه از دولت وجود دارد که علی رغم این که نسبت به  ورزشکاران و المپیکی ‌ها در ماههای آخر اعزام اهتمام داشت اما در برنامه ششم هیچ ماده‌ای که مستقیما گره گشای مجلس باشد پیش بینی نکرده است و تنها چیزی که در برنامه ششم در حوزه ورزش دیده شده تصویب آیین نامه حق پخش تلویزیونی با همکاری وزارت ورزش و صدا و سیماست البته در اسناد پشتیبان توصیه‌هایی در بخش ورشز آمده که آنهاهم حکم قانونی تلقی نمی‌شود.

تابش ادامه داد:‌کمیسیون فرهنگی چند پیشنهاد در حوزه ورزش به تصویب رسانده و به کمیسیون تلفیق ارجاع کرده از جمله پیش بینی شده حوزه جوانان از وزارت ورزش منتزع شود و به عنوان معاونت زیر نظر رئیس جمهور ساماندهی شود. ما در کمیسیون برنامه و بودجه نیز مصوباتی داشتیم از جمله این که پروژه‌های دولتی ورزشی از پرداخت حق انشعاب آب، گاز، فاضلاب، وعوارض ساختمانی شهرداری معاف شوند که این کمک غیر مستقیم به ورزش است و اگر کمیسیون تلفیق در صحن مجلس تصویب شود گره گشا خواهد بود.

وی همچنین اظهار کرد: کمیسیون برنامه و بودجه همچنین پیش بینی کرد کلیه هزینه‌ها و وجوهی که توسط اشخاص حقیقی و حقوقی در راه توسعه ورزش صرف می‌شود با تایید وزارت ورزش و جوانان به عنوان هزینه قابل قبول مالیاتی تلقی شود که این هم خیرین، کارآفرینان و صاحبان صنایع را به صرف پول در حوزه‌ی ورزش سوق می‌دهد. 

در مصوبه دیگری نیز مقرر شد ، 10 درصد از یک درصد مالیات برارزش افزوده سهم حوزه سلامت به منظور توسعه ورزش همگانی ، روستایی و عشایری و زیر ساختهای ورزش در اختیار وزارت ورزش قرار گیرد و در این امور صرف شود که مبلغ آن 400 میلیارد تومان خواهد بود. اما ان‌شاء‌الله در کمیسیون تلفیق و صحن مجلس به تصویب برسد برای ورزش راه گشا خواهد بود.

این نماینده مجلس اضافه کرد: اگر این چند پیشنهاد در مجلس پذیرفته شود گام بزرگی در جهت حمایت از ورزشکاران و قهرمانان خواهد بود.

واکنش به حضور برخی ورزشکاران ایرانی در تیم‌های ملی کشورهای دیگر

رئیس فراکسیون ورزش درباره‌ی حضور برخی از ورزشکاران ایرانی در تیم‌های ملی برخی از کشورهای دیگر نیز گفت: قهرمانان ورزشی زحمات و مشقات زیادی را تحمل می‌کنند تا هم برای کشور و هم برای خودشان افتخار کسب کنند اما اگر ما این انگیزه را در آن ایجاد نکنیم آنها ممکن است از لاعلاجی و ناچاری برای بروز استعدادشان به کشور دیگری بروند. ممکن است زیر ساختی فراهم نباشد. آموزش کافی وجود نداشته باشد. 

اردوی آمادگی و مربی نباشد. در این صورت فرد جای دیگری استعدادخود را بروز خواهد داد و البته به عنوان یک ایرانی ممکن است افتخارآفرینی هم داشته باشد. اما ما باید زمینه را فراهم کنیم و آنقدر انگیزه ایجاد کنیم و روح امید و اعتماد به آینده را در آنها تقویت کنیم که برای مسائل فردی‌شان هم نگاه به بیرون نداشته باشد.

تابش در پایان با بیان اینکه مجلس برای حمایت از ورزشکاران عزم جدی دارد گفت: نظر ما حمایت از همه نقش آفرینان اعم از مربیان؛ داوران  کادر فنی، مسئولین دلسوز و قهرمانان ورزشکاران است و همین جا مراتب تقدیر و تشکر خود را از همه کسانی که  توانستند سهمیه المپیک را کسب کنند ولی از دست یابی به مدال بازماندند تشکر می‌کنیم. قطعا اجر آنها نزد ملت ایران محفوظ خواهد بود.
منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین