کد خبر: ۳۹۳۸۸۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۶

گردشگری حلال جاذبه ای برای همه گردشگران جهان است

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: گردشگری حلال جاذبه ای برای گردشگران جهان و کشور ایران به عنواتن مهد گردشگری حلال است.
آفتاب‌‌نیوز :
به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی،حجت الاسلام نصرالله پژمان فر اظهار کرد: صنعت گردشگری از جمله صنایع مهم در دنیای امروز است که آثار و نتایج متفاوتی برای هر کشور بهره برنده از این فرصت فراهم می کند. 
وی بیان کرد: نتایج مثبت اقتصادی صنعت گردشگری برای کشور مقصد به گونه ای است که این صنعت برای اغلب کشورهای جهان مهم و مورد توجه است و آثار فرهنگی گردشگری نیز از جنبه ها و آثار مهم این صنعت است. 
وی تاکید کرد: در صورت مدیریت خوب و مطلوب صنعت گردشگری در کشور، گردشگران با فرهنگ، آداب و رسوم و توانمندی های کشور مقصد و مردم آن دیار آشنا می شوند و به تبع این آشنایی، فرهنگ کشور مقصد توسعه و به کشورهای مختلف انتقال پیدا می کند. 
این نماینده مجلس اظهار کرد: همچنین بسیاری از مسائل سیاسی و بحران های جهانی با حضور گردشگران در کشورها حل و رفع می شود . 
وی با اشاره به ظرفیت های عمیق و متعدد گردشگری در ایران افزود: اگرچه در مقطعی در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی مقداری احتیاط در حوزه گردشگری و ورود گردشگران خارجی به داخل کشور اعمال می شد اما امروزه با توجه به سیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب و در شرایطی که دوران تثبیت انقلاب اسلامی گذشته و امروز ایران به کشوری مقتدر در دفاع از مواضع خود تبدیل شده است،فرصت گردشگری و بهره برداری از آن در ایران رو به افزایش است. 
پژمان فر تاکید کرد: با توجه به شرایط اقتصادی کشور و ضرورت عبور از اقتصاد وابسته به نفت باید موضوع گردشگری بیش از گذشته در کشور فعال کند. 
وی افزود: خوشبختانه زمینه حضور گردشگران خارجی در حوزه گردشگری زیارت، گردشگری فرهنگی و گردشگری سلامت در ایران و مشهد به وفور وجود دارد. 
وی با اشاره به جایگاه مشهد در جذب گردشگران خارجی نیز افزود:هم اکنون حدود سه میلیون زائر و مسافر غیر ایرانی سالانه وارد مشهد می شوند که این میزان ظرفیتی عظیم است که نباید مورد غفلت قرار گیرد. 
پژمان فر با اشاره به اهمیت و جایگاه گردشگری حلال اظهار کرد: کشورهای اسلامی خود را مقید و متعهد به فرهنگ اسلامی می دانند و به همین دلیل گردشگران کشورهای مسلمان از بسیاری از مراکز گردشگری دنیا به دلیل مفاسدی که در کنار جاذبه های گردشگری وجود دارد، محرومند. 
وی تاکید کرد: بسیاری از مردم جهان انگیزه بالایی برای سفر به کشوری مانند ایران دارند زیرا به خوبی می دانند کلیه ضوابط و قواعد حوزه گردشگری سالم و حلال در جنبه ها و بخش های مختلف در ایران فراهم و عملی است. 
وی افزود: غذا و محیط پاک و اماکنی که از سلامت اخلاقی و آرامش لازم برخوردار است ، همه و همه از ظرفیت هایی است که باید بیش از پیش به گردشگران جهان معرفی شود و گردشگری حلال در ایران وجه امتیاز ما نسبت به کشورهای دیگر است 
و نقطه قوتی که بخصوص در کلانشهر مشهد باید بیشتر به آن توجه شود. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
محمدرضا پیروی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
0
0
دلتان خوش بمانید تا توریست بیاد انسان فهیم میداند برای جذب توریست ۳ چیز واجب است
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین