کد خبر: ۳۹۴۳۳۴
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۸

قاضی عسگر: حادثه منای سال گذشته به مراتب سخت‌تر و دردناک‌تر از حج خونین سال 66 بود

نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت گفت: دولت عربستان باید در مقابل رفتار منای سال گذشته خود پاسخگو باشد که چرا این‌گونه در مقابل احساسات مسلمانان ایستاد و قضا و قدر را بهانه کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسگر عصر سه‌شنبه در اولین سالگرد بزرگداشت شهدای قرآنی فاجعه منا که تحت عنوان «سوره‌های سرخ منا» در سازمان حج و زیارت با حضور خانواده‌های این شهدا و جمعی از مسوولان و مردم برگزار شد اظهار کرد: سال گذشته برای موسم حج سال بسیار سختی بود. بنده در سال 66 در جریان آن حج خونین نیز بودم اما باید بگویم که آن سال به سختی منای سال گذشته نبود. آن حادثه هم تلخ بود و امام راحل نسبت به آن واکنش شدیدی نشان داد اما حادثه منای سال گذشته به مراتب برای ما سخت‌تر بود.


به گزارش ایسنا، او یادآور شد: سال گذشته ابتدا شاهد سقوط جرثقیل و  به شهادت رسیدن 12 نفر از هم‌وطنانمان بودیم  و پس از آن این حادثه خونین رخ داد که به مراتب سخت‌تر از سقوط جرثقیل بود. دلیل آن بی‌کفایتی  و بی‌تدبیری و سوء مدیریت دولت عربستان بود. در هیچ کجای دنیا با مردم و به خصوص با زائران حرم امن الهی این‌گونه رفتار نمی‌کنند.

نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت ادامه داد: داغ این عزیزان بر ما بسیار سخت گذشت اما نباید وعده الهی را فراموش کنیم که شهیدان همیشه زنده‌اند. ما اگر قرار است ناراحت باشیم باید به حال خود بگرییم و باید غبطه مقام و منزلت آن‌ها را بخوریم. قرائت این قاریان و سایر شهدا همواره بر ذهن‌ها تاثیر می‌گذارد.

قاضی عسگر با بیان طبق آمارهایی که ما گرفته‌ایم این آمارها به ما نشان می‌دهد که همه این شهیدان یک سری ویژگی‌های خاص داشته‌اند، خاطرنشان کرد: خیلی چیزها رخ داد که نشانگر سوء مدیریت دولت عربستان بود. آن‌ها باید پاسخگوی این مساله باشند. طبق فرمایش مقام معظم رهبری که دیروز در بیانیه خود داشتند ما نباید بگذاریم که این حادثه فراموش شود.

او گفت: چرا دولت عربستان حج را به صورت سنتی برگزار کرد و تا این حد در برابر جان مردم بی‌تفاوت بود و در مقابل احساسات زائران حرم امن الهی ایستاد و قضا و قدر را بهانه می‌کند و با همین مساله بدتر به قلب مومنان زخم می‌زند. آل سعود باید برای تک تک رفتارهایش پاسخگو باشد.

نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت گفت: ما کم‌تر دیده‌ایم که وقتی مقام معظم رهبری پیامی صادر می‌کند از این چنین واژه‌هایی استفاده کند. این امر نشانگر آن است که هنوز غم و اندوه جانکاه شهیدان منا بر دل مقام معظم رهبری است. رهبری در سال‌های گذشته چندین بار فرموده بودند که وقتی زائران خانه خدا از هواپیما پایین می‌آیند عشق و شعف خوبی دارم. وقتی سال گذشته این حادثه رخ داد من فقط در فکر این بودم که چگونه با رهبری سخن بگویم چرا که اکثر شهیدان همچون رکن‌آبادی، فولادگر، حسن دانش، حسن کارگر و ... را مقام معظم رهبری از نزدیک می‌شناخت. حتی مسوولان دفتر رهبری نیز عنوان کردند که ما هیچ گاه رهبری را به قدر حادثه منای سال گذشته ناراحت ندیده‌ایم.

به گزارش ایسنا، در پایان این مراسم از خانواده شهدای فاجعه منا تقدیر و قدردانی شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین